Gå til innhold

Shake/Måltidserstatter


celujo

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting i forhold til shakes(måltidserstattere) og frokost :)

Jeg er ufattelig dårlig på å spise frokost, rett og slett fordi jeg har et utrolig stort sovehjerte og det å stå opp tidlig nok for å spise frokost sjeldent har skjedd.

Har prøvd å få med meg en banan, evt en liten yoghurt i bilen (sammen med kaffen), men jeg vet ikke om det er nok?

Er en shake noe som kan erstatte frokosten litt for meg? Jeg spiser stort sett ikke så lenge etter jeg kommer på jobb, men jeg bruker en time i bil og, ja, jeg er sulten før lunsj. I så fall; hva vil dere anbefale? Er et haaav av produkter der ute (noka, nutrilett, herballife etc.) så er lett å gå seg bort for en som ikke kan så mye om sånt og ikke vil kaste bort masse penger på noe som kanskje viser seg å smake pyton :sjenert: Noen med erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er helt riktig vet jeg ikke, men jeg gjør ofte det. Fordi jeg har dårlig matlyst og dårlig tid ;)

Spiser som regel frø og tørkede bær, eller en bar av et eller annet slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig dårlig matlyst om morgenen og brødmat er det siste jeg vil ha med en gang jeg står opp.

Det er ikke for slankings skyld at jeg fåreslo shakes, men rett og slett fordi jeg sjeldent får i meg frokost til vanlig, så tenkte kanskje at det kunne være en "nest best" løsning.

Om dere har noen andre forslag til en veldig enkel "frokost-erstatning", så kom gjerne med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en smoothie? Bær/frukt, yoghurt, evt. litt havregryn og en halv/hel banan, miks sammen og ta med i bilen? Jeg ville heller satset på noe slikt. Billigere og sunnere, tror jeg, da jeg er litt skeptisk til slike måltidserstattere.

Det var vel ikke svar på spørsmålet ditt, men bare en tanke jeg gjorde meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også gått for en smoothies. Hiv opp i frukt og bær, havregryn, olje, grønnsaker osv. Jeg bruker ofte Biola. Cluet er å vite eksakt hva du skal ha oppi så morgenen går på rutine. Ha den i et stort drikkebeger og ta med i bilen. Da kan du drikke det mens du kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er lik deg når det kommer til frokost.

Pleide å erstatte frokosten med shake før. Prøvde meg frem,om hva jeg likte best. Cambridge m sjokolade,var vinneren. Gikk greit m Noka sin m sjokolade,de andre brakk jeg meg av. Men etter en stund,begynte jeg å brekke meg til Noka sin også :(

Så da var den frokost-løsninga over,for min del.

Smoothie er bra da,bare å gjør klar ingrediensene kvelden før,så går det fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næringsdrikk eller en skikkelig hjemmelaget smoothie er nok et bedre alternativ enn slankeshake. Vil du allikevell gå for slankeshake kan jeg fortelle at jeg har prøvd Alloe, Nutrilett og Cambridge, og at Cambridge er den deffinitivt beste, dog noe dyrere og vanskeligere å få tak i enn de andre. Alloe smaker bare guffent, mens Nutrilett er ok. Mulig det er en smakssak, og at du vil synes annerledes selvfølgelig. For øvrig er sjokoladesmak lettere å lage enn f.eks jordbær, og vil derfor som regel smake bedre. liker du kaffe, kan du blande med kald kaffe istedenfor vann, eller ha i instant coffee pulver i sjokoladeshaken. Det hjelper betraktelig på smaken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothie er vel kanskje det smarteste da ja. Kjøpte et par poser med smoothieblanding på Coop i dag, hvor det er delt opp i "posjons-poser" inni :) Sett litt rundt på priser på shakes nå og- så det er definitivt billigere å blande sammen en smoothie! (og bedre smaksgaranti selvfølgelig;p)

Men hvordan tror dere at det er å lage smoothien kvelden i forveien? Vil den holde seg grei eller bli "vassen"? :forvirret:

Næringsdrikk eller en skikkelig hjemmelaget smoothie er nok et bedre alternativ enn slankeshake. Vil du allikevell gå for slankeshake kan jeg fortelle at jeg har prøvd Alloe, Nutrilett og Cambridge, og at Cambridge er den deffinitivt beste, dog noe dyrere og vanskeligere å få tak i enn de andre. Alloe smaker bare guffent, mens Nutrilett er ok. Mulig det er en smakssak, og at du vil synes annerledes selvfølgelig. For øvrig er sjokoladesmak lettere å lage enn f.eks jordbær, og vil derfor som regel smake bedre. liker du kaffe, kan du blande med kald kaffe istedenfor vann, eller ha i instant coffee pulver i sjokoladeshaken. Det hjelper betraktelig på smaken!

Hva slags næringsdrikk tenkte du evt på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også gått for smoothies. Kjøp ferdigblandede pakker fra frysedisken eller kutt opp det du vil ha i biter dagen før. Den tiden du bruker om morgenen på å kverne smoothien og vaske opp blenderen kan du jo kompensere for ved f.eks. å helle smoothien på en drikkeflaske og drikke underveis i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothie er vel kanskje det smarteste da ja. Kjøpte et par poser med smoothieblanding på Coop i dag, hvor det er delt opp i "posjons-poser" inni :) Sett litt rundt på priser på shakes nå og- så det er definitivt billigere å blande sammen en smoothie! (og bedre smaksgaranti selvfølgelig;p)

Men hvordan tror dere at det er å lage smoothien kvelden i forveien? Vil den holde seg grei eller bli "vassen"? :forvirret:

Hva slags næringsdrikk tenkte du evt på? :)

På apoteket får man kjøpt små flasker med drikke dom inneholder masse vitaminer, mineraler og annet som man trenger. De finnes i forskjellige varianter alt etter hvor mye protein og kalorier du trenger. Det blir en energiboost på en måte, med mye mer energi i enn i slankepulver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...