Avalon Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Jeg skal prøve meg på å lage ukes menyer, men trenger litt inspirasjon, gjerne mat det kan bli en annen "type" restemat av en dag eller to senere. - mat man kan tilbrede (iallefall) deler av i forveien, evt fryse osv. Jeg er veldig vanedyr så trenger litt ny in put i matveien mens vi prøver så godt vi kan å være økonomiske i samme slengen Hvordan ser deres ukes meny ut f.eks? Ingen matallergier i hus, bare sære smaksløker
Gjest Consensio Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Våre ukemeny for neste uke ser slik ut: Mandag - kylling korma Tirsdag - laksefilet og rotgrönnsaker Onsdag - gresk kyllingrett Torsdag - svinefiltet i mango chutney Fredag - hjemmelaget hamburger Lördag - hjemmelaget pizza Söndag - svinestek
Aviale Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Min ukesmeny: Mandag: Stekt laks m/poteter og grønnsaker Tirsdag: Lammeboller m/brun saus og potetstappe (ferdigkjøpte boller) Onsdag: Spansk gryte (Toro sin, med kylling) med ris og salat Torsdag: Wok med svinekjøtt Fredag: Rester fra onsdag Lørdag: Pizza Søndag: Potetball (komle) med tilbehør Det ligger også en annen tråd her inne med massevis av forslag til middager/ukesmenyer
Frk. Belle Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 (endret) Denne uka spiser vi: Ma: Laks med potetbåter, brokkoli og rømmedressing Ti: Salat med bakt søtpotet og chevre On: Rød curry med laks To: Hjemmelaget fiskegrateng (har aldri laget selv før - gleder meg) Fr: Thailansk stir-fry med kyllinkjøttdeig Lø: Kyllingbryst fyllt med fetaost, fenikkelsalat og brød. Sø: Pasta bolognaise Vi setter opp meny og handleliste en gang i uka og jeg har begynt å ta vare på ukesmenyene så jeg får et lite arkiv Endret 10. januar 2012 av Frk. Belle
Sauen Shaun Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Mandag: kokt laks med poteter og spinat Tirsdag: chana masala Onsdag: Pasta med pastasaus med røde linser Torsdag: vegetarburgere med ris og salat Fredag: løksuppe Lørdag: vet ikke om jeg skal spise hjemme enda. Søndag: stekt torsk med wokete grønnsaker.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Mandag: Tikka Masala (hjemmelaget) Tirsdag: Kjøttkaker, surkål, poteter (hjemmelaget) Onsdag: Risengrynsgrøt (pose, tilsatt melk) Torsdag: Torsk (i en eller annen form) Fredag: Taco (standard) Lørdag: Lasagne (hjemmelaget) Søndag: Indisk kyllingsuppe (hjemmelaget) Vi er ikke flinke nok med fiskemiddager dessverre.
Avalon Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2012 Mange flotte tips! Gleder meg faktisk til å sette meg ned å lage menyen og handlelisten , men må vente på lønna først..
Gjest Survival Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 Mandag: Pannestekt ørret med dill og ovnsbakte grønnsaker Tirsdag: Kjøttkaker i brunsaus med grønnsaker og poteter Onsdag: Rester av kjøttkakene i grove pita med salat Torsdag: Fish and chips Fredag: Restaurant Alt hjemmelaget bortsett fra pitabrødene. 1
Gjest Cessie Skrevet 10. januar 2012 #9 Skrevet 10. januar 2012 Denne uka og neste: Mandag: "Fish'n'Crisp", potetbåter og salat Tirsdag: Karbonader med løk, potet, gulrøtter Onsdag: Fiskekaker, brokkoli, potet Torsdag: Kyllingfilet, ris, salat Fredag: Laksewok Lørdag: Lasagne Søndag: Småmat og lefsekling Mandag: Kapteinens fylte rødspette, poteter, salat Tirsdag: Kyllingwok, ris Onsdag: Tunfisksalat i pitabrød Torsdag: En eller annen Fjordland-middag (på jobb til 18.30, møte kl. 19.30...) Fredag: Hjemmelaget fiskegrateng, poteter, gulrot Lørdag: Hjemmelaget vegetarpizza Søndag: Baconsurret svinefilet, poteter, grønnsaker
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #10 Skrevet 11. januar 2012 M: Kylling Cacciatore med fullkornspasta og salat T: Kjøttkaker, poteter, brun saus, brokkoli og gulrøtter O: Hjemmelaget fiskegrateng med fullkornsmakaroni og erter, revne gulrøtter og ekstra hvit saus ved siden av T: Fiskewok F: Kylling, foccacia, tzatziki og gresk salat L: Sushi, skal prøve meg på hjemmelaget! S: Helstekt kalkunfilet, ovnsbakte poteter og grønnsaker og en saus til
Anglofil Skrevet 11. januar 2012 #11 Skrevet 11. januar 2012 (endret) Begynte med ukesmeny igjen denne tirsdagen. Tirsdag: Løvstek m/hjemmelaget pommes frites Onsdag: Fiskesuppe Torsdag: Lavkarbopasta m/stekte kjøttpølser Fredag: Pølse strognoff Lørdag: Taco Søndag: Breiflabb m/linser Mandag: Lavkarbopasta m/carbonarasaus Mvh Yvonne Endret 11. januar 2012 av Yvonne
Leanne Skrevet 12. januar 2012 #12 Skrevet 12. januar 2012 kommende uke: mandag: Ovnsbakt laks med almadinepoteter, aioli, og kokte grønnsaker. Tirsdag: Fish'n chips med revet gulrot. Onsdag: Lasagne med hvitløksbrød til Torsdag: Kylling i tandoorisaus med ris og salat Fredag: Hjemmelaget kyllingburger i grovt brød, ovsnbate almadinepoteter, aioli og salat. Lørdag: Pai med spekeskinke og spinat, salat Søndag: Afrikansk kyllingsuppe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå