Gå til innhold

Allergimedisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen her som har prøvd flere allergimedisiner, og kan si noe om de synes det var noen typer som fungerte bedre på enkelte typer allergier (pollen, dyr, mat) enn andre?

Jeg er ikke ute etter navn på spesielle medikamenter, men om dere har merket en forskjell på medisinene.

Jeg ønsker å bytte allergimedisin, men lurer på om det har noe for seg å skifte type eller om jeg vil reagere omtrent likt på andre typer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merker utrolig stor forskjell når det kommer til forskjellige allergimedisiner. Jeg prøvde selv over 5 forskjellige som ikke funket i det heletatt hos meg (hund, katt, dun og pollen), før jeg fikk prøve tanten min sin, som fungerte som bare det, så da gikk jeg til legen og spurte om det var ok for meg å få den, det var det, heldigvis! Så slitsomt å prøve ut nye medisiner, ihvertfall når behovet er såpass at det var flere situasjoner jeg ikke kunne være i pga. av allergien, ikke siden det var dødelig, men høyst ubehagelig.

Det eneste som er kjedelig med de jeg bruker nå, er prisen, veldig dyre fremfor alle de andre jeg har vært borte i. Men, hva gjør man ikke for helse og livskvalitet;)

Så ja, det har absolutt noe for seg å teste ut noe medisiner! Lykke til:)

Skrevet

Det er stor forskjell på medisinene ja, det er også min erfaring.

Det kommer også ann på hva som er problemet. Noen er bedre på høysnue, andre er bedre på hudkløe.

Skrevet

Hmmm, bra tråd! Er det sånn at samme allergimedisinen kan virke bra på en ting men ikke på en annen? Loratadin funker på bjørkepollenallergien min, men jeg merker ingen forskjell på støv/middallergi om jeg har tatt det eller ikke.

Certrizin (sp?) funka ikke i det hele tatt for meg, på noen allergi.

Jeg skulle så gjerne hatt noe som funka på støv/midd, altså. :sukk:

Skrevet

Jeg har prøvd et par forskjellige. Jeg vil anta at de har vært omtrent like effektive mot allergien, men jeg har merket forskjell på bivirkningene. Noen blir jeg utrolig døsig av, mens andre merker jeg absolutt ingen ting av - selv etter tre tabletter. Det kan jo også være greit å ha i bakhodet når man tester ulike typer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...