AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #21 Del Skrevet 9. januar 2012 Det handler jo om hvorfor folk har et problem med at hun snakker med kvinner med hijab, og da handler den jo om hijab. Dere diskuterer om hijab er kvinnediskriminerende eller ikke. Det er ikke hva TS spurte om. Hun spurte om hvorfor folk ser stygt på henne når hun snakker med folk som har hijab. To forskjellige ting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 9. januar 2012 #22 Del Skrevet 9. januar 2012 Dere diskuterer om hijab er kvinnediskriminerende eller ikke. Det er ikke hva TS spurte om. Hun spurte om hvorfor folk ser stygt på henne når hun snakker med folk som har hijab. To forskjellige ting. Ja men det er jo det at folk ser på det som kvinneundertrykkende som er grunnen til de stygge blikkene vel.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 9. januar 2012 #23 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg syns det er undertrykkende fordi kvinners skjønnhet skal skjules. hvoror må ikke mennene skjule seg da.. ' Og det programmet migrapolis handler om innvandrere i Norge. Følger man koranen så skal også menn dekke seg til/ikke kle seg utfordrende. Noen jenter blir helt sikkert tvunget til å gå med hijab, niqab eller lignende, samtidig kjenner jeg jenter som har begynt med hijab i voksen alder helt frivillig Jeg ser overhodet ingen grunn til at man skal se ned på, eller ikke snakke med noen fordi de velger å gå med hijab. Akkurat like lite som at jeg ser ned på eller unngår å snakke med noen som går med kors. "Dømme" personer kan man gjøre etter at man har fått et inntrykk av hvem de faktisk er. Når det er sagt så kan jeg ikke si at jeg har opplevd holdninger eller reaksjoner i nærheten av det ts har opplevd, så jeg tviler litt på at det er sånn veldig vanlig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 9. januar 2012 #24 Del Skrevet 9. januar 2012 Følger man koranen så skal også menn dekke seg til/ikke kle seg utfordrende. Noen jenter blir helt sikkert tvunget til å gå med hijab, niqab eller lignende, samtidig kjenner jeg jenter som har begynt med hijab i voksen alder helt frivillig Jeg ser overhodet ingen grunn til at man skal se ned på, eller ikke snakke med noen fordi de velger å gå med hijab. Akkurat like lite som at jeg ser ned på eller unngår å snakke med noen som går med kors. "Dømme" personer kan man gjøre etter at man har fått et inntrykk av hvem de faktisk er. Når det er sagt så kan jeg ikke si at jeg har opplevd holdninger eller reaksjoner i nærheten av det ts har opplevd, så jeg tviler litt på at det er sånn veldig vanlig Jeg ser ikke ned på kvinnene selv, jeg ser ned på de som tvinger de til å bruke det (de som er blitt tvunget da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #25 Del Skrevet 9. januar 2012 Ja men det er jo det at folk ser på det som kvinneundertrykkende som er grunnen til de stygge blikkene vel.. Men da sier du det. Å begynne å diskutere med andre om det er kvinneundertrykkende eller ikke blir et helt nytt emne igjen. Da kan man like gjerne starte en egen tråd om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 9. januar 2012 #26 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg ser ikke ned på kvinnene selv, jeg ser ned på de som tvinger de til å bruke det (de som er blitt tvunget da). Nei, men så var det vel ikke (forhåpentligvis) du som sendte de stygge blikk heller. Du forklarer stygge blikk på jentene som et resultat av kvinneundertrykkelse om jeg forstår deg rett, men jeg forstår fortsatt ikke hvor den sammenhengen kommer fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 9. januar 2012 #27 Del Skrevet 9. januar 2012 Nei, men så var det vel ikke (forhåpentligvis) du som sendte de stygge blikk heller. Du forklarer stygge blikk på jentene som et resultat av kvinneundertrykkelse om jeg forstår deg rett, men jeg forstår fortsatt ikke hvor den sammenhengen kommer fra? Nei kanskje de ser på de og tenker, nei huff stakkars hu. mannen hennes er sikkert en dritt, og når man tenker på det kommer et stygt blikk fram. Det tipper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 9. januar 2012 #28 Del Skrevet 9. januar 2012 Nei kanskje de ser på de og tenker, nei huff stakkars hu. mannen hennes er sikkert en dritt, og når man tenker på det kommer et stygt blikk fram. Det tipper jeg. Da bør du ikke bruke opp månedslønna di på tipping. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 9. januar 2012 #29 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Da bør du ikke bruke opp månedslønna di på tipping. Herregud da når ts spør så må jeg jo få lov å komme med en teori uten at du svarer sånn. Hvorfor tror du de gir stygge blikk da? Endret 9. januar 2012 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 9. januar 2012 #30 Del Skrevet 9. januar 2012 Fordi nordmenn har ofte for vane å være mistenksomme til det som er annerledes. Jeg gir ikke det som kan defineres som stygge blikk når jeg egentlig synes synd på noen. (og jeg syns ikke synd på de som går med hijab, til info) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 9. januar 2012 #31 Del Skrevet 9. januar 2012 Fordi nordmenn har ofte for vane å være mistenksomme til det som er annerledes. Jeg gir ikke det som kan defineres som stygge