SnowWhite Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Hei! Jeg har søkt til England for høsten 2012, og venter på svar fra de forskjellige universitetene. Jeg tenkte å kikke litt på hva slags boløsninger de forskjellige universitetene har, men forstår fint lite av hvordan det er lagt opp Det jeg lurer på er om det er noen som har studert i England og som har litt peiling på dette og som kunnet hjulpet meg. Jeg skal nemlig ikke bo alene i England, jeg er gift når jeg begynner på studiet, og trenger derfor noe som både jeg og mannen kan bo i. Han skal ikke studere på samme universitet som meg, men er det da lov for meg som student ved et universitet å ha han boende sammen med meg hvis vi tar for eksempel et singelrom som har alt inklusiv med tanke på bad og kjøkken osv? Og ER det i det hele tatt slike rom, eller er det bare single rom med felles bad, stue og kjøkken? Håper noen kan komme med noen gode svar, for hvis ikke så må jeg nesten se litt på privatmarkedet og finne noe som begge kan bo i
SnowWhite Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #2 Skrevet 9. januar 2012 Hadde også vært flott om noen kunne gitt en slags forklaring på hva de forskjellige begrepene betyr, slik som standard en-suite, large en-suite, shared en-suite osv.. Hva inngår i de forskjellige kategoriene
Lipstick Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 En-suite betyr soverom med privat bad Shared vil nok si to senger (eller flere, det bør være oppgitt). Standard room pleier å være eget soverom, og så må man dele bad, kjøkken og fellesrom sammen med andre. Semi-ensuite (nesten en-suite) på mitt universitet betyr soverom med dusj I rommet (!!). Jeg ville ringt universitetet og spurt om det er mulig å ha mannen boende i studentboligen din, selv om han studerer et annet sted. Her hvor jeg studerer ser jeg ikke for meg at de godtar det, siden det er stor pågang på studenter som vil bo på campus, men ring universitetet ditt og hør hvordan de praktiserer!
SnowWhite Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2012 En-suite betyr soverom med privat bad Shared vil nok si to senger (eller flere, det bør være oppgitt). Standard room pleier å være eget soverom, og så må man dele bad, kjøkken og fellesrom sammen med andre. Semi-ensuite (nesten en-suite) på mitt universitet betyr soverom med dusj I rommet (!!). Jeg ville ringt universitetet og spurt om det er mulig å ha mannen boende i studentboligen din, selv om han studerer et annet sted. Her hvor jeg studerer ser jeg ikke for meg at de godtar det, siden det er stor pågang på studenter som vil bo på campus, men ring universitetet ditt og hør hvordan de praktiserer! Takk for svar! Skal ringe og høre når jeg har fått svar på søknaden min om eventuelle offers. Men vet du noe om det er mulig å få noe som inkluderer kjøkken også, eller må man da henvende seg til privatmarkedet? Kikket litt på å leie privat, og ble mildt sagt sjokkert over hvor dyrt det er i forhold til hva standard du får som er laaaaangt lavere enn skandinavisk standard..
Lipstick Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Alle rom i halls har tilgang til kjøkken, men det må du som oftest dele. Jeg f.eks. deler kjøkken og lounge med fem andre studenter, vi har alle sammen en-suiterom. Ja, det private boligmarkedet er dyrt i England, spesielt i de store byene. Og du må kanskje akseptere at du kommer til et sted der det er gusjegult veggtilveggteppe og tilhørende vemmelig tapet. Så lenge det ikke er mugg, så går det meste an. Standard på baderom er også veldig ofte tilbake i tid fra det vi er vant med, i alle fall hvis vi skal leie med studentbudsjett. Skal du ut på det private leiemarkedet kan det være lurt å bo i nærheten av universitetet eller et sted der det går direkte transport til det. Nå vet jeg ikke om du skal bo i London, men her kan en måtte bruke over en time bare på å komme seg frem til studiestedet hvis en bor på andre siden av byen. Ikke så gøy!
SnowWhite Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2012 Alle rom i halls har tilgang til kjøkken, men det må du som oftest dele. Jeg f.eks. deler kjøkken og lounge med fem andre studenter, vi har alle sammen en-suiterom. Ja, det private boligmarkedet er dyrt i England, spesielt i de store byene. Og du må kanskje akseptere at du kommer til et sted der det er gusjegult veggtilveggteppe og tilhørende vemmelig tapet. Så lenge det ikke er mugg, så går det meste an. Standard på baderom er også veldig ofte tilbake i tid fra det vi er vant med, i alle fall hvis vi skal leie med studentbudsjett. Skal du ut på det private leiemarkedet kan det være lurt å bo i nærheten av universitetet eller et sted der det går direkte transport til det. Nå vet jeg ikke om du skal bo i London, men her kan en måtte bruke over en time bare på å komme seg frem til studiestedet hvis en bor på andre siden av byen. Ikke så gøy! Takk for utfyllende svar! Jeg har ikke noe imot å dele med andre og hadde jeg vært singel så hadde egentlig Halls hybler vært det optimale ettersom det er der man blir kjent med andre og virkelig kjenner på studenfølelsen, men det blir litt annerledes når man er gift, da vil man som regel ha noe eget Privatmarkedet ser ikke så bra ut nei, tenkte egentlig at standarden var litt mer som skandinavisk men billigere i pris, men det er det hvertfall ikke. Skal ikke bo i London nei, men skal bo i en middels-stor by (Brighton) hvis jeg kommer inn der. Er nok lurt uansett å bo i kort avstand fra universitetet til man blir litt bedre kjent med kollektiv transport osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå