MonThe Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 (endret) Hei hei! Vi skal gifte oss i sommer, da er lillemann ganske nøyaktig ett år. Vi skal ikke gifte oss på vårt hjemsted, så alle vi kjenner på dette stedet er gjester i vårt bryllup. Og v lurer litt på hvordan vi skal gjøre det med lillemann når det begynner å bli kveld. Kan selvsagt spørre mine/kjæres foreldre/søsken, men samtidig så ønsker vi jo å dele kvelden med de. Mange av vennene våre har barn selv, og de kommer uten barn, for nettopp å ha en "voksenkveld". Vil jo heller ikke at noen fremmede skal passe ham.. Lurer derfor på - hvordan har dere andre, som har vært i en lignende situasjon, løst dette? Endret 9. januar 2012 av MonThe
Nonstop_82 Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Vi sitter og lurer på akkurat det samme.... Vuderer å spørre moren til forloveren min og hun kan hente gutten vår sammen med forloverens sønn etter middag eller noe siden hun ikke skal være med i bryllupet. Ikke helt lett det der, for de personene man stoler mest på skal jo være med på festen....
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Hei hei! Vi skal gifte oss i sommer, da er lillemann ganske nøyaktig ett år. Vi skal ikke gifte oss på vårt hjemsted, så alle vi kjenner på dette stedet er gjester i vårt bryllup. Og v lurer litt på hvordan vi skal gjøre det med lillemann når det begynner å bli kveld. Kan selvsagt spørre mine/kjæres foreldre/søsken, men samtidig så ønsker vi jo å dele kvelden med de. Mange av vennene våre har barn selv, og de kommer uten barn, for nettopp å ha en "voksenkveld". Vil jo heller ikke at noen fremmede skal passe ham.. Lurer derfor på - hvordan har dere andre, som har vært i en lignende situasjon, løst dette? Er det ingen på stedet du kan invitere som barnevakt i bryllupet? Slik at den personen har barnet under middagen,kaffi og sånn? Når det er tid for leggetid,så kan personen enten ta ungen med seg hjem,eller legge den i vogn og sove i tilstøtende rom. Har sett barn i bryllup hvor foreldrene måtte ta barnet selv,sidden det ikke var særlig vant med andre,ikke særlig hyggelig. Jeg vil helloer bedt en ekstra person til bryllupet,som var bedt med tankepå å være pass til barnet,istedenfor å spørre gjester som er invitert på annen måte. Særlig nærmeste fam.skal slippe det,den dagen 1
Gjest Tirkes Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 Folk styrte det selv i mitt bryllup. Jeg lagde ikke noe opplegg. De fleste barna var der til festen tok slutt. Det var ingen som var altfor overstadige - og om foreldrene synes det er greit at barna er rundt alkohol for en spesiell anledning, så skal ikke jeg som brud legge meg opp i det, om jeg har invitert dem. Mest hardbarka av ungene var en jente på 6 år som holdt ut to timer lengre enn bruden holdt ut, og har mast i tre måneder etterpå om ikke tante Tirkes værsåsnill kan gifte seg en gang til. Vil si det kommer mye an på type lokale, type fest, og hva slags folk det er. Er det noen få med barn og ellers unge voksne og festmennesker? Er det alt fra 8 til 80 år, småbarnsfamilier, unger med og uten søsken? For min families del var der unger som fikk treffe hverandre (sine søskenbarn) og bryllupet endte som noe midt mellom bryllup og slektstreff.
Gjest Tirkes Skrevet 9. januar 2012 #6 Skrevet 9. januar 2012 aaA! Sorry! Jeg trodde barn generelt, som i gjestenes. Takk, AB #5. Der stiller saken seg anerledes. Da kommer det vel mye an på alderen til lillemann og hvorvidt det vil være andre barn til stede. Ellers ville jeg satt gutten ved de besteforeldrene han ser mest sjeldent under middagen og skaffet barnevakt som henter etterpå, før festen starter. Igjen, spørs på alder. Har han noen gode venner gjennom BHG/skole som han har besøkt uten deg tidligere, og spist middag hos etc? Kanskje han kan overnatte hos denne kameraten og du tilby gjentjeneste til foreldrene der i gården?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #7 Skrevet 9. januar 2012 aaA! Sorry! Jeg trodde barn generelt, som i gjestenes. Takk, AB #5. Der stiller saken seg anerledes. Da kommer det vel mye an på alderen til lillemann og hvorvidt det vil være andre barn til stede. Ellers ville jeg satt gutten ved de besteforeldrene han ser mest sjeldent under middagen og skaffet barnevakt som henter etterpå, før festen starter. Igjen, spørs på alder. Har han noen gode venner gjennom BHG/skole som han har besøkt uten deg tidligere, og spist middag hos etc? Kanskje han kan overnatte hos denne kameraten og du tilby gjentjeneste til foreldrene der i gården? om du leser tråden er lillegutt 1 år når de gifter seg og de skal ikke ha bryllupet på hjemstedet så de de kjenner der bryllupet finner sted er allerede gjester...... 1
MonThe Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2012 Tirkes, du er litt kjapp i vendinga Ikke så dumt et forslag å invitere noen for å passe lillemann... Men hvordan i alle dager spør man vedkommende om dette?? Hadde vi skulle vært her hjemme hadde saken stilt seg helt annerledes.. Men nå må jo vedkommende reise tre timer, og overnatte borte fra sitt eget hjem Er det noen som har blitt spurt om å passe brudeparets barn? Evt hvordan synes dere dette var? Har jo egentlig ikke lyst til å måtte spørre noen.. Men alternativet er nok enten det, eller at vi selv må avslutte tidlig og gå på rommet med lillemann.. Hmm.. Noen andre forslag?
Gjest Doh Skrevet 9. januar 2012 #9 Skrevet 9. januar 2012 Kan dere ikke be spørre dere kjenner, og så spanderer dere reise og overnatting på denne personen. Han/hun kan jo gjerne være med under middagen men gå fra festen når lillemann å sove Som en eller annen her fåreslo, hva med å spørre moren til ei venninne eller noe? Utrolig kjedelig hvis brudeparet må gå tidlig hvertfall
MonThe Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 10. januar 2012 Kan dere ikke be spørre dere kjenner, og så spanderer dere reise og overnatting på denne personen. Han/hun kan jo gjerne være med under middagen men gå fra festen når lillemann å sove Som en eller annen her fåreslo, hva med å spørre moren til ei venninne eller noe? Utrolig kjedelig hvis brudeparet må gå tidlig hvertfall Det blir nok sikkert til at vi gjør det! Kjæresten til svigerfar har ei datter på 18 år, lurer på å spørre henne. Takk for tips alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå