Spent... Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Hei Jeg ble ansatt i et firma for noen uker siden, og har nå fått omgangssyken. Jeg vet jeg kan bruke 4 *3 dager egenmelding skjema i året, men siden jeg er såpass ny i jobben hvordan er det da? Man skriver en egenmelding, men man vil vel ikke få betalt for de dagene man er borte siden man er såpass "ny" i jobben? Mener å ha lest noe om 4 ukers "regelen"....
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 De fleste opererer med 4 uker før du kan ta i bruk egenmelding. Før det må du ha sykemelding fra lege. Har du jobbet der i mindre enn 14 dager bør du kontakte nav, da arbeidsgiver ikke har plikt til å gi deg sykepenger før det.
Gjest Iah Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Du må ha vært ansatt i 2 måneder for å kunne bruke egenmelding.
Solbærsaft Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Man må ha vært ansatt i 2 måneder for å ha rett til å bruke egenmelding. Men om du drar til legen og får sykemelding, så holder det at du har vært ansatt i 4 uker. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå