AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 jeg har i en god stund, egentlig så lenge jeg kan huske, alltid hatt små vite klumper, like små som sandkorn i hodebunnen. det er det samme om håret er nyvasket, men mindre enn om det er fett. det synes ikke når man ser på meg, men kommer masse under neglene hvis jeg klorer lett forsiktig i hodebunnen. er det noen med likende problem? noen som har noen ide om hva dette kan være, og hva som kan få det bort?
Gjest pellepirat Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 flass og sår hodebunn. Du kan prøve med f.eks noen spesialshampoer mot sensitiv hud. Brukte selv Redken retaliation, fås hos noen frisører. Funket kjempebra og ble kvitt problemet.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 men jeg er aldri rød, så tror ikke jeg er sår. har flass også, men det er jo mere "flak". har prøvd en sjampo som heter fungoral, som er mot "problem-hodebunn". fungerte mot flassen men ikke klumene. liker ikke redken, men takk for tispet
Armitage Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 men jeg er aldri rød, så tror ikke jeg er sår. har flass også, men det er jo mere "flak". har prøvd en sjampo som heter fungoral, som er mot "problem-hodebunn". fungerte mot flassen men ikke klumene. liker ikke redken, men takk for tispet Kanskje du er sensitiv mot SLS? SLS er i mange shampooer og tilsettes for at shampooen skal skumme. De har begynt å fjerne det fra frisørshampooer siden mange reagerer på det.
Minya Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Jeg har samme greia, små "sandkorn" helt hvite eller gjennomsiktige. Det er rett og slett fett og døde hudceller som setter seg helt i kanten av hårsekkene, og i mitt tilfelle blir det mindre av dem om jeg vasker håret sjeldnere. Prøv å vaske håret maks annenhver dag, helst hver tredje eller fjerde, til å begynne med vil håret føles dritfett og ekkelt, men etter hvert vil fettproduksjonen gå ned og minimalisere seg. Det hjelper kanskje også å gå over på en annen sjampo, men der har jeg ingen spesielle råd.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Jeg var hele runden om alt av flass-sjampo, mild sjampo, sjampo uten SLS men ingen ting hjalp. Nevnte det til slutt for fastlegen, som fant ut at jeg har hodebunnssporiassis. Fikk locoid på blå resept, og nå er problemet helt borte og jeg kan bruke normal sjampo og balsam igjen Kanskje det kan gjelde deg også??
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Jeg har samme greia, små "sandkorn" helt hvite eller gjennomsiktige. Det er rett og slett fett og døde hudceller som setter seg helt i kanten av hårsekkene, og i mitt tilfelle blir det mindre av dem om jeg vasker håret sjeldnere. Prøv å vaske håret maks annenhver dag, helst hver tredje eller fjerde, til å begynne med vil håret føles dritfett og ekkelt, men etter hvert vil fettproduksjonen gå ned og minimalisere seg. Det hjelper kanskje også å gå over på en annen sjampo, men der har jeg ingen spesielle råd. Det der med at fettproduksjonen går ned tror jeg er veldig individuelt. Jeg vasker håret ofte ikke mer enn en til to uker i uken, men det blir like fort fett som da jeg vasket det annenhver dag. Hos meg blir det verre med disse hodebunn-greiene når håret er fett. Kanskje man burde bruke noen slags hodbunn-rens? At det liksom er som uren hud bare i en annen form, om du skjønner TS
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 Jeg var hele runden om alt av flass-sjampo, mild sjampo, sjampo uten SLS men ingen ting hjalp. Nevnte det til slutt for fastlegen, som fant ut at jeg har hodebunnssporiassis. Fikk locoid på blå resept, og nå er problemet helt borte og jeg kan bruke normal sjampo og balsam igjen Kanskje det kan gjelde deg også?? Jeg googlet det, og jeg likner ikke de på bildene. Var det så ille hos deg? http://www.google.no/search?q=scalp+folliculitis&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=R08MT9W3EOrg4QTP86iqBg&biw=1112&bih=652&sei=TU8MT-L-F6H34QSdnrmfBg#um=1&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nb-NO%3Aofficial&tbm=isch&sa=1&q=scalp+psoriasis&pbx=1&oq=scalp+pso&aq=0L&aqi=g-L10&aql=&gs_sm=c&gs_upl=279l2190l0l6235l3l2l0l0l0l0l2578l4648l9-2l2l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=2ef13fbce0815360&biw=1112&bih=652
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #9 Skrevet 10. januar 2012 Min sønn har noe om jeg kan si lignende. Rød hodebunen med klumper som klør. Han flasser mye. Men om du har det samme, vet jeg ikke. Han har fått konstatert seboreisk eksem. Da bruker han vanlig shampo + fungoral, men det må til noe som er flytende og må masseres inn i hodebunen.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #10 Skrevet 10. januar 2012 Det der med at fettproduksjonen går ned tror jeg er veldig individuelt. Jeg vasker håret ofte ikke mer enn en til to uker i uken, men det blir like fort fett som da jeg vasket det annenhver dag. Hos meg blir det verre med disse hodebunn-greiene når håret er fett. Kanskje man burde bruke noen slags hodbunn-rens? At det liksom er som uren hud bare i en annen form, om du skjønner TS Arcon-Tisane har et produkt som er beregnet for å rense opp i hodebunnen. Det masserer du inn i hodebunnen, og lar det virke i ti-femten minutter, eller lengre om du ønsker det. Det skal løse opp døde hudceller og sånt som kanksje ikke shampooen får med seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå