AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Håret mitt er skikkelig ødelagt. Naturlig skal det veldig lite til for at det blir slitt (splitter seg i tuppene), selv før når jeg ikke farga det. Nå ser det bare fordelig ut, det skriker "usunt" lang vei... Jeg har fint nordisk hår, uten noe særlig volum (noe som er lite kledelig, da jeg har en merkelig hodeform som gjør at jeg trenger stort hår for å se bra ut). Kunne noen hjulpet meg med anbefaliger på produkter som retter opp igjen skadet hår? Trenger jeg BÅDE protein- og fuktighetskur? Jeg er litt grønn når det kommer til hår :S :S Og bra volumpodukter? Hva fungerer best får å få varig volum? Kan også nevne at jeg får fett hår etter to dager. Så trenger noe som ikke gjør dett fortere fett. Og en ting til... Er det sant at mikroring-extensions ikke sliter noe særlig på håret? Har vurdert det for å få mer volum, men siden håret mitt blir så fort slitt lurer jeg på om det kanskje er en dum ide... (PS: bruker kun produkter som ikke er testet på dyr)
Nadia A Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Jeg bruker en olje som heter moroccanoil, i fuktig hår. Har det spesielt i tuppene, og hjelper mye fol tupper som slites lett Og den har en heeeelt vidunderlig lukt
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Jeg har lest mye fantastisk om den oljen, men også at den kun legger seg som en hinne utenfor håret, og dermed ikke virker i dybden, det bare ser bedre ut. Takk for tipset 1
Gjest Iah Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Jeg har lest mye fantastisk om den oljen, men også at den kun legger seg som en hinne utenfor håret, og dermed ikke virker i dybden, det bare ser bedre ut. Takk for tipset Hår er dødt, og det finnes ingen produkter som faktisk reparer håret. Det eneste et produkt kan oppnå er å maskere probleme slik at håret ser sunnere og bedre ut. 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Hår er dødt, og det finnes ingen produkter som faktisk reparer håret. Det eneste et produkt kan oppnå er å maskere probleme slik at håret ser sunnere og bedre ut. Ok, men da sliter jeg, for å klippe håret hjelper ikke det grann. Jeg klippet tuppene hos frisøren en gang... Et par uker senere bestemte jeg meg for å klippe håret kort. Gikk til en annen frisør, og hun kommenterte med en gang at jeg hadde så slitt hår og at det måtte være lenge siden jeg klippet det sist. Det sier litt, etter TO UKER. :S
Nadia A Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 Åhh, og jeg som hadde ståltro på at oljen var så god Det får ihvertfall håret til å FØLES bedre :) Og jeg har en som heter biosilk som visstnok er fantastisk, men jeg har ikke prøvd den enda.. Noen som vet om den er bra?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 Jeg hadde slitt hår før jeg begynte med håroljer, ca to måneder etter at jeg begynte å bruke Moroccanoil fortalte frisøren min at håret mitt var mye bedre...
challenger Skrevet 13. januar 2012 #8 Skrevet 13. januar 2012 Åhh, og jeg som hadde ståltro på at oljen var så god Det får ihvertfall håret til å FØLES bedre :) Og jeg har en som heter biosilk som visstnok er fantastisk, men jeg har ikke prøvd den enda.. Noen som vet om den er bra? Jeg synes morrocanoil sin er bedre enn biosilk sin. Men i motsetning til deg synes jeg oljen lukter grusomt:p
Chocoholic Skrevet 13. januar 2012 #9 Skrevet 13. januar 2012 Håret mitt er skikkelig ødelagt. Naturlig skal det veldig lite til for at det blir slitt (splitter seg i tuppene), selv før når jeg ikke farga det. Nå ser det bare fordelig ut, det skriker "usunt" lang vei... Jeg har fint nordisk hår, uten noe særlig volum (noe som er lite kledelig, da jeg har en merkelig hodeform som gjør at jeg trenger stort hår for å se bra ut). Kunne noen hjulpet meg med anbefaliger på produkter som retter opp igjen skadet hår? Trenger jeg BÅDE protein- og fuktighetskur? Jeg er litt grønn når det kommer til hår :S :S Og bra volumpodukter? Hva fungerer best får å få varig volum? Kan også nevne at jeg får fett hår etter to dager. Så trenger noe som ikke gjør dett fortere fett. Og en ting til... Er det sant at mikroring-extensions ikke sliter noe særlig på håret? Har vurdert det for å få mer volum, men siden håret mitt blir så fort slitt lurer jeg på om det kanskje er en dum ide... (PS: bruker kun produkter som ikke er testet på dyr) Hår er jo et dødt materiale så det er ikke noe som kan rette opp skaden fordi det ikke kan regenerere seg selv. Men man kan jo alltids prøve å jukse litt slik at det ser bedre ut til man får langt nok hår til at man er komfortabel med å klippe det. Jeg merker veldig stor forskjell på frisørsjampo- og balsam, og de man kjøper på rema eller hm. Frisøren min fortalte meg at grunnen er at ja, de fleste har samme ingredienser, men forholdet mellom aktive ingredienser som er bra for hår og hodebunn og det som kun er fyllmasse er det som utgjør forskjellen. Derfor kjøper jeg kun frisørprodukter, men fra nett for å spare litt penger på det - STOR prisforskjell Jeg bruker også både proteinkur og fuktighetskur, da proteinkuren tetter igjen hårstrået og får det til å se glatt ut, mens fuktighetskuren gir (logisk nok) fukt. Jeg er ikke frisør selv, men hvis håret ditt er veldig skadet ville jeg bruke kurene ofte: bruk proteinkuren etterfulgt av fuktighetskur 1 gang i uken, i tillegg til fuktighetskur 1 gang til i uken. Det er det som står på baksiden av tuben på mine Jeg bruker Joico K-pak deep penetrating reconstructor (protein) og redken all soft (fukt). Fantastiske produkter I tillegg bruker jeg sjampo fra samme merkene. FAvorittvolum-moussen min er fra ref. og er nummer435. Tar dette i vått hår, voila, volum som holder til jeg vasker det. Hvis jeg føner håret blir det enda mer volum. Det kjennes ikke klissete eller ekkelt ut, og det er fremdeles mykt å ta på
lebello Skrevet 13. januar 2012 #10 Skrevet 13. januar 2012 Moroccanoil VIRKER! Jeg har langt hår, og håret mitt blir nesten ikke slitt lenger. Har knapt måttet klippe noe som helst de siste gangene jeg har vært hos frisøren
Gjest laurine Skrevet 13. januar 2012 #11 Skrevet 13. januar 2012 Gå til frisøren og klipp av det slitte og be hun ta en kur. Kjøp med en kur hjem og ta den en-to ganger i uken. Bruk leave-in olje/kur som du tar i etter du har dusjet. Ikke børst håret med vanlig hårbørste når håret er vått, bruk heller kam, og start børstingen NEDERST i lengden. Burde ikke tuppere håret eller bruke hårspray. Ikke hårprodukter med for mye alkohol. Bruk en leave-in med solfaktor når du er ute. Ikke bruk hårføner, rettetang, krølltang, krepptang you name it i håret. Er så mye man kan gjøre for å minske at det slites mer, men finnes ingen mirakelkur som gjør at håret plutselig ikke er slitt. ..men, gå til frisøren du!
kirsebær3 Skrevet 13. januar 2012 #12 Skrevet 13. januar 2012 Det er ikke mulig å gjøre slitte tupper uslitt, eneste utvei er å KLIPPE det, men hårolje gjør i det minste at håret føles mykt å sunt, fortsetter du med hårolje etter å ha klippet det vil det hjelpe på å beholde glansen og det ser sunt ut, men er ingenting som kan permanent lime slitte tupper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå