AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Jeg sitter i en kinkig situasjon! Jeg har en veldig god utdannelse som jeg ikke benytter meg av per dags dato. Jeg fikk meg endelig en fast stilling og valgte å bli her til jeg visste hvor jeg ville..Jeg vet nå sån ca hvor jeg vil, men nå er spm når jeg burdte gjøre dette. Jeg trives meget godt i jobben min, men synes lønnen er veldig dårlig og får ikke brukt utdannelsen min. Vil klatre høyere..... Men samtidig så planlegger vi barn og ønsker å bli gravide iløpet av 2012. Jobben min passer seg ypperlig med småbarn, litt pga fleksibiliteten og muligheten til å kunne samkjøre jobb og barn. Så er spm, skal jeg skyndte meg å bytte jobb nå før jeg blir gravid? Skal jeg avvente graviditeten? Eller skal jeg bli i min faste stilling, bli gravid, få barn også søke etter ny jobb? Så er det de som sier at det er mye vanskeligere å få jobb og søke jobber når man har småbarn. Også er det de som sier at jeg burdte vente og heller bli der jeg er idag pga fast stilling. Jeg er så i tvil........Tar gjerne imot synspunkter..
nissejenta Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Hvor gammel er du? Vil si alder er en faktor her.. Er du veldig ung kan vel famileforøkelsen vente litt?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Er 27 år gammel, snart 28...Min mann er 30. Men vi ønsker oss veldig gjerne barn nå
kaprifolen Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Ville byttet jobb nå, og fortsatt å prøve. Du vet jo ikke om du blir gravid på første eller tusenogørtifjortene forsøk...
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Jeg ville blitt der jeg er. En jobb som er enkel å kombinere med barn er gull verdt når unge(e) er små. Jeg jobber selv på et sted der det er veldig mange som har barn, inkludert de øverste sjefene. Det er aldri surmuling ved sykt barn, problem med å ta hjemmekontor på planleggingsdager (evt. ta med barna på jobb) ol. Jeg kunne tenkt meg høyere lønn og fler utfordringer, men per dato kommer jeg ikke til å flytte på meg (er nå hjemme med yngste, skal ikke ha fler). Når yngste er litt opp i barnehagealder skal jeg vurdere å finne noe annet. Nå trives jeg veldig godt på jobb rent sosialt i tillegg, har supre kolleger, det er stor takhøyde og masse humor, det gjør også at det sitter langt inne å finne noe annet (du vet hva du har osv. osv.). Hvis fler slutter og det ikke kommer tilsvarende hyggelige folk inn kan det nok hende jeg ser etter noe annet tidligere enn planlagt.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Hvis du er en større bedrift så bør du HELT klart prøve å klatre i systemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå