Gå til innhold

Sunn og GOD mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal slanke meg, men gir lett opp, fordi sjokolade og potetgull smaker mye bedre.

Jeg er ikke noe glad i knekkebrød med kokt skinke, skyr, skummet melk, bananer, grønnsaker og kalkunfilet...

Noen tips til hva jeg kan spise som faktisk smaker godt? Lavkarbo er uaktuelt.

Det må være relativt kalorifattig, fordi jeg skal ned en del i vekt. Og helst noe som ikke tar 1000 år å lage.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med smoothies? Kan varieres i det uendelige, og har man en del frukt og/eller bær oppi kan dette brukes til å "kamuflere" kjempesunne ting som f.eks spinat, som man ellers kanskje sliter med å få i seg.

http://gronnsmoothie.com/

Gjest Nanne70
Skrevet

Du behøver jo ikke å spise noen av disse tingene hvis du ikke liker det :) Det finnes annen frukt enn banan, og noen grønnsaker liker du vel, enten i kokt, bakt, rå eller stekt versjon?

Det viktigste er jo at du holder deg unna unødig søte og fete ting sånn som fett kjøttpålegg, de fleste påleggssalater, farseprodukter, panert fisk/kjøtt, majones og rømme (du kan godt spise litt av lettvariantene her), sjokoladepålegg, syltetøy med mye sukker osv.

Spis ellers det du vil av fisk og magert kjøtt, kylling (men du liker kanskje ikke det hvis du ikke liker kalkun), frukt, grønnsaker, magre meieriprodukter (du trenger ikke drikke skummetmelk, du kan drikke ekstra lett melk), fullkorn (brød,pasta og frokostblandinger) belgfrukter som erter, bønner og linser, samt en passe mengde sunt fett fra nøtter, rapsolje og olivenolje.

Foreslår at du sjekker ut nettsidene til Grete Roedeeller The Carb Lovers Diet for fristende lavkalori-oppskrifter og inspirasjon.

Skrevet

Husk forøvrig på at det er summen av alt du spiser sånn i det store og det hele som avgjør, sånn at man ikke ser seg blind på kaloriene i hver enkelt matvare og unngår alt som har f.eks fett i seg. En viss mengde fett er kroppen avhengig av å ha, og visse fete matvarer, som f.eks nøtter og avocado er så næringsrikt og sunt at dette bør man kunne skvise inn i kostholdet selv om man totalt sett ønsker et lavkalorikosthold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...