Gjest Pippi1979 Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 (endret) Mannen min fikk svar på sædprøven sin i dag, og den var ikke hyggelig lesing: 100% hodefeil 0% morfologisk normale. Få ideelle spermier Aggregater til stede Økt DNA fragmentering For få mobile spermier til å kunne bedømme MAR. Alt annet innen for normalen. Noen erfaringer med dette??? Gyn sier vi skal prøve på naturmåten frem til mai.. Men hva er vitsen med 0% morfologisk og 100% med hodefeil. Hva hadde dere gjort? Jeg tar dette tungt... Endret 9. januar 2012 av Pippi1979
Athene Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Husk at man trenger mer enn en prøve for å si noe sikkert om kvaliteten. Det kan være variasjoner over tid. Men for å være ærlig, sannsynligheten for å lykkes naturlig med dette utgangspunktet er liten. Jeg forstår ikke helt hvorfor dere må vente til mai, jeg regner med at det i alle fall er satt opp en ny prøve om ca to måneder for å bekrefte resultatet? Ikke ta alle sorger på forskudd. Det er utrolig hva de klarer ved ICSI (injeksjon av sædcelle i eggcelle ved prøverør). Det er kun en supersvømmer som skal til. 1
Gjest Pippi1979 Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Det er det rare.. Gyn har ikke bedt om ny sædprøve, ettersom hun mente at vi fint kunne bli gravide med en slik prøve. Jeg synes dette høres svært rart ut med 0% ideelle og 100% med hodefeil. Jeg får ringe henne i dag:) Håper så inderlig at vi får barn.
Athene Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Det er det rare.. Gyn har ikke bedt om ny sædprøve, ettersom hun mente at vi fint kunne bli gravide med en slik prøve. Jeg synes dette høres svært rart ut med 0% ideelle og 100% med hodefeil. Jeg får ringe henne i dag:) Håper så inderlig at vi får barn. Husk også at gynekologer er eksperter på livmor, eggstokker osv. De har ingen utdannelse innenfor mannlig infertilitet. Da det ble avdekket at mannen var hovedårsak til våre problemer kuttet jeg ut gynekologen, og vi startet i stedet med parutredning ved sykehus. Når du ringer i dag hadde jeg bedt henne henvise dere videre til en fertilitetsklinikk som kan hjelpe dere som par. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Så problemet her er ikke MAs og Sas men at kvinnen ikke blir gravid i det hele tatt? For om hun blir gravid, er det aldri noen garanti for at kroppen holder på svangerskapet utover de kritiske 3 første månedene, dessverre
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 Så problemet her er ikke MAs og Sas men at kvinnen ikke blir gravid i det hele tatt? For om hun blir gravid, er det aldri noen garanti for at kroppen holder på svangerskapet utover de kritiske 3 første månedene, dessverre Det er jeg klar over, men jeg må nå først konsentrere meg om å bli gravid. Ikke bekymre meg over hva som kan skje dersom jeg skulle være så heldig å bli gravid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå