Gå til innhold

Dere som sjekker inn over alt på Facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør dere det? Ikke ment som kritikk, jeg bare lurer. Altså, hva tenker dere akkurat når dere gjør det? Jeg har venner som sjekker inn hvert eneste sted de er, i butikken, hjemme, på trening, hos venner, på restaurant, på kino osv. osv. Er det en refleks, eller tenker dere noe ala "opp med mobilen, nå må alle se at jeg er på Sats"? Eller "nå er jeg kommet hjem, viktig at alle vet"?

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor irriterer du deg over at de gjør det? Er det egentlig så viktig hva andre egentlig gjør? Om de føler for det; let them.

• Liker 4
Skrevet

hvorfor irriterer du deg over at de gjør det? Er det egentlig så viktig hva andre egentlig gjør? Om de føler for det; let them.

Hun lurte jo bare på hvorfor. følte du deg truffet eller? ;) Var jo ikke noe kritikk i innlegget, bare undring.

• Liker 8
Skrevet

Det er vel ikke egentlig meg du vil ha svar fra siden jeg langt fra sjekker inn "over alt". Men kanskje det kan belyse ting litt?

Jeg har kanskje 2-3 innsjekkinger i mnd på det meste? Aldri helt dagligdagse ting som butikken, jobben, hjemme, etc. Det kan være veldig ulike grunner til at jeg sjekker inn. Alt fra å gi folk et lite innblikk i hverdagen min, til å bruke det som utgangspunkt for diskusjoner med f.eks. de med felles interesser (eller helt motsatte interesser og meninger for den sakens skyld :fnise:). Jeg sjekka inn sist jeg var på kino, da som utgangspunkt for å diskutere filmen. Av og til gjør jeg det på sosiale sammenkomster eller om jeg er i byen og har litt ledig tid, som hinting til at andre gjerne må slenge seg med om de er i området. Det hender jeg gjør det på restauranter hvis jeg mener noe om maten (positivt eller negativt). Av og til er det ting som kolleger/folk med samme interesser kan være interessert i å se. Og sist jeg var hos tannlegen så sjekka jeg inn der, i håp om å få litt sympati. :fnise:

Men hvorfor folk skal sjekke inn hver bidige gang de går i døra hjemme, fyller bensin eller handler dopapir og melk ser jeg ikke helt, altså.

• Liker 3
Skrevet

Oj, jeg trodde dette hendte automatisk jeg! Har namlig en bekjent som ofte kjører langveis med bil og hun sjekker inn overalt hele tiden på veien. Sitter hun da virkelig med mobilen og sjekker inn? Pokker så uansvarlig, spesielt med tanke på at hun har små barn som er med i bilen. Det verste er jo at hun var i en ulykke for noen uker siden siden der bilen havnet på taket, håper virkelig hun har lært da!

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

skjønner ikke at folk tør det :sjenert:

men skulle gjerne satt den på auto og rast forbi hundre butikker. sånn for å irritere :legrine:

Endret av Nuppdupp
Skrevet

skjønner ikke at folk tør det :sjenert:

men skulle gjerne satt den på auto og rast forbi hundre butikker. sånn for å irritere

:sjenert:

Hvorfor det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg sjekker bare inn på sats, rett og slett for at det er en ekstra motivasjon om alle andre kan se at jeg er flink :ler:

• Liker 2
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Hvorfor det?

hvorfor jeg ikke tør? har vært forsøk på innbrudd her når jeg har sagt på facebook at jeg er på ferie. jeg har vært bortreist i lange tider før uten at det har vært noe sånt, men da har jeg ikke sagt noe til andre.

eller hvorfor jeg vil rase rundt? fordi det er morsomt

Skrevet

hvorfor jeg ikke tør? har vært forsøk på innbrudd her når jeg har sagt på facebook at jeg er på ferie. jeg har vært bortreist i lange tider før uten at det har vært noe sånt, men da har jeg ikke sagt noe til andre.

eller hvorfor jeg vil rase rundt? fordi det er morsomt

Da betyr det at du har venner på face som ikke er så gode venner. Mine statusoppdateringer ser kun de nærmeste vennene og jeg er ganske sikker på at de ikke bryter seg inn.

Om noen som ikke kjenner meg så godt ser det kan de heller ikke vite om det er noen andre hjemme hos meg selv om jeg ikke er hjemme selv.

• Liker 2
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Da betyr det at du har venner på face som ikke er så gode venner. Mine statusoppdateringer ser kun de nærmeste vennene og jeg er ganske sikker på at de ikke bryter seg inn.

Om noen som ikke kjenner meg så godt ser det kan de heller ikke vite om det er noen andre hjemme hos meg selv om jeg ikke er hjemme selv.

nekter å tro at gullklumpene mine gjorde det :rodmer:

ja, men uansett så vil jeg ikke sjekke inn :gjeiper: venner av venner kan fort få tak i info. som f.eks hvis man tagger noen i en status om ferie

Skrevet

jeg sjekker ofte inn på caféer og andre plasser som åpner for sosiale sammenkomster. Siden de fleste av vennene mine bruker facebook aktivt, så vet de hvor de finner meg. Det er jo ekstra gøy når det funker i tillegg.

Og privacy settings er satt til at det kun vises for personer jeg velger å dele det med, så er ikke så veldig bekymret.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sjekker kun inn steder hvis noen andre er hjemme. Sier ikke til folk at huset er tomt lissom.

• Liker 1
Skrevet

Hun lurte jo bare på hvorfor. følte du deg truffet eller? ;) Var jo ikke noe kritikk i innlegget, bare undring.

Og JEG lurte på hvorfor vedkommede lurte. Takk for at du utvider tråden med et absolutt "må svare, bare må det"-innlegg.

Skrevet

Og JEG lurte på hvorfor vedkommede lurte. Takk for at du utvider tråden med et absolutt "må svare, bare må det"-innlegg.

Nei, du spurte ikke hvorfor hun lurte. Du spurte hvorfor hun irriterte seg, og hun skrev ingenting om at hun irriterte seg i åpningsinlegget

• Liker 1
Skrevet

Hacking og facebook er et velkjent fenomen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...