AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Heisann. Jeg er ei jente på 18 år, 175 høy og veier 95 kg.. Og det er en del kilo for mange! Nå i sommer skal jeg til tyrkia i tre uker, og jeg MÅ virkelig gå ned i vekt til da. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare dette. 1 Feb begynner treningskortet mitt å fungere igjen, ettersom dette har vært satt på pause en stund, da jeg fødte ei lita jente for 3 mnd siden! Det jeg har tenkt til er å prøve å trene 2-3 ganger i uken, samtidig som jeg går på dietten " noka".. HVordan vil det funke? har noen av dere prøvd Noka før? Og hvor mye kan jeg kanskje forvente å gå ned? vet det er veldig inviduelt.. Jeg er DESP etter å gå ned i vekt.. Blir deprimert vær gang jeg ser meg selv i speilet..
Gjest Marregutt Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Heisann. Jeg er ei jente på 18 år, 175 høy og veier 95 kg.. Og det er en del kilo for mange! Nå i sommer skal jeg til tyrkia i tre uker, og jeg MÅ virkelig gå ned i vekt til da. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare dette. 1 Feb begynner treningskortet mitt å fungere igjen, ettersom dette har vært satt på pause en stund, da jeg fødte ei lita jente for 3 mnd siden! Det jeg har tenkt til er å prøve å trene 2-3 ganger i uken, samtidig som jeg går på dietten " noka".. HVordan vil det funke? har noen av dere prøvd Noka før? Og hvor mye kan jeg kanskje forvente å gå ned? vet det er veldig inviduelt.. Jeg er DESP etter å gå ned i vekt.. Blir deprimert vær gang jeg ser meg selv i speilet.. Løping er den aktiviteten som er mest effektiv på forbrenning av fett, men jeg ville trent mer enn 2-3 ganger i uka. Da er man mer på "vedlikehold" av formen. Sats heller på 4 økter minst, og gi alt i disse øktene, så går du nok fort ned.
Gjest Survival Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Hvorfor må du gå på diett? Er det ikke bedre å legge om kostholdet litt sånn at du kan fortsette med den sunne trenden ETTER selve slankeprosessen er over? Du kan sikkert gå ned mange kilo på en diett, men problemet er når dietten er over og du plutselig legger på deg alt igjen fordi du ikke har lagt om det vanlige kostholdet ditt. Når det gjelder trening har jeg ingen konkrete treningstips. Annet enn å forsøke å holde deg motivert. Det hjelper ikke å trene når man er umotivert.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 Hei Vil VIRKELIG IKKE anbefale deg noe diett!! Spis sunt, spis bare god sunn mat, og tren. Lover deg at hvis du gjør det så vil du se flotte resultater til sommeren. Men da må du spise godt, og sunt, og trene! Dietter som Noka gjør at du taper for mye av kroppen din, huden blir hengete og stygg, og det kommer altfor fort tilbake. Du trenger ikke en slankediett, du trenger en livsstilsendring. Gratulerer med tulla!
Gjest *Maja* Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 Heisann. Jeg er ei jente på 18 år, 175 høy og veier 95 kg.. Og det er en del kilo for mange! Nå i sommer skal jeg til tyrkia i tre uker, og jeg MÅ virkelig gå ned i vekt til da. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare dette. 1 Feb begynner treningskortet mitt å fungere igjen, ettersom dette har vært satt på pause en stund, da jeg fødte ei lita jente for 3 mnd siden! Det jeg har tenkt til er å prøve å trene 2-3 ganger i uken, samtidig som jeg går på dietten " noka".. HVordan vil det funke? har noen av dere prøvd Noka før? Og hvor mye kan jeg kanskje forvente å gå ned? vet det er veldig inviduelt.. Jeg er DESP etter å gå ned i vekt.. Blir deprimert vær gang jeg ser meg selv i speilet.. Det eneste som funker i lengden er å endre livsstil. Spis sunt og begynn å trene. Det er ingen snarveier til en sunn og sterk kropp. 1
Zakuro Skrevet 9. januar 2012 #6 Skrevet 9. januar 2012 (endret) Heisann. Jeg er ei jente på 18 år, 175 høy og veier 95 kg.. Og det er en del kilo for mange! Nå i sommer skal jeg til tyrkia i tre uker, og jeg MÅ virkelig gå ned i vekt til da. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare dette. 1 Feb begynner treningskortet mitt å fungere igjen, ettersom dette har vært satt på pause en stund, da jeg fødte ei lita jente for 3 mnd siden! Det jeg har tenkt til er å prøve å trene 2-3 ganger i uken, samtidig som jeg går på dietten " noka".. HVordan vil det funke? har noen av dere prøvd Noka før? Og hvor mye kan jeg kanskje forvente å gå ned? vet det er veldig inviduelt.. Jeg er DESP etter å gå ned i vekt.. Blir deprimert vær gang jeg ser meg selv i speilet.. Først bør du regne ut din BMR, ikke vits i å slanke seg i blinde:P Bruk denne; http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp Jeg plotta inn dine data og du må ha litt over 1800 kalorier hver dag for å opprettholde livsfunksjonene dine. Så om du spiser 1800 så tror jeg det skal holde lenge om du skal trene også. Og husk å tren styrke! Hvis ikke vil deler av vekttapet ditt være muskelmasse, og det er jo ikke det vil vil oppnå, for da forbrenner jo kroppen din enda mindre kalorier:P Så pump jern! Vil ikke anbefale noen diett, du må gjøre en varig endring. Dietter holder man seg til en kort stund til den ønskede vekten er oppnådd, så går man tilbake til de gamle spisevanene og legger aaalt på seg igjen:P Så gjør endringer du kan leve med, litt etter litt til de blir en vane som sitter i ryggmargen:) Et godt sted å starte er den fem om dagen regelen! Men husk, om du skal trene hardt bør du bare ha et moderat kutt i antall kalorier du spiser, ellers synker prestasjonsnivået på trening. Kroppen må ha mat for å prestere, en bil må ha bensin for å kjøre, samme greia. Et godt motivasjonsverktøy kan være å føre mat-dagbok, hvor du fører hvert måltid, kalori anslag, trim med kalori anslag og se hvor du lander:) Og husk å sett delmål! F.eks 90 kilo, 85 etc. Og gi deg selv en liten belønning når du når et mål, nytt treningsutstyr f.eks. Lykke til! Edit=Typo Endret 9. januar 2012 av Zakuro
Redbull Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Løping er den aktiviteten som er mest effektiv på forbrenning av fett, men jeg ville trent mer enn 2-3 ganger i uka. Da er man mer på "vedlikehold" av formen. Sats heller på 4 økter minst, og gi alt i disse øktene, så går du nok fort ned. em... fikk du med deg at hun fødte for tre mnd siden? Vil absolutt ikke anbegale løping ennå. Og ett mål på 1-3 ganger i uken er bra, med tanke på at hun har en baby hjemme. Til TS: Noka?! Æsj... Ammer du? I så fall, er Noka lurt da? Spis grønnsaker, torsk, egg, kylling, frukt og drikk vann. Jeg spiser div grønnsaker og firstprice's sei i blokk til frokost, lunch og Kvelds. Koster 20 kr pakken. Har på litt pesto og olje (obs! Kaloribomber!) mager kesam og pepper, smaker nydelig!! Blir jeg lei en sjelden gang bytter jeg seien med kyllingbryst (også firstprice sine) eller egg. Jeg spiser kun rent, ikke halvfabrikata (toro, sjokolade osv. Raser ned i vekt på denne "måten". Gikk ned 3,8 kg på en uke, noe jeg IKKE anbefaler da det er for mye på for kort tid! Gå turer med vogna og ordn opp i kostholdet ditt, SÅ kan du begynne tenke på trening. Du bør forandre livsstil i stede for Noka kurer, med tanke på babyen din. Vil du den skal vokse opp med ett sånt syn på kosthold?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå