mgr Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Hvilken forsikring har dere til hunden deres?Er dere fornøyd? Selv har jeg forsikring i If,men jeg vet ikke om den er så bra.
altflyter Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Jeg har akkurat fått hund, og leter etter forsikring, så jeg henger meg på her!
mgr Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2012 Forsikringen jeg har dekker inntil 8000kr tre ganger i året med en egenandel på 1000kr per tilfelle frem til hunden er 6 år. Deretter er det 500kr ekstra i egenandel per år.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 Jeg er VELDIG fornøyd med Agria. Nå er det riktignok hest og ikke hund jeg har forsikret, men jeg har kun positive erfaringer med dem, både når det gjelder kundeservice og tilbakebetaling ved skade.
altflyter Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 Forsikringen jeg har dekker inntil 8000kr tre ganger i året med en egenandel på 1000kr per tilfelle frem til hunden er 6 år. Deretter er det 500kr ekstra i egenandel per år. Hvor mye betaler du per år da? Rart at egenandelen synker med alderen til hunden. De forsikringene jeg har sett på, er det omvendt. Da betaler du nesten ingenting i egenandel de første 5 årene, og så øker andelen med alderen til hunden, da risikoen for sykdommer logisk nok øker med alderen:S
HvittHus Skrevet 9. januar 2012 #7 Skrevet 9. januar 2012 Jeh har Agria, med høyest dekning . Hadde kun 30000,- før, og det kommer man ikke langt med når uhellet virkelig er ute. Så nå er den forhøyet til 45000,- Har vært veldig uheldig med sykdom og skader på hundene mine, og det har aldri vært noe tull med å få dekket utgiftene. 7-9-13
mgr Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2012 Hvor mye betaler du per år da? Rart at egenandelen synker med alderen til hunden. De forsikringene jeg har sett på, er det omvendt. Da betaler du nesten ingenting i egenandel de første 5 årene, og så øker andelen med alderen til hunden, da risikoen for sykdommer logisk nok øker med alderen:S Skrev det kanskje lit klønete. Det jeg mente var at egenandelen øker per år etter fylt 6år(1000+500 når den er 7 år, 1000+1000når den er 8 år etc).
mgr Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 9. januar 2012 Hvor mye betaler dere i året med Agria?
Sugerøret Skrevet 9. januar 2012 #12 Skrevet 9. januar 2012 Gjensidige og er fornøyd .Vel var i alle fall før de forandret på avtalen .. 1
Gjest Consensio Skrevet 9. januar 2012 #13 Skrevet 9. januar 2012 Hadde Agria, men byttet til Gjensidige. Er veldig fornøyd. Har hatt behov for å bruke den og det har gått veldig greit. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #16 Skrevet 9. januar 2012 Hatt If, mye rot der, har byttet til Agria, så langt syns jeg det virker stress men regner med det går seg til. Håper det er bedre. Men vi fikk liksom reservasjon mot alle ØYESYKDOMMER fordi hunden hadde et HÅRSTRÅ i øyet som måtte opereres vekk...
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #17 Skrevet 9. januar 2012 Hatt If, mye rot der, har byttet til Agria, så langt syns jeg det virker stress men regner med det går seg til. Håper det er bedre. Men vi fikk liksom reservasjon mot alle ØYESYKDOMMER fordi hunden hadde et HÅRSTRÅ i øyet som måtte opereres vekk... Øyesykdommer er vel svært kjent hos mops, regner ikke med det er pga hårstrået?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #18 Skrevet 9. januar 2012 For tisper som man har tenkt å avle på, anbefales ikke Agria. Agria har fått for seg at de skal overprøve alle veterinærer ift hva som er nødvendige keisersnitt. Og i følge Agria er ikke keisersnitt nødvendig før tispen holder på å dø... Alle andre keisersnitt er forebyggende og dekkes ikke. Ikke bare jeg som har opplevd dette, men også flere oppdrettere på ulike raser, som jeg kjenner. Hører at mange veterinærer har "lært" seg hvor dramatisk journalen må være for å få dekning. At veterinæren mener keisersnitt er nødvendig av hensyn til tispen, er ikke lenger godt nok for Agria... Så som hundeeier skal man altså overprøve veterinøren som står midt oppe i situasjonen og anbefaler keisersnitt. Man må be vet'en vente litt lenger i tilfelle ting ordner seg, bare vente litt til, slik at tispa blir skikkelig dårlig først. Og helst at valpene er døde før man tar keisersnitt... Har flere oppdrettere som bruker Gjensidige, og der tar de mer hensyn til behandlende veterinærs vurdering. Så jeg er på vei til Gjensidige. 1
Gjest Cupcakes Skrevet 9. januar 2012 #19 Skrevet 9. januar 2012 vi har som sagt agria, med livsforsikring på 10.000,- og veterinær forsikring på 30.000,- husker ikke akkurat hva vi betaler i året, men var ikke så veldig mye egentlig. hovedgrunnen til at vi valgte agria er fordi oppdretteren vår bruker det, og agria har avtale med veterinæren vi bruker slik at alt blir gjort opp mellom dem
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #20 Skrevet 10. januar 2012 Øyesykdommer er vel svært kjent hos mops, regner ikke med det er pga hårstrået? Jo, det er derfor vi fikk det. Har ringt og snakket med de om det da, så kan hende det blir endret til kun hårstrå. Han har jo ikke øyesykdom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå