Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min var i Thailand med kompisgjengen i november i fjor, alt ok så langt.

Var på besøkt i går hos en god venninne av oss begge som vi likr kjempegodt, hun har et åpent og varmt stilig hjem, vi nøt nydelig mat og slappet av i sofaen etterpå. Thailand kom opp som samtaleemne og hun snudde seg mot mannen sin og sa at om han hadde dratt dit hadde hun krevet HIV rest før han i det hele tatt fikk komme inn i huset. Litt satt på spissen da men dog. Så begynte mannen hennes å snakke om hvor patetisk det er med denne thaijentefacinasjoen til hvite europeiske menn og at "hele opplegget er nasty" og at HIV smittet i Thailand snart er like ille som i Russland og Afrika (er det sant?) Er det masse HIV smitte i Thailand?

Vet ikke helt hva jeg føler om dette? Noen råd, burde jeg be han teste seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er eksplosivt mye HIV i Thailand.

Om han hadde vært ute og vifta så er du i så fall fitten drage nå uansett dersom dere har hatt ubeskyttet sex siden november.

Om du plutselig drar opp at du vil HIV teste han, og han ikke har gjort en flue fortred, så blir han forbanna på deg.

Vil du være sammen med en mann du føler du må HIV teste??

Om han ikke er smittet, han kan jo like fullt hatt sex med andre, både her og i utlandet. Vil du være sammen med en som bedrar deg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min var i Thailand med kompisgjengen i november i fjor, alt ok så langt.

Var på besøkt i går hos en god venninne av oss begge som vi likr kjempegodt, hun har et åpent og varmt stilig hjem, vi nøt nydelig mat og slappet av i sofaen etterpå. Thailand kom opp som samtaleemne og hun snudde seg mot mannen sin og sa at om han hadde dratt dit hadde hun krevet HIV rest før han i det hele tatt fikk komme inn i huset. Litt satt på spissen da men dog. Så begynte mannen hennes å snakke om hvor patetisk det er med denne thaijentefacinasjoen til hvite europeiske menn og at "hele opplegget er nasty" og at HIV smittet i Thailand snart er like ille som i Russland og Afrika (er det sant?) Er det masse HIV smitte i Thailand?

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article311676.ece

Skrevet

Ja det er eksplosivt mye HIV i Thailand.

Om han hadde vært ute og vifta så er du i så fall fitten drage nå uansett dersom dere har hatt ubeskyttet sex siden november.

Om du plutselig drar opp at du vil HIV teste han, og han ikke har gjort en flue fortred, så blir han forbanna på deg.

Vil du være sammen med en mann du føler du må HIV teste??

Om han ikke er smittet, han kan jo like fullt hatt sex med andre, både her og i utlandet. Vil du være sammen med en som bedrar deg?

Og, vil han være sammen med noen som krever HIV-test og som ikke stoler på han?

Skrevet

Thailand er i ferd med å få afrikanske tilstander når det gjelder HIV smitte til tross for omfattende tiltak for økt kondombruk. Du kan lese endel om dette på Folkehelseinstituttets nettsider. Thailand er det landet der flest norske menn blir HIV smittet.

Er du usikker på mannen sin så krev en test. Det er også snakk om din egen helse, ikke bare hans så lenge dere har et seksuelt samliv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor utbredt det er kan du finne ut på nett. merkelig at folk tror at du kan gå på utsiden av sin trygge have å ha sex,for det er ikke farlig. Man kan gå på byen,ikke farlig,men reiser en mann til Thailand,så er han hivsmitta. Ja,du har stor sjangse for å bli smitta der.

Du har liten tilitt til din mann.Om han hadde lura der nede,tror du ikke han ville beskyytte seg,eller testet seg selv?

Det finnes faktisk menn som reiser til Thaland av andre grunner enn sex.

Går du på byen en kveld,så har du stor sjangse til å bli smittet av hiv om du er uforsiktig.

Hva er det som får deg til å tro at han har sex i thailand,og ikke i norge?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hadde kjæresten krevd HIV-test av meg, så hadde jeg absolutt tatt den. For så å gå fra ham etterpå. Kan han ikke stole mer på meg, så er det ikke verdt det.

Endret av Caramela
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har man hatt ubeskyttet sex med noen bør man teste seg for flere ting, uavhengig om sexen fant sted i Thailand eller nord for Oslo.

Og ja, hadde mannen min hatt sex med noen hadde jeg selfølgelig bedt han teste seg før jeg i det hele tatt hadde vurdert å ta han inn i huset.

Hvis mannen din ikke har hatt sex i thailand, så ser jeg ikke poenget med en HIV test.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

fitten drage? :klo:

• Liker 3
Skrevet

Ta HIV test på deg selv da vel?

Har dere hatt samleie etter at han kom hjem igjen så er du nok smittet også om han hygget seg eksrta godt der nede.

Er den negativ gjør du ikke noe mere utav det, er den positiv, ja da blir det andre boller.

• Liker 1
Skrevet

Har dere hatt samleie etter at han kom hjem igjen så er du nok smittet også om han hygget seg eksrta godt der nede.

Ikke overdriv. Man er på ingen måte garantert å få hiv, selv om man ligger med en hiv-positiv. Risikoen for overføring ved vaginalt samleie er ca 0,2%, men risikoen øker ved analsex, rifter i slimhinner, andre infeksjoner/kjønnssykdommer osv.

Så dersom man har grunn til å tro at han kan være smittet bør man kreve at han tester seg. Men samtidig er dette en merkelig ting å kreve ut av det blå, dersom man er i et monogamt forhold. At han har vært i utlandet er ikke en indikasjon på utroskap i seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Har du noen grunn til å tro at han har vært utro der?

Selv om det er mange hysteriske kvinnemennesker som ser på Thailand som et eneste stort horehus, så kan jeg si deg at det stemmer ikke over hodet. Det går fint an for en mann å ikke kjøpe sex. Faktisk er det like enkelt i Thailand som om han skulle gått langs Karl Johan før i tiden. Eller om de skulle reist til syden eller hvor som helst ellers.... De aller fleste som reiser dit og andre steder holder seg faktisk vekke fra prostitusjon, men det er de som ikke gjør det som blir lagt merke til det. Dessverre.

Jeg ville ikke krevd at han testet seg bare fordi at venninna di tydeligvis er blandt de hysteriske, og må jeg si fordomsfulle, i forhold til et ellers fantastisk land.

Dersom du har hatt mistanker om at han har kjøpt sex der så kunne du jo prøvd å snakke litt med ham om det først for å se om det faktisk er noen grunn til bekymring.

Og så vidt jeg husker ut fra hva jeg har lest så kan HIV-smitte påvises allerede innen 6 uker etter smitten. Så om du virkelig er bekymret kan du jo alltids teste deg selv og se om du er smittet. Så kan du ta det derfra. Men å begynne å beskylde noen for sexkjøp uten at det er noen grunn til det vil det ikke komme noe som helst godt ut av.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser ikke helt hvorfor dette med Thailand er relevant egentlig.. Jeg har aldri hatt ubeskyttet sex (mener kondom) med noen uten at jeg har bedt dem om å ta en skikkelig legesjekk først. Ikke fordi jeg mistenker noen for å ha gjort hverken det ene eller det andre, men har man hatt ubeskyttet sex med andre, kan man ha bli smittet av ting uten at man selv vet det. Jeg har selvsagt av samme grunn alltid testet meg selv for kjønnsykdommer og HIV når jeg er i et forhold hvor vi velger å droppe kondom.

Det er da ikke galt i å be om det? Ingen av mine partnere som har reagert på at jeg har bedt dem gå til legen, men ingen av dem har heller blitt bedt om å gjøre dette av andre jenter, veldig rart syns jeg egentlig.. og for de tre jeg har bedt om dette, har faktisk ingen av dem noen gang sjekket seg for kjønnssykdommer eller HIV før. Tror det er nokså mange menn som ikke går til legen for dette, med mindre de blir bedt om det.. jenter blir jo sterkt oppfordret til GU av ulike årsaker, så jeg tror jenter er flinkere å sjekke seg innimellom.

Dessuten, ts, veldig greit å vite om han har HIV eller ikke hvis du f.eks. skulle bli gravid med han... selv om det er lite sannsynlig at han er HIV-smittet, så er det aldri dumt å være sikker.

Jeg ville bedt han om det, uten å ta opp noe med Thailand, men på generelt grunnlag.

Skrevet

Jeg ville bedt han om det, uten å ta opp noe med Thailand, men på generelt grunnlag.

Det blir som regel litt rart å ta det opp på nytt, med en allerede klarert sexpartner. Og hvis han har testet seg før, etter at de inngikk et forhold så er det et tegn på mistillit.

Skrevet

Alle mannfolk trenger ikke ha sex i Thailand. Faktisk noen som reiser dit på vanlig ferie, ikke sexferie.

• Liker 1
Skrevet

Alle mannfolk trenger ikke ha sex i Thailand. Faktisk noen som reiser dit på vanlig ferie, ikke sexferie.

Jepp, det er det som skiller mentalt sett enspora guttunger fra menn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...