Gjest Lady-M Skrevet 2. januar 2004 #21 Skrevet 2. januar 2004 egentlig mener jeg når vi REGNER sammen tall. for å holde orden på tallene så ser jeg i terningform Det gjør jeg også! Men når jeg teller, ser jeg tallene på rekker. 1-10 går fra venstre til høyre, 11-20 går rett opp og 21 og videre går mot høyre igjen.
Nilma Skrevet 2. januar 2004 #22 Skrevet 2. januar 2004 Tallene fra 1 til 12 ser jeg for meg som en urskive, fra 13 til 20 en "nymåneform", derfra går tallene mer eller mindre rett mot venstre, med noen små "bølger" av og til. (veeeldig klar og tydelig beskrivelse, ja... )
Gjest Hulderjenta Skrevet 9. januar 2004 #23 Skrevet 9. januar 2004 Jeg visualiserer sekvenser med tall når jeg regner, og flytter dem visuelt til siden etter hvert som jeg lgger dem til eller trekker dem fra, omtrent som man gjør med en kuleramme... Vanskelig å forklare, for det er ikke helt sånn jeg gjør det heller, men nesten.. Synes det er så spennende hvordan man tenker, og er kjemebevisst på hvordan jeg selv tenker. Og særlig hvordan jeg tenker når jeg regner eller skal huske på mange ting, og hvordan jeg "krysser dem ut" når de er gjort.
Atmi Skrevet 9. januar 2004 #25 Skrevet 9. januar 2004 egentlig så grupperer jeg tallene i 2 - 4 - 6 - 10 - liksom alt etter hva som passer best. Og ganger på en måte. Noe rart system der nullene står ett sted, tierne et sted osv. Ingen terninger her.
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2004 #26 Skrevet 22. januar 2004 Åååh, ja dette er morsomt Jeg ser for meg tallene som en laaang rekke. Der 1 starter i bunnen så tallene helt frem til ti oppover, så når 11 kommer skifter rekken vei og peker mot høgre og når vi kommer til 25 eller noe i den dur så går rekka på skrå til venstre. Osv... Når tallene passerer 100 så går rekka samme vei til uendelig. Da skifter den ikke retning lengre. Og alt skjer som om tallene flyter i universet. Det er helt mørk bakgrunn og tallene har en ubestemt farge. Jeg har spurt rundt og det er andre som tenker sånn men da ser de bare dumt på meg!!!! Dette er helt utrolig!!!!! Jeg teller også akkurat slik som deg!! Men når jeg teller måneder, ser jeg for meg noe som likner en urskive, der januar er klokken seks-syv, juli er kl tolv-ett, og desember er kl fem-seks. Dette er utrolog artig! :D Ulogget Kri
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2004 #27 Skrevet 22. januar 2004 Dette har jeg tenkt på så utrolig mange ganger - og det er så morsomt å lese at det er flere som "ser" tallene for seg på liknende måter som meg. Først må jeg si at også jeg regner med "terningøyne"...for dere som skjønner hva det betyr! Min tallrekke begynner med 1, som ligger til venstre for meg (!). Rekka fortsetter rett fram til 11, hvor den begynner å bue til høyre i en ganske krapp bue fram til 15. Så begynner det å gå rett fram - altså til høyre for meg og "mot" startretningen. På 30 begynner det å bue seg igjen, fortsatt til høyre (på en måte rundt meg), og det buer seg fram til ca 80. Da er vi på en måte på starten igjen, altså ved samme posisjon som 1... Utrolig vanskelig å forklare, og antakelig helt uforståelig for andre enn meg selv... (Ikke rart du gæærn i hue, sa sambo da jeg prøvde å forklare for han! ) K
~Moon~ Skrevet 27. januar 2004 #28 Skrevet 27. januar 2004 Jeg ser ingenting inni meg når jeg teller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå