Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer drømmer jeg og min kjære om å reise til amerika noen uker. Problemet er at vi bare er 20. Alle billeieselskaper har minst 21 års aldersgrense.

Det kommer til å bli kjæresten som kjører, og han er virkelig en av de flinkeste sjåførene jeg vet om. Han er mye flinkere enn min mor f.eks, og vet nøyaktig hvor han har bilen til enhver tid. Kjører aldri for fort. Han har hatt lappen på lett motorsykkel siden han var 16, og bil siden dagen han fylte 18. Til daglig kjører han en stor Chevrolet. Vi har også tidligere leid motorsykkel i tyrkia, og kjørt på bilferie i Europa. Med andre ord, jeg er sikker på at det hadde gått minst like bra som med andre eldre sjåfører.

Problemet er, hvordan kan vi overbevise utleieselskapene om dette? Eller er det ikke vits i å prøve engang? Noen erfaringer? Føler en usa-tur vil bli nokså amputert uten muligheten til å komme seg rundt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kan dere ikke. Hva med å vente ett år? (PS: En 20-åring er ikke av de flinkeste sjåførene i verden, sammen hvor mye du synes det, lille venn. De har rett og slett ikke nok trafikkerfaring, og er i tillegg altfor impulsive).

Skrevet

Nei, for jeg skal studere neste år, og kommer da ikke til å ha råd. I år har jeg friår, så vi tenkte å reise utenfor skolens ferie. Etter studiene er barn og hus planen. Mao, hvis vi skal ha en slik drømmetur, blir det nå.

4 års trafikkerfaring er jo en del. ikke i forhold til resten av livet, men mer enn mange 21 åringer har. Selvfølgelig finnes det mange flinkere, sier bare at han ikke er så dårlig/uansvarlig som unge "flest" er.

Men da er det altså ikke noe poeng i å forsøke, den regelen er fast?:-/

Skrevet

Ellers er jo alternativet å reise ned å satse på at vi får leid av noen der nede. Litt risikabelt. Noen som har erfaring med det? Eller noen som har erfaring i å være uten bil i USA?

Skrevet (endret)

Jeg kjenner noen som reiste til USA på bilferie i fjor (alle sammen var 19), og de fikk leie bil på Newark flyplass. Vet dog ikke om det var et unntak at de fikk leie eller hva, men jeg vet ikke om jeg hadde tatt sjansen på det i hvert fall..

Ang. å være uten bil i USA kommer det an på hvor du er. Når jeg bodde i USA var alle avhengig av bil for å komme seg rundt og det var mangel på offentlig transport. Dette kommer selvfølgelig an på hvor du befinner det, men jeg bodde et stykke utenfor en storby. Reiser du på ferie til NYC f.eks vil du ikke trenge bil pga. subway-systemet etc :)

Endret av Rivera

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...