Gå til innhold

Minneord

Gjest Kajsa-krabat

Anbefalte innlegg

Gjest Kajsa-krabat

Mista et av mine nære søskenbarn for litt siden, et ungt menneske på bare 20 år som endte alt selv. Nå sitter jeg tilbake og har skrevet noen minneord. Jeg har skrevet de bakerst i almanakken min, det er ord jeg har kommet på i stille nattetimer da jeg eikke har kunnet sove for tankene er så inntense. Nå pleier jo noen å sette inn slike minneord i lokalavisa, men jeg er så i tvil om jeg skal gjøre det, vil jo ikke utnytte noens død for at jeg skal få mitt navn i avisa, det er nemlig en regel som sier at det må stå fullt navn under minneordet...... Flere som mener det blir litt ego? Eller er det bare å "ære" minnet over et menneske man var glad i?? Takk for synspungter! Og en tanke til alle som kjenner på sorg og savn i disse jule og nyttårstider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chriselia
Jeg synes du skal gjøre det' date=' hvis det var slik at dette var en som betydde mye for deg.[/quote']

:enig_animasjon:

Og sånn som jeg ser det så er du jo ikke ute etter å få ditt eget navn i avisen,tror ikke det er så veldig mange som ser på det sånn heller. Du har jo skrevet noen fine minne-ord til en person som betydde mye for deg,synes du skal sette det inn i avisen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er ego å skrive minneord!

Er du sikker på at du må skrive med fullt navn under??? I lokalavisa står det nesten aldri fullt navn under minneord...........

Synes du skal gjøre det du føler for jeg....... :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre de nærmeste pårørende hva de synes?

Mest sansynlig blir de glade for at du har brukt tid og omtanke rundt den dere har mistet.

Det er fint å vise at den som er død har betydd noe for noen, og det gjør du med et minneord. Kan ikke tenke meg at det vil bli misforstått, tvert imot tror jeg.

Men hvis du spør så er du sikker.

Lykke til, og :klem2: til deg som har det vondt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg synes du skal skrive minneordet og sende det til avisen. Som en annen sa, er det for å hedre/ minne søskenbarnet ditt, ikke for å fremheve deg selv -tror heller ikke det er slik noe tenker når de leser minneord.

Jeg vil anbefale å forberede familien litt på hvilken dag mineordet kommer slik at de slipper å bli ubehagelig sjokkert over noe de helt sikkert vil synes er fint om de bare visste på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...