Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har veldig tørr hodebunn som flasser veldig.

jeg fikk anbefalt redken scalp relief dandruf control, og har brukt denne noen ganger med denne har tørket den mer ut synes jeg. har også prøvd kerastase bain gommage.

egentlig tror jeg at jeg trenger noe som gir masse fukt til hodebunnen og som selvfølgelig vasker hodebunnen ren.

er det noen frisører som kan hjelpe meg å anbefale en annen shampo? er så lei av dette problet nå, kan ikke gå med svart lenger og det går utover selvtilliten min veldig.

jeg tenkte kanskje på kerastase age premium (er bare 20, men den skal virke på tørr hodebunn står det), kerastase bain bio-recharge, redken smooth down (denne har ihvertfall mange oljetyper i seg) eller bio+ balance...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke frisør, men jeg fikk anbefalt kerastase dermocalm, og den funker på min tørre hodebunn :)

(Flasken er blå, ikke gjennomsiktig)

Skrevet

Jeg er ikke frisør, men jeg fikk anbefalt kerastase dermocalm, og den funker på min tørre hodebunn :)

(Flasken er blå, ikke gjennomsiktig)

tusen takk for tips. skal sjekke den ut.

Skrevet

Den redkenshampoen du har brukt, er jo en flasshampo så det er ikke rart at den ikke funket :P

Vi selger mye av wella sp balance scalp shampo.

Skrevet

Er ikke frisør, men hadde selv problemer med tørr og kløende hodebunn før. Det som hjalp for meg var å bytte til økologiske produkter, kan kjøpes hos frisør eller på helsekost:)

Skrevet

Den redkenshampoen du har brukt, er jo en flasshampo så det er ikke rart at den ikke funket :P

Vi selger mye av wella sp balance scalp shampo.

hei, ja, men det sto på flaska at den var for "dry, flaky scalp". men det er sink i den og den virket veldig uttørende.

leste om den du sa, men den er jo også for flass og har sink i seg...

Skrevet

Jeg er ikke frisør, men jeg gikk lenge og var flau over hodebunnen min som flasset, var tørr og ekkel. Etter å ha prøvd både flass-shampoer, prøvd økologiske shampoer, en shampo fra et merke som heter Glynt som skulle motvirke tørrhet og flass, samt Body Shop produkter ble jeg lei.

Det hele endte opp med at jeg gikk ned til den lokale frisøren, spurte hva slags shampoer hun ville anbefale og det hun da gjorde var å se på hodebunnen min, og anbefale meg noe. Jeg valgte ut denne og livet mitt forandret seg. Hodebunnen er noe helt annet. Det klør ikke, det flasser ikke, og jeg er endelig fornøyd!

Men det kan være lurt å spørre på frisørsalong og be dem se på hodebunnen din! Lykke til.

Skrevet

At du har tørr hodebunn er ikke så rart, du nevner jo masse produkter som om det var som å skifte truse. Hodebunnen trenger ikke slikt, go for the naturale. Sjekk ut nøytrale sjampooer, dropp disse shampoene full av ingredienser du ikke kan uttale navnet på engang.

1 år siden jeg gjorde slik, og gikk fra å være en dryssende snøhimmel til å kunne riste på håret uten et eneste "snøfnugg" i sikte og mindre kløe på ca 1 mnd. Dvs kjente forskjell etter 1 ukes tid, men 1 mnd helt fritt for flass. (Tørr hud)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...