AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Jeg har et IKEA Lack-bord av denne sorten: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00095036/#/10104295 Bordet har fått noen stygge merker/skader som ikke lar seg fikse, så jeg tenkte jeg skulle være litt kreativ og gjøre bordet helt "nytt". Men der var det visst stopp på kreativiteten gitt. Hva skal jeg gjøre? Male? Decoupage? Annet