blikk når jeg egentlig synes synd på noen. (og jeg syns ikke synd på de som går med hijab, til info) greit nok det, men jeg er ikke alene om fordommene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 9. januar 2012 #32 Del Skrevet 9. januar 2012 greit nok det, men jeg er ikke alene om fordommene mine. Nei dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 9. januar 2012 #33 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Nei dessverre. Syns ikke det er dessverre, for et slikt plagg bør det ikke oppfordres til syns jeg. Er bare trist hvis mennesker skal gå å gjemme seg bort. Frivillig eller ei, og mange av disse jentene har jo såå nydelig hår jo. Dekke det til. hadde jeg hatt sånt hår hadde jeg gjort alt for å vise det fram Endret 9. januar 2012 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 9. januar 2012 #34 Del Skrevet 9. januar 2012 Syns ikke det er dessverre, for et slikt plagg bør det ikke oppfordres til syns jeg. Er bare trist hvis mennesker skal gå å gjemme seg bort. Frivillig eller ei, og mange av disse jentene har jo såå nydelig hår jo. Dekke det til. hadde jeg hatt sånt hår hadde jeg gjort alt for å vise det fram "Dessverre" var til "fordommer". Fordommer fordummer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 9. januar 2012 #35 Del Skrevet 9. januar 2012 "Dessverre" var til "fordommer". Fordommer fordummer. men fordommene mot hijab er ikke 100% feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 9. januar 2012 #36 Del Skrevet 9. januar 2012 men fordommene mot hijab er ikke 100% feil. Fordommer er faen ikke riktig uansett, hos oppegående mennesker. Som igjen beviser at - -ok, jeg avslutter denne diskusjonen, dette ble for dumt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #37 Del Skrevet 9. januar 2012 TS, det er utrolig frekt og rart at du får rare blikk når du snakker med kvinner med hijab. Hvem er det som ser slikt på deg? Gutter, jenter? Utenlandske? Du får kanskje spørre hva som er problemet, eller som en annen foreslo; glan stygt tilbake! BettyBoop28 Nei, vi er IKKE tvunget til å gå med hijab, i hvert fall ikke jeg og MAGE andre jeg kjenner, så den ''teorien'' kan du godt spare deg for Ei veninne av meg gikk med hijab i ung alder, en dag så faren hennes henne ute, og hun hadde tatt av seg sjalet. Da hun kom, tok faren en prat med henne om at hvis hun tar på seg sjalet fordi foreldrene hennes vil det, så kan hun like gjerne droppe, og det gjorde hun. Idag går hun fortsatt uten hijab. Det samme skjedde med en annen veninne. Hun fylte 16 eller 17, og begynte å gå med det igjen, og kan man se det på henne at hun brenner for det, så, jobb litt med fordommene dine. Fordi det er slik at du ser mange jenter og kvinner med hijab rundt deg, om du bor i østlandet, vestlandet da.. Om du begynner å irritere deg over synet av jenter med hijab så må du ok skaffe medisiner snart... Glad jeg ikke er blitt kjent med deg i virkeligheten, ikke frekt ment. Til dere som tror at hijab ikke er for menn også. Men har faktisk også kleskoder. De skal også dekke til en del av kroppen som jeg ikke kommer på nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 9. januar 2012 #38 Del Skrevet 9. januar 2012 Fordommer er faen ikke riktig uansett, hos oppegående mennesker. Som igjen beviser at - -ok, jeg avslutter denne diskusjonen, dette ble for dumt. jeg mener at ikke alle fordommene mot hijab bare er fordommer, noe er basert på virkelighet også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 9. januar 2012 #39 Del Skrevet 9. januar 2012 TS, det er utrolig frekt og rart at du får rare blikk når du snakker med kvinner med hijab. Hvem er det som ser slikt på deg? Gutter, jenter? Utenlandske? Du får kanskje spørre hva som er problemet, eller som en annen foreslo; glan stygt tilbake! BettyBoop28 Nei, vi er IKKE tvunget til å gå med hijab, i hvert fall ikke jeg og MAGE andre jeg kjenner, så den ''teorien'' kan du godt spare deg for Ei veninne av meg gikk med hijab i ung alder, en dag så faren hennes henne ute, og hun hadde tatt av seg sjalet. Da hun kom, tok faren en prat med henne om at hvis hun tar på seg sjalet fordi foreldrene hennes vil det, så kan hun like gjerne droppe, og det gjorde hun. Idag går hun fortsatt uten hijab. Det samme skjedde med en annen veninne. Hun fylte 16 eller 17, og begynte å gå med det igjen, og kan man se det på henne at hun brenner for det, så, jobb litt med fordommene dine. Fordi det er slik at du ser mange jenter og kvinner med hijab rundt deg, om du bor i østlandet, vestlandet da.. Om du begynner å irritere deg over synet av jenter med hijab så må du ok skaffe medisiner snart... Glad jeg ikke er blitt kjent med deg i virkeligheten, ikke frekt ment. Til dere som tror at hijab ikke er for menn også. Men har faktisk også kleskoder. De skal også dekke til en del av kroppen som jeg ikke kommer på nå. Men selv om du og mange du kjenner bruker det frivillig, så tar ikke det vekk det faktum at NOEN ikke gjøtr det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. januar 2012 #40 Del Skrevet 10. januar 2012 Hva mener du man skal gjøre med det da? Forby de som går med det frivillig å gjøre det? Er det noe bedre enn det de gjør de som tvinger noen til å gå med hijab? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå