Gå til innhold

popcorn, "bare" 430 kcal i en HEL pose?


Pernille:91

Anbefalte innlegg

synes dette hørtes lite ut jeg.

altså en kveld hvis jeg har lyst på noe godt kan jeg heller spise en hel pose popcorn istedetfor 2 skiver med pålegg og 1 glass melk til det samme?. da tror jeg at jeg velger popcornet :P

vet at popcorn ikke er så sunt men tenker på kaloriene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står jo på posen hvor mange kcal det er. Det spørs jo hvor stor posen er, er den feks 100g er jo 430 kcal ganske mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er Maarud det er snakk om er posen på 75g og ergo blir kaloriinnholdet rundt 300 (om jeg har regnet riktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes dette hørtes lite ut jeg.

altså en kveld hvis jeg har lyst på noe godt kan jeg heller spise en hel pose popcorn istedetfor 2 skiver med pålegg og 1 glass melk til det samme?. da tror jeg at jeg velger popcornet :P

vet at popcorn ikke er så sunt men tenker på kaloriene...

Det er bare det at en pose popcorn vil gi deg meget lite næring (= lite energi, og tæring på kroppens ressurser, som igjen på sikt vil gi dårligere helse og utseende) enn et måltid med melk og brød, som i sin tur igjen vil gi mindre næring enn et måltid med grønnsaker, egg, nøtter, kjøtt osv.

Greit nok at du tenker for kortsiktig til å bry deg om helsen din , men siden du er så opptatt av kalorier vil jeg anta du bryr deg om hvor mye du veier. Og når man bryr seg om hvor mye man veier, pleier man også å bry seg om hvor pen og stram kropp man har. Og en pen og stram kropp får man kun ved å spise sunt og trene. Popcorn vil ikke gi deg næringsstoffer eller energi nok til dette.

Men selvsagt, en gang i blant skader selvsagt ikke. Man skal jo kunne kose seg litt. Så lenge sunn mat er regelen, og ikke unntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er Maarud det er snakk om er posen på 75g og ergo blir kaloriinnholdet rundt 300 (om jeg har regnet riktig).

Jepp, dette stemmer bra.

Det man burde tenke på er palmeoljen som det er ganske så mye av i :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes dette hørtes lite ut jeg.

altså en kveld hvis jeg har lyst på noe godt kan jeg heller spise en hel pose popcorn istedetfor 2 skiver med pålegg og 1 glass melk til det samme?. da tror jeg at jeg velger popcornet :P

vet at popcorn ikke er så sunt men tenker på kaloriene...

Kroppen din har veldig mye større nytte av brødskivene med pålegg og den melka enn den har av en pose simpelt popcorn som det nesten ikke er næring i.

500 kalorier er ikke 500 kalorier uansett, det er forskjell på en god mettende middag og en sjokoladeplate.

Velg å spise sunt, kroppen din vil elske deg for det, og du vil elske kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det popcorn med mindre kalorier i? Det er vel 82 per 100g mais, så i teorien skulle man vel kunne fikse popcorn med samme kcal-innhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det popcorn med mindre kalorier i? Det er vel 82 per 100g mais, så i teorien skulle man vel kunne fikse popcorn med samme kcal-innhold?

Det blir vel fort noen kalorier i det man lager det også, man bruker vel smør eller olje? Noen bruker begge deler vet jeg. Kanskje det går å tørrpoppe dem? Da er det ikke noe ekstra kalorier tilsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare det at en pose popcorn vil gi deg meget lite næring (= lite energi, og tæring på kroppens ressurser, som igjen på sikt vil gi dårligere helse og utseende) enn et måltid med melk og brød, som i sin tur igjen vil gi mindre næring enn et måltid med grønnsaker, egg, nøtter, kjøtt osv.

Greit nok at du tenker for kortsiktig til å bry deg om helsen din , men siden du er så opptatt av kalorier vil jeg anta du bryr deg om hvor mye du veier. Og når man bryr seg om hvor mye man veier, pleier man også å bry seg om hvor pen og stram kropp man har. Og en pen og stram kropp får man kun ved å spise sunt og trene. Popcorn vil ikke gi deg næringsstoffer eller energi nok til dette.

Men selvsagt, en gang i blant skader selvsagt ikke. Man skal jo kunne kose seg litt. Så lenge sunn mat er regelen, og ikke unntaket.

Spar meg ditt helsefreak av en naut! Man får ikke dårlig helse av å skeie ut en gang i blant, det er bare tull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Spar meg ditt helsefreak av en naut! Man får ikke dårlig helse av å skeie ut en gang i blant, det er bare tull.

Si meg, leser du kommentarer før du svarer på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Du får jo kjøpt sånne stekeposer beregnet på mikrobølgeovn, kanskje du kan poppe popcorn i dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...