Gå til innhold

Er romantikk viktig i et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg både små og store ting. Blomster, lage en bedre middag, overraskelser osv.

Hvor viktig er det i et forhold?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Det er ikke avgjørende om du skjønner, men selvsagt er det koselig!

Jeg liker f. eks veldig godt å stå og lage middag sammen med kjæresten min, tenne levende lys og kose oss sammen.

Trenger ikke å bli overrøst med konfekt, blomster og overraskelser støtt og stadig, men det er koselig å gjøre noe romantisk en gang i blant :)

Skrevet

Romatikk er viktig - men jeg tror vi har mange ulike meninger om hva som er romantisk. Jeg er ikke så opptatt av blomster, gaver og middager med tente lys. For meg er det romantisk å gå en tur med mannen min sent på kvelden, ligge på armen hans og småsludre om morgenen, gå en skitur sammen, dele en vin foran vedovnen i stua, dra på hytta og ha late dager, sende hverandre sms i løpet av dagen og mye mer.

• Liker 2
Skrevet

Blomster, overraskelser osv.

Dette har vi ingenting av....

... gå en tur med mannen min sent på kvelden, ligge på armen hans og småsludre om morgenen, gå en skitur sammen, dele en vin foran vedovnen i stua, dra på hytta og ha late dager, sende hverandre sms i løpet av dagen og mye mer.

Dette derimot, har vi mye av. Og jeg er veldig veldig fornøyd. :) :)

• Liker 1
Gjest Awzm me
Skrevet

Synes det er viktig at det er romantikk i et forhold. Ikke bare i begynnelsen, men når man har vært sammen lenge. Jeg ville ikke vært i et forhold uten romantikk. De store roamntiske tingene trengs jo ikke akkurat hver dag, men sånne små ting, som å si fine ting, og gi komplimenter kan en jo gjøre hver dag. Ikke at man skal føle at en må, men at en vil.

Skrevet

Synes det er viktig at det er romantikk i et forhold. Ikke bare i begynnelsen, men når man har vært sammen lenge. Jeg ville ikke vært i et forhold uten romantikk. De store roamntiske tingene trengs jo ikke akkurat hver dag, men sånne små ting, som å si fine ting, og gi komplimenter kan en jo gjøre hver dag. Ikke at man skal føle at en må, men at en vil.

Ja - jeg tror det er viktig å vise hverandre kjærlig omsorg hver eneste dag. Disse små dryppene er viktigere for meg enn en blomsterbukett eller et restaurantbesøk. Det å oppleve seg elsket hver eneste dag er viktig.

• Liker 1
Skrevet

Da mener jeg både små og store ting. Blomster, lage en bedre middag, overraskelser osv.

Det er viktig hvis det er viktig for deg. eller den andre. Hvis ikke dette er av betydning, feks dere er mer opptatt av å gjøre ting enn å sitte og se hverandre dypt inn i øynene så er det ikke viktig.

Gjest catalula
Skrevet

Jeg syns det er kjempe viktig, jeg er ikke så heldig, siden kjæresten min ikke er særlig romantisk av seg. Og jeg er veldig romantisk.

Men det er noen ganger han glimter til, kommer hjem med en svær bukett røde roser :)

Da gliser jeg i ca. en uke.

Selv gjør jeg små ting hele tiden, fordi jeg syns det er viktig at kjæresten min ser hvor mye jeg setter pris på han, seksuelt og når det kommer til hverdags ting. Kommer ofte hjem med små ting som jeg vet han setter pris på, lager ofte gode middager, noen ganger lurer jeg på hva han skal gjør uten meg. Han har ikke laget middag på snart 2 år =P

Så det er viktig i mitt forhold, absolutt :)

Skrevet

Romantikk er individuelt!:)

Selv synes jeg det kan bli litt kleint med levende lys og roseblader på sengen. Mens mannen min gjør det delvis fordi den eneste romantiske inspirasjonen han hae hatt, er mediebasert.

Vi setter mer pris på å spise middag sammen, lage kosestunder med film eller hver vår bok, sovne i armkroken, sende tekstmeldinger iløpet av dagen, gi komplimenter, ogkose/kysse/danse/lekeslåss masse, masse!:hjerte:

Skrevet

Ja, for meg er det det.

Men da tenker jeg ikke på roser, dyr middag på restaurant, ferie i Paris og dyre gaver. Er enig med de fleste her; det er de små tingene som blir veldig store. Som at man fyrer i peisen, tenner stearinlys og jeg legger meg i armkroken. Verdens beste sted å ligge.

Å få melding på morgenkvisten om at man håper den andre får en fin dag. At man savner hverandre. Generelt alt man kan gjøre i hverdagen som viser at en er glad i hverandre.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg mente heller ikke nødvendigvis sjokolade, blomster, en ferietur osv.

Et spørsmål: Er det lov å si til kjæresten at man savner litt romantikk i forholdet?

Gjest Survival
Skrevet

Ja og ja. Det er selvfølgelig individuelt, men for meg er romantikk superviktig! Hvis ikke er jo forholdet mer som et vennskap. Og ja, jeg mener at det er helt på sin plass å si fra til partneren dersom man savner romantikk i forholdet.

Skrevet

Takk for svar!

Et spørsmål: Er det lov å si til kjæresten at man savner litt romantikk i forholdet?

Ja, det må da være lov. Men du må nok fortelle han hva du betrakter som romantikk. Ikke forvent at han deler dine synspunkter på dette og ikke forvent at han er tankeleser. Fortell hva du tenker om romantikk og spør han om hva han tenker om det.

Hva tenker du selv - i det daglige?

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

om ingen av parterne er opptatt av det, så er det vel ikke så viktig :vetikke:

men jeg personlig synes det er viktig- ihvertfall den uforutsette/ overraskende romantikken ( gjelder fra begges side selvfølgelig), som kommer av seg når en har lyst.... det å få blomster og sjokolade på for.eks valentine, DET kan han helst spare meg for!

Endret av NozMonster
Skrevet

Vi gir ikke hverandre gaver, blomster osv hele tiden.

Men jeg får derimot høre hver eneste dag hvor vakker jeg er :rodmer:

Gjest Consensio
Skrevet

Romantikk er viktig (men ikke det viktigste), men alle har jo ikke samme oppfatning om hva romantikk er.

Skrevet

Takk for svar!

Det er det så absolutt. Han kan jo ikke vite at du savner det om du ikke forteller :)

Men som Havbris sier, så er det nok lurt å også fortelle hva det er du oppfatter som romantisk. Og kanskje hvorfor? Min erfaring er ihvertfall at mange skjønner konseptet "romantisk" litt bedre da. Jeg synes f.eks. det er kjempeherlig om han brer pleddet over meg når jeg sovner på sofaen, fordi det viser omsorg og at han vil jeg skal ha det bra. Eller at jeg liker å gå ut og spise, for da får vi kvalitetstid sammen bare vi to. Eller at jeg liker overraskelser fordi ... fordi jeg liker dem :lol:

Gjest Consensio
Skrevet

Klart man må kommunisere når man føler at noe er bra eller noe er dårlig.

Jeg sier ifra til mannen min når jeg føler at det er lenge siden vi har gjort noe koselig sammen.

Romantikk for meg kan være å ligge i senga og se på film, dra på bilturer osv :)

Skrevet

Romantikk i en eller annen form holder kjærligheten ved like, og er i mine øyne essensielt i et forhold. Skjønt det trenger ikke å bestå i å gi hverandre ting, eller gjøre andre "typisk romantiske" handlinger. Bare det å vise hverandre at man elsker hverandre kan være nok, og at man rett og slett gjør kjæresteting sammen.

Uten noen form for romantikk i forholdet minner det i mine øyne mer omm et vennskap/fuckfriends-forhold enn et kjæresteforhold.

Skrevet

Takk for svar! Igjen!

Jeg tok det opp med han. Ble litt overrasket. Han visste ikke at jeg savnet det i forholdet vårt. Vi snakket om det. Hva begge mener at romantikk er for oss. Og hvor viktig det er. Veldig godt å få det ut. Han innrømmet selv at han nok ikke er den mest romantiske personen. Men han er veldig flink til å gi meg komplimenter hvor utseende mitt. Koselig det! Men jeg savner litt mer romantikk. Spesielt siden vi sitter hjemme veldig mye. I min leilighet. Håper vi kan bli flinkere til å finne på ting. Det blir vel fort sånn når begge er slitne at man rett og slett ikke orker.

Nå har vi en date til helga. Han sa at han lenge har villet ta meg med ut på en date. Koselig! :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...