Gå til innhold

Bryllupsfest - hvor lenge etter vielse er ok synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker å ha en liten viele i utlandet med påfølgende bryllupsfest for venner og familie her i Norge. Nå er jeg litt i stuss om jeg ønsker vielsen før jul eller nærmere påsken (2013). Egentlig ønsker jeg den i desember, men festen skal ikke være før i april. Alternativt kan en ta vielse i mars/april; et par uker før festen.

Ser jo at sistnevnte alternativ kan virke mer "logisk" med tanke på at det da er fest nærmere vielsen, men hva mener dere? Ville dere reagert på at det var litt rart å ha bryllupsfesten (som vil være ganske uformell) 4 md senere, eller er det ok? :klo:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spiller jo eeegentlig ingen rolle, men jeg tenker det er mest natulig at bryllupsfesten er relativt raskt etter vielsen. :)

Da er det fortsatt "nytt" og "stas", istedenfor at det blir et fest maange måneder etterpå, når alle er blitt vant til at dere er gift.

Gjest Adriane
Skrevet

Vi skal gjøre det på samme måte som dere, men planlegger vel egentlig at ingen skal vite at vi gifter oss (annet enn forloverne). Det får de først vite når de mottar invitasjonen til den uformelle festen, som vi satser på å ha senest 2 mnd etter vielsen - men mest fordi det ellers vil bli midt på sommeren og mange kanskje er på ferie ;)

Vi (eller kanskje mest jeg, hehe) vurderer forresten om invitasjonene skal gjøres klare før vi reiser avgårde for å gifte oss - slik at det eneste som mangler er bilde av oss i bryllupsklærne, og så at vi får printet ut bilder og sendt invitasjonene fra der vi er. Men det kommer litt an på hva dette vil koste oss. Alternativt sende invitasjonene i det vi kommer hjem. Hadde vært gøy å hatt festen nøyaktig én måned etter vielsen, men det kan være det blir noe kort varsel for en del. Må tenke litt mer på akkurat det ;)

Skrevet

Jeg ville hatt selve vielsen så nær festen som mulig. Som AB sier er det jo mer nytt og spennende da :) Broren min og kona hadde festen 1,5 mnd etter bryllupet og det passet veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...