Gå til innhold

FÅR STYGGE BLIKK SIDEN JEG SNAKKER MED FOLK MED HIJAB

Anbefalte innlegg

Hei. Går på universitet nå, og da har vi noen i klassen som bruker hijab. Det virker som om mange av gutta prøver å ta litt "avstand" eller hva jeg skal si da. Jeg snakker med de, og er med de på prosjektoppgaver og andre oppgaver vi har. Jeg opplever at jeg får noen stygge blikk, og at andre ser rart på meg. Skjønner ikke helt vitsen. Jeg klarer fint å være venner med alle uansett farge- religion og hijab eller ikke. Mennesker er mennesker.

Hva tenker dere angående folk med hijab?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Hei. Går på universitet nå, og da har vi noen i klassen som bruker hijab. Det virker som om mange av gutta prøver å ta litt "avstand" eller hva jeg skal si da. Jeg snakker med de, og er med de på prosjektoppgaver og andre oppgaver vi har. Jeg opplever at jeg får noen stygge blikk, og at andre ser rart på meg. Skjønner ikke helt vitsen. Jeg klarer fint å være venner med alle uansett farge- religion og hijab eller ikke. Mennesker er mennesker.

Hmm skjønner ikke helt hvorfor de skulle ta avstand fra deg pga hvem du snakker med. bare teit

Jeg har selv mine fordommer mot hijab, men har ikke problemer med å snakke med noen som har det eller heller ingen problemer med folk som snakker med de.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glan stygt tilbake og spør om de har et problem:P

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kipt og teit! men sånn er norske gutter med nesten alle jenter, spesielt hvis man er av utenlandsk opprinnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke noe annerledes om kvinner med hijab enn andre kvinner. Derimot ville jeg slitt om jeg skulle ha pratet med en dame i burka eller niqab, for jeg liker å se hvem jeg snakker med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm skjønner ikke helt hvorfor de skulle ta avstand fra deg pga hvem du snakker med. bare teit

Jeg har selv mine fordommer mot hijab, men har ikke problemer med å snakke med noen som har det eller heller ingen problemer med folk som snakker med de.

Hva baserer du de fordommene dine på?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Hva baserer du de fordommene dine på?

Vel det vanlige. At jeg ser det som kvinneundertrykkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det vanlige. At jeg ser det som kvinneundertrykkende.

Det er ok - men jeg vet ikke hvor vanlig det er.

Jeg kjenner flere med hijab og de velger selv å bruke det, slik vi velger våre klesplagg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det er ok - men jeg vet ikke hvor vanlig det er.

Jeg kjenner flere med hijab og de velger selv å bruke det, slik vi velger våre klesplagg selv.

Det er det med at de velger det selv jeg stusser litt på/ikke tror helt på da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hvorfor ikke?

Fordi det er en del av meg som tenker at de har blitt tvunget til dette her. Sånn enten behold hijaben eller du er ikke lenger en del av denne familien.

Har noe med at jeg så migrapolis på tv en gang og da var det en jente som valgte bort å bruke hijab og dermed ville ikke foreldrene hennes vite av henne. Har vansdkelig for å tro at det skulle være et enkeltstående tilfelle, selv om det sikkert ikke gjelder alle som bruker hijab.

men som sagt det er fordommer jeg har, og fordommer stemmer ikke bestandig helt hundre prosent med virkeligheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bruker det for å glede "familjen", men kan garantere deg de fleste gjør det fordi de selv vil.

(her i Norge).

de velger dette selv.

Skjønner ikke hvorfor dette blir sett på som kvinneundertrykkende, for meg er vimenn modellene mer kvinneundertykkende. I følge disse bladene er kvinner sexuelle objekter, vi er gode for en ting, vi er tits and ass.

Hijab derimot kan fungere som en slags skjold mot denne sexualiseringen av "samfunnett"...

men dette er min menning da=)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Noen bruker det for å glede "familjen", men kan garantere deg de fleste gjør det fordi de selv vil.

(her i Norge).

de velger dette selv.

Skjønner ikke hvorfor dette blir sett på som kvinneundertrykkende, for meg er vimenn modellene mer kvinneundertykkende. I følge disse bladene er kvinner sexuelle objekter, vi er gode for en ting, vi er tits and ass.

Hijab derimot kan fungere som en slags skjold mot denne sexualiseringen av "samfunnett"...

men dette er min menning da=)

Jeg syns det er undertrykkende fordi kvinners skjønnhet skal skjules. hvoror må ikke mennene skjule seg da.. '

Og det programmet migrapolis handler om innvandrere i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er selvsagt et resultat av kulturen vi vokser opp med.

For mange kvinner med hijab er dette en del av moten, akkurat som mange klesplagg er for oss andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan dere ikke ta Hijab diskusjonen i egen tråd? Denne tråden handler om TS og hennes problem. Ikke om hijab er kvinnediskriminerende eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Kan dere ikke ta Hijab diskusjonen i egen tråd? Denne tråden handler om TS og hennes problem. Ikke om hijab er kvinnediskriminerende eller ikke.

Det handler jo om hvorfor folk har et problem med at hun snakker med kvinner med hijab, og da handler den jo om hijab.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er undertrykkende fordi kvinners skjønnhet skal skjules. hvoror må ikke mennene skjule seg da.. '

Jeg mener å ha hørt at det står i Koranen at menn også skal kle seg sømmelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Vi er selvsagt et resultat av kulturen vi vokser opp med.

For mange kvinner med hijab er dette en del av moten, akkurat som mange klesplagg er for oss andre.

Nå er det et kulturelt plagg og ikke et moteplagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er det vakre kjønnet kanskje derfor? Både menn og kvinner snur seg etter en vakker kvinne.

men muslimske menn har regler også, de skal også kle seg "sømmelig" og senke blikket..

men sant denne tråden handler ikke om hva hijab "betyr" så vi bør kanskje droppe det.

til TS: Si ifra til de guttene ? spør hvorfor ser dere rart på meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg mener å ha hørt at det står i Koranen at menn også skal kle seg sømmelig.

De færreste av mennene tar tydeligvis ikke den delen like bokstavelig da.. De kler seg jo som norske menn stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...