Gå til innhold

Hvor rimelig har du klart å arrangere bryllupsfesten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å høre fra dere som har klart å holde en greit lavbudsjett bryllupsfest. Det er jo ingen grense for hvor MYE man kan bruke, men hva er det rimeligste noen har klart? Ikke iberegnet klær/kjole og selve vielsen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir max 20-30.000 for hele kalaset til over 100 gjester :)

Dette er uten kjole, ringer, bryllupsreise etc...

Skrevet

Tror vi lander på 40000,- for 40 gjester.... Men vi skal ha åpen bar og har festen å Grand Hotel terminus i Bergen.

Vi kunne nok fått det mye billigere om vi hadde fikset mye selv, men vi jobber 100% begge to og jeg orker ikke bruker masse tid på å fikse masse små detaljer som service, servitører kokk, mat, drikke og slikt. Da ble vi enig om å betale litt ekstra også få alt ordnet.

Skrevet

Vi har og fri bar, men det er med egen drikke og bartender på et klubblokale.

Vi er studenter begge to, og har spart kjempelenge, så for oss blir det sånn - må tenkte på ALLE detaljene og spare inn der vi kan. Litt slitsomt, men sånn er det når man er studenter med lite penger :gjeiper:

Heldigvis har vi mange gode hjelpere, og jeg får låne en god del saker og ting, og gjør byttehandel i gjerninger som hår/sminke, kaker osv. :5:

Skrevet

Det blir max 20-30.000 for hele kalaset til over 100 gjester :)

Dette er uten kjole, ringer, bryllupsreise etc...

Å så utrolig bra at dere klarer det til den prisen da! Har du lyst å gi noen tips og fortelle litt om hvordan dere skal ha det og hvordan dere har fått kostnadene såpass ned? Kanskje jeg kan plukke opp noen smarte tips :-)

Skrevet

Vel, som sagt: mange venne- og familietjenester + at vi ikke skal ha det superglamorøst.

Vi leier et klubbhus, (ordner alt av rydding/pynt selv) og kjøper all alkohol og drikke selv. Broren min reiser mye, og gir kvota til oss. Venninna mi er stylist, så hun fikser meg for dagen. Kirka er gratis, vi får mat av foreldrene mine fordi dem har gård og er selvforsynte. Venner og familie (og venner av familie) stiller opp med band/kjøkkenhjelp/serveing/bar/kakebaking osv. Søskenbarnet mitt er fotograf og gir oss bildene i gave. En kompis har en dritfet bil som vi får låne gratis, og venninna mi synger vakkert i kirken, også gratis ;) Vi har en venn som toastmaster, og vi lager det meste av pynt/invitasjoner osv selv. Vi kjøper ikke masse ubrukelig dilldall som servietter med navn på, graverte kakespader etc... Jeg kjøpte billig kjole+sko, låner slør av svigersøster, har alt av smykker, mannen har dress og vi skal få bukett/blomster og overnatting på hotell hos svigermor :)

Ja, vi er superheldige som har så mange flotte venner/familie.

Vi var også heldige og fant en relativt billig reise til syden.

Kaaanskje vi bruker litt mer på ringene, enn vi hadde tenkt. Skal jo tross alt ha dem hele livet :yvonne:

Nå kjente jeg litt på hvor sinnsykt mye jeg gleder meg :rodmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...