AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Jeg kom til å tenke på noe her en dag og ble en smule nervøs... Det er noe jeg ikke har ofret en tanke til! Hvordan er det med økonomien når vi blir gift? Vet at det er sånn at jeg har rett på halvparten av hans lønn og han på halvparten av min... Men hvordan blir det med lån osv..? Jeg har et digert studielån, og han et mindre. Noen som har peiling på slikt, som kan fortelle meg litt?
Alissia Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Man har da ikke rett på halvparten av hverandres lønn. Ikke skal man begynne å betale hverandres lån heller hvis man da ikke bestemmer seg for å ha en samlet økonomi. Studielånene er vel uansett personlige. Hus derimot kan man jo kjøpe og låne til sammen.
bobbi Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Vet at det er sånn at jeg har rett på halvparten av hans lønn og han på halvparten av min... Det stemmer ihvertfall ikke, man blir jo enige om man vil ha en felles økonomi eller ikke... Mange velger å sette inn lik prosent av det de tjener på en felles brukskonto som går til feks felles lån, mat etc. Men dette er jo noe hvert enkelt par må bli enige om sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå