Auroressa Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Jeg har veldig lyst til og begynne og male, men jeg har ingen kunnskap på dette området. Jeg vet ikke hvor jeg skal gå for og få kjøpt maleutstyr enten på nett eller i butikk. Om jeg skal bruke acryl eller oljemaling, er det noen som har råd til meg? Er veldig intrs i en "startspakke" på dette området med pensler,lerreter og maling selvfølgelig. Blir veldig takknemlig over alle svar
Gjest UngKalven Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Haha, må le litt.. Ikke vondt ment altså! Bare så søtt det innlegget her Kan dessverre ingenting om maling.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 Jeg har veldig lyst til og begynne og male, men jeg har ingen kunnskap på dette området. Jeg vet ikke hvor jeg skal gå for og få kjøpt maleutstyr enten på nett eller i butikk. Om jeg skal bruke acryl eller oljemaling, er det noen som har råd til meg? Er veldig intrs i en "startspakke" på dette området med pensler,lerreter og maling selvfølgelig. Blir veldig takknemlig over alle svar Biltema selger lerret i div.str. Pensler og maling. Er ikke så gode pensler som de dyre kunstpenslene,men en god start om du vil prøve ut ferdighetene dine.De har maling også. De selger esker med div farger og ulike str. Anbefaler deg akrylmaling. Mange amatører som har beg.med biltema,og etter en tidsåhar de investert i dyrere ting.
metempsychosis Skrevet 9. januar 2012 #6 Skrevet 9. januar 2012 Er ikke sikker på hvor du kan finne materialet, men vil så absolutt anbefale deg å begynne med akrylmaling. Dette fordi du kan oppnå ganske så mange effekter med slik maling, alt etter om du bruker malingen alene, med mer eller mindre vann (du kan oppnå akvarell-effekter hvis du bruker mye vann f.eks), ved å tilsette f.eks sand, strå.... Du kan bruke slik maling på omtrent alle overflater, det er lett å rense (koster renses med vann), også tørker det fort! Ha det morsomt!
Joe Skrevet 9. januar 2012 #7 Skrevet 9. januar 2012 Jeg har også lyst til å begynne å male. Har aldri malt før, bortsett fra bittelitt akvarell for lenge siden. Har kjøpt akrylmaling og pensler og lerret på Clas Ohlson jeg. Endte opp med å bruke ca. 1500 på alt. Blir spennende å se om det blir noe fornuftig ut av det, jeg har alltid hatet å male. Har jo prøvd litt innimellom på barneskolen og ungdomsskolen, men ikke siden da. Jeg er utålmodig og liker ikke klin... Men fikk plutselig et innfall om at jeg bare måtte male.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå