Inwe Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Hei. Vi skal kastrere (sterilisere?) vår 2 år gamle hunkatt i januar. Hun skal både kastreres og chippes/øremerkes. Er det noen som har erfaringer med et billig (men bra) sted å gjøre det i Oslo eller Akershus? Vil gjerne betale så lite som mulig, uten at det går utover jobben veterinæren gjør selvsagt.
Perelandra Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Skedsmo Dyreklinikk tar kr 2298 for kastrering av hunnkatt + chipmerking og øretatovering. 1
Inwe Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2012 Noen andre forslag? Blir nok Skedsmo om jeg ikke finner noe annet, nærme hjemme og brukte dem til kastrere minstemann. Tror allikevel det skal finnes noe billigere. Skal lete selv også altså, bare lurer på om folk har noen forslag
Gjest Doh Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Groruddalen dyreklinikk. Vi er fornøyd med de hvertfall. Vet ikke hva det koster da, men er jo bare å ringe og høre
Green Lady Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 (endret) Da jeg gjorde det på Sinsen Dyreklinikk for drøyt ett år siden, betalte jeg jeg 1500 kr for hele pakken. De har nok gått opp i pris nå, for i november reklamerte de med kampanjepris på 1780 kr. Men jeg tror likevel de er billigere enn de fleste , så det er jo bare å ta en telefon å høre? Jeg er veldig fornøyd med dem i alle fall, gode veterinærer, veldig hyggelige og hjelpsomme, god service og "snille" priser. EDIT: Leste feil i innlegget ditt, trodde du skulle ha vaksine også. Det er den prisen jeg har listet opp. Endret 10. januar 2012 av Green Lady
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Groruddalen dyreklinikk. Vi er fornøyd med de hvertfall. Vet ikke hva det koster da, men er jo bare å ringe og høre Jeg bruker dem fast, og er veldig fornøyd. Sist gang jeg sammenlignet priser lå de i nedre prisklasse.
Leo Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 (endret) Jeg betalte i hvert fall godt under 2.000 for den samme "jobben" på Sørum og Fet veterinærkontor (Ligger på Øya i Fetsund) i fjor vinter. Flinke er de også, så jeg ville ha hørt med dem. Kjører du ikke bil, er det ikke noe problem å ta toget til Nerdrum og gå derfra. Kjører du bil og likevel skal ha fri den dagen, kan du høre med Bjørkelangen dyreklinikk som ligger ca. 3 mil fra Lillestrøm. De er helt sikker enda billigere og dyktige på katt. Endret 10. januar 2012 av Leo
Gjest hmrk Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 Sterilisering heter det. Man kastrerer hankjønn.
HopelessFear Skrevet 10. januar 2012 #9 Skrevet 10. januar 2012 Sterilisering heter det. Man kastrerer hankjønn. Heter kasterering av hunnkatt også. Da fjerner en alt. 1
Leo Skrevet 10. januar 2012 #10 Skrevet 10. januar 2012 Heter kasterering av hunnkatt også. Da fjerner en alt. Stemmer det! Sterilisering er betegnelsen som brukes når man nøyer seg med å kutte eggledere/sædledere, men det gjøres ikke på katt lenger så vidt meg bekjent. 1
Perelandra Skrevet 10. januar 2012 #11 Skrevet 10. januar 2012 Hvis man bare steriliserer, altså kutter eggledere men ikke fjerner eggstokker og livmor, vil katten fortsatt få løpetid. Hyppige løpetider er slitsomt både for katt og eier.
HopelessFear Skrevet 10. januar 2012 #12 Skrevet 10. januar 2012 Hvis man bare steriliserer, altså kutter eggledere men ikke fjerner eggstokker og livmor, vil katten fortsatt få løpetid. Hyppige løpetider er slitsomt både for katt og eier. I tillegg så kan katten fortsatt få livmor og eggstokkkreft, noe som ikke er bra for katt eller regning.
Gjest Lille-pus Skrevet 10. januar 2012 #13 Skrevet 10. januar 2012 Heter kasterering av hunnkatt også. Da fjerner en alt. Stemmer det! Sterilisering er betegnelsen som brukes når man nøyer seg med å kutte eggledere/sædledere, men det gjøres ikke på katt lenger så vidt meg bekjent. - men hør etter med klinikken (for sikkerhets skyld) slik at de opererer ut både livmor og eggstokker Tør ikke være helt bastant på at det ikke ennå finnes en og annen "litt godt voksen" vetrinær som fremdeles steriliserer hunkatter.... Så, det kan lønne seg å sjekke med vetrinærkontoret slik at man er helt omforent om operasjonens omfang
Leo Skrevet 10. januar 2012 #14 Skrevet 10. januar 2012 Ingen av de klinikkene jeg har nevnt steriliserer hunnkatter i hvert fall. MEN de kaller det fremdeles sterilisering, så man må i hvert fall være nøye med å opplyse om at det dreier seg om en hunnkatt for å få riktig pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå