Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker litt på å reise en tur i Europa med ungene i sommer. Har ikke noen fastlagt rute ennå, men tenker oss at vi skal kjøre gjennom Tyskland og ende opp i Paris med Eurodisney som den store gulroten.

Vi er nødt til å reise i fellesferien på grunn av sommer-SFO, og jeg er litt redd for at det skal være fullt på alle overnattingsstedene. Vi tenker først og fremst på kroer, B&B, og kanskje campingplasser. Er det noen som har reist på denne måten i fellesferien før som har erfaringer å dele? Bør man ha forhåndsbestilt alle overnattingene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjørt og telta mye, både i Vest-, Mellom- og SørEuropa, noen ganger også i fellesferien. En tommelfingerregel vi har er å ha stoppet på en campingplass senest kl 18, da går det med få unntak bra. Og har evt nok tid til å finne et alternativ for natta;)

Ang overnatting på hotell/b&b ville jeg iallefall ha tatt med laptopen for å kunne reservere kvelden før, når dere vet 'ruta'(fin kveldskos når barna har lagt seg..). Overnatting i området rundt Eurodisney ville jeg definitivt reservert på forhånd.

God tur! :)

Skrevet

Vi tok denne turen med Eurodisney som mål for endel år siden, og overnattet endel hos private utleiere på turen nedover. Forhåndsbestilte 4 netter i Paris på nettet, og var en uke på dette flotte anlegget på tilbakevegen. Anbefales!

www.duinrell.nl

Skrevet

Vi reiste på biltur med baby i fjor, og pga at vi ikke visste hvor lenge hun holdt ut i bil om gangen, booket vi ikke overnatting på forhånd. Det gikk kjempegreit! Vi overnattet på små hoteller/moteller enten langs veien eller i småbyer vi kjørte gjennom. I byer som har turistkontor, opplevde vi ofte å få store rabatter og siste liten-priser når vi kom om ettermiddagen og skulle ha rom samme kveld/natt.

Slik havnet vi på mange spennende og uforutsigbare steder, for en billig penge.

Har ikke prøvd med campingplasser, mulig det er vanskeligere å finne noe ledig på sparket der, i allefall hvis dere kjører i sjønære områder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...