Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2003 #1 Skrevet 27. desember 2003 Er det noen som kan hjelpe meg med å finne et sted der jeg kan laste ned gratis Flash player 7 eller lignende? Forstår lite dataengelsk !!!! Så da må jeg få det matet inn med teskje :oops:
finnslarken Skrevet 27. desember 2003 #2 Skrevet 27. desember 2003 FlashPlayer 7 kan du laste ned her Installasjonsveiledningen er på engelsk, men ganske littfattelig. Dersom du får problemer med noe av det som står der, må du bare spørre
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2003 #3 Skrevet 27. desember 2003 Ja det gikk greit å innstallere det. Det stod at det gikk fint og var ferdig. Men jeg har søkt og søkt og finner ikke progremmet på min data etter innstallasjonen. Hvor kan det da være ? Prøvde i installere det en gang til, men da var det jo allerede innstallert ??? det ligger altså ikke på innstalleret programmer ???
finnslarken Skrevet 27. desember 2003 #4 Skrevet 27. desember 2003 FlashPlayer er, når installert, en del av programpakken i Internet Explorer eller den nettleseren du bruker. Det er ikke et program du kan avinstallere separat fra andre programmer, så vidt jeg vet. Sånn fremgår det av installasjonsveiledningen: 2. Click the Install Now button to automatically download and install Macromedia Flash Player 7 into Microsoft Internet Explorer.
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2003 #5 Skrevet 28. desember 2003 :oops: :oops: Ja, nå er jeg litt flau :oops: Jeg forstår først nå at flash player legger seg i min nettleser for å kunne se sider med flash eller animasjon. Det var jo ikke det jeg var ute etter :oops: Jeg var ute etter å kunne laste ned et gratis program der jeg kan lage selv hjemmeside med animasjon eller flash. Ja at jeg skal kunne bruke det på mitt materiale for å lage flash eller animasjon ????? :oops: :oops: :oops:
14062003 Skrevet 30. desember 2003 #7 Skrevet 30. desember 2003 Flash utviklingsprogram må du betale for. Om du leter på www.download.com så kan det hende du finner noe annet å utvikle Flash med, men det tviler jeg sterkt på (Flash er vel et Macromediaprodukt som Macromedia dermed har rettighetene til).
Crazee Skrevet 30. desember 2003 #8 Skrevet 30. desember 2003 Vel - det finst ulike program i ulike prisklassar (òg gratis, trur eg) som kan utvikla flash-program. Det må dog seiast at du ikkje må venta deg dei mest avanserte funksjonane av billig-/gratisprogram - truleg kun animasjon. Ein del program er ganske spesialiserte for å gjera ein ting, og gjera det godt.
Postmannen Skrevet 30. desember 2003 #9 Skrevet 30. desember 2003 Noe som er "ekte" gratisvare tror jeg det blir vanskelig å finne, men du kan jo ta en tur til http://www.openswf.org og se om du finner noen fine tips her?
Saga Skrevet 20. februar 2004 #10 Skrevet 20. februar 2004 Er det noe dere kan anbefale av ikke-gratis programmer?
Crazee Skrevet 20. februar 2004 #11 Skrevet 20. februar 2004 Vel, Macromedia er jo dei som utviklar flash og har det programmet som generelt sett er best: Flash MX 2004. Dersom du vil konsentrere deg om små felt (kun animasjon, kun 3D, kun teksteffektar osv) så finst det andre program som (meir eller mindre) kun gjer dette, dvs spesialiserte program. Kan hjelpa til med å prøva finna slikt om du vil. Adobe LiveMotion er eit alternativ til Flash MX - men eg veit ikkje kor oppdatert det er. Det retta seg i alle fall i starten meir mot animering, mindre mot programmering med ActionScript.
Saga Skrevet 20. februar 2004 #12 Skrevet 20. februar 2004 Jeg har lastet ned Macromedia nå, men får se om jeg skjønner bæret :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2004 #13 Skrevet 20. februar 2004 Hva med kazaa? shhhh, ikke si det til noen...
Crazee Skrevet 21. februar 2004 #14 Skrevet 21. februar 2004 Er gode hjelpefiler med i programmet, så studer dei godt. Og så er det jo ein del sider med råd og tips for flash og actionscript rundtom, om du er interessert i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå