Gå til innhold

Hvordan teller du inni deg?

Anbefalte innlegg

kom til å tenke på en ting da jeg leste tråden om bokstaver, tall og farger nedenfor.

jeg har alltid tellet i terning-form inni meg. altså når jeg teller til feks 5, så ser jeg for meg en terning med 5 på. høres sikkert helt rart ut, og jeg trodde jeg var den eneste som gjorde slik. så fikk jeg vite tilfeldig, at brore min også teller på denne måten. rart??

andre som gjør det slik?

endring av tråden 28/12: jeg mente egentlig når jeg REGNER sammen tall, da må jeg telle i terningform for å holde styr på tallene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser en lang rekke med tall hvor hele tall, dvs 10, 20, 30 osv - er uthevet. Etter jeg passerer 100 ser det litt annerledes ut, men jeg tror ikke jeg skal begi meg ut på noen forklaring :ler: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, ja dette er morsomt :ler:

Jeg ser for meg tallene som en laaang rekke. Der 1 starter i bunnen så tallene helt frem til ti oppover, så når 11 kommer skifter rekken vei og peker mot høgre og når vi kommer til 25 eller noe i den dur så går rekka på skrå til venstre. Osv...

Når tallene passerer 100 så går rekka samme vei til uendelig. Da skifter den ikke retning lengre. Og alt skjer som om tallene flyter i universet. Det er helt mørk bakgrunn og tallene har en ubestemt farge.

Jeg har spurt rundt og det er andre som tenker sånn :lol: men da ser de bare dumt på meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, ja dette er morsomt :ler:

Jeg ser for meg tallene som en laaang rekke. Der 1 starter i bunnen så tallene helt frem til ti oppover, så når 11 kommer skifter rekken vei og peker mot høgre og når vi kommer til 25 eller noe i den dur så går rekka på skrå til venstre. Osv...

Når tallene passerer 100 så går rekka samme vei til uendelig. Da skifter den ikke retning lengre. Og alt skjer som om tallene flyter i universet. Det er helt mørk bakgrunn og tallene har en ubestemt farge.

Jeg ser de på nesten nøyaktig samme måte, Seleena!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i grunnen rimelig artig, synes jeg! Personlig ser jeg for meg en lang rekke med tall- som skrås i en halvmåne helt til det når tyve- ellers går den vanrett til den når hundre. Deretter begynner det på nytt- skrås i en halvmåne fra hundreogen til den når hundreogtyve osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg igrunn aldri tenkt på :D Men jeg tror ikke jeg ser for meg noe når jeg teller... Bortsett fra når jeg teller sauer når jeg prøver sove ( og de forbaskede sauene begynner løpe for fort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er i grunnen rimelig artig' date=' synes jeg! Personlig ser jeg for meg en lang rekke med tall- som skrås i en halvmåne helt til det når tyve- ellers går den vanrett til den når hundre. Deretter begynner det på nytt- skrås i en halvmåne fra hundreogen til den når hundreogtyve osv.[/quote']

:ler: Der sa du det jeg ville si...

var vanskelig å forklare, men det var sånn jeg mente, sånn som du har det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg har dyskalkuli (tallblindhet), så jeg må telle på fingrene el. bruke kalkulator. :-? Ser ikke for meg noe når jeg regner, jeg må "oppleve" tallene i praksis for å få til å regne. Telle på f.eks fingre, gjennom baking, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
egentlig mener jeg når vi REGNER sammen tall. for å holde orden på tallene så ser jeg i terningform :ler:

Ser den samme tallrekken som når jeg teller, f.eks 18+12 - da ser jeg 18 på sin plass og ser jeg 12 ved siden av - toeren fyller opp og så havner vi på 30 som er uthevet.

(fortsetter jeg nå blir jeg vel lagt inn et sted...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser en laaaang linjal noen ganger og andre ganger ser jeg for meg tallene oppover (over hverandre) der 1 er nederst.

Kommer litt an på hva jeg tenker på.

Når jeg legger sammen to tall, så ser jeg for meg et vanlig regnestykke, der de to tallene står over hverandre og svaret kommer under dem med to streker under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

1 er veldig liten og svart, begynner lengst til venstre. Så blir tallene litt større opp til ca 6, der begynner rekka å gå bratt oppover mot høyre, mens tallene blir større og større. Ved 10 flater den ut igjen, men gjør et hopp ved 17... og over 20 har ikke tallrekka så mye visuelle elementer igjen. Bakgrunnsfargen skifter, forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...