Gå til innhold

Hva har jeg egentlig fått av legen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var hos legen grunnet depresjon samt søvnproblemer. Fikk resept på såkalt Quetiapin Orifarm, hvor jeg skal begynne med en tablett om kvelden for så å øke til maks tre dersom søvnen ikke bedrer seg. I pakningsvedlegget og på internett står det at disse tablettene brukes som behandling for personer med schizofreni og ved moderate til alvorlige maniske episoder. Hvis dette stemmer, hvorfor har jeg fått disse pillene? Er dette sovetabletter eller antidepressiva? Er som nevnt både deprimert og sliter veldig med søvnen. Noen her som har erfaring med disse pillene?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/619689-hva-har-jeg-egentlig-f%C3%A5tt-av-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ikke erfaring med den type medisin, men jeg vet at leger kan skrive ut medisner som i utgangspunktet er for noe annet enn det man har av sykdom. F.eks har jeg selv fått skrevet ut en gammel depresjonsmiddel, men mot søvnvansker og ikke depresjon av min lege.

• Liker 1
AnonymBruker

TS her, var det jeg og tenkte, at han har skrevet ut noe som egentlig er ment for noe annet. Har tenkt til å begynne på de i kveld. Skal tidlig opp i morgen, kan jeg risikere å sove gjennom vekkerklokken? Har aldri gått på tabletter før utenom p-piller. Har tatt en innsovningspille en gang, Imovane, sovnet fint og våknet lett dagen etterpå. Men dette er nok sterkere saker kan jeg tenke meg...

AnonymBruker

Aha, det er ikke så veldig stor dose. I mange tilfeller kan det være like greit med et antipsykotikum mot søvn som benzodiazepiner (feks Imovane), det er litt forskjellig fra person til person hvordan man reagerer.

Hvis du får bivirkninger av den, finnes denne medisinen også i depot-tabletter. De gir ofte mindre bivirkninger :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...