AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Jeg og mannen min har bestemt oss at det er på tide å få flere unger. Men her er min problemstilling. Siden jeg HATER å ha "tante rød" på besøk, fikk jeg tatt p-sprøyten i sommer. Bla bla bla... Den gikk "ut" i november. ( 3 månder) Den skal sitte i minimum 3 månder men kan henge i kroppen i over 3++ år. Værste min gyno har hørt om var 5 år. Ja så da blir det vanskelig for meg... 1. Jeg må jo ha eggløsning før jeg får mensen, så hvordan kan jeg vite om jeg er gravid? 2. Det er veldig viktig for meg å vite NÅR jeg bløir gravid så jeg kan slutte å ta "ad/hd" medesinene min. ( så jeg ikke skader fosteret ) 3. Now what? Jeg kan jo nesten bli gravid hværdag, uten å vite det... ( Ja, vi har sex 2-3 ganger om dagen, hværdag.) Skal jeg teste meg hværdag?? en test = 150kr ( her oppe i nord) 150x30= 4500. Det er jo nesten husleien^^.. Noen som har noen råd? (Jeg kan ikke slutte med "ad/hd" medesinen før jeg blir gravid, for da fungerer jeg ikke) ( Å være gravid forandrer meg så jeg klarer meg uten meds. ( har 2 små fra før)
Gjest Modig mor Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Kjøp et termometer med 2 desimaler og begynn med å måle temperaturen din hver morgen med det samme du våkner. Temperaturene (og gjerne andre fysiske tegn, særlig skjedesekret) noterer du ned eller legger inn i en gratis app (se f.eks. www.fertilityfriend.com). Etter hvert vil du se et mønster, og når du får en del data, vet du når du har hatt eggløsning, når du kan vente mens, og når det er på tide å ta en test. Lykke til!
-Pus- Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Støtter "modig mor" over.... Ellers ang. dyrt med tester... Kjøp test i strimmelform på internett.... Mye billigere! (Ned i 6 kr (og lavere) pr. stk.)
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 Støtter "modig mor" over.... Ellers ang. dyrt med tester... Kjøp test i strimmelform på internett.... Mye billigere! (Ned i 6 kr (og lavere) pr. stk.) Vil dere annbefale dette??? http://www.lavpris-tester.com/pakketilbud-21-stk-eggloesningstester-og-10-stk-graviditetstester.html
Athene Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 1. Termometer, les på pernilleinfo. 2. Graviditetstester fra billigetester. 3. Time hos fastlegen for å høre hva man gjør med medisninene når man er prøver. Dersom det kan skade fra dag en må du slutte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå