Gå til innhold

Dagpenger etter endt vikariat - må jeg sende i skjema for "Bekreftelse på sluttårsak"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt to vikariater de siste 6 mnd. I begge arbeidsavtalene står startdato og sluttdato. Nå står jeg uten jobb i januar (nytt vikariat fom februar), så jeg vil søke om dagpenger denne mnd. På skjemaet for "Bekreftelse på sluttårsak/permitteringsårsak/nedsatt arbeidstid" er det ikke tilrettelagt for at personen har vært i et vikariat, det spørres kun etter hvorfor man ble sagt opp eller permitert, ingen av delene er aktuelt for meg da vikariatet mitt gikk ut. Så lenge jeg sender med kopi av de to arbeidsavtalene, er det greit? Eller må jeg ha med det skjemaet? Legger til at jeg har flyttet, så det er ekstra tungvindt om jeg må få arbeidsgiver til å fylle ut dette skjemaet.

Spm. 2: Noen som vet når lønns- og trekkoppgaven kommer? Må søke med den siden jeg søker om dagpenger i januar.

Ikke greit å jobbe i helsevesenet og gå fra vikariat til vikariat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ender et vikariat vil det regnes som oppsigelse. Det finnes en boks der du kan utbrodere sluttårsak mer, evt. i den siste utbroderingsboksen nederst i dokumentet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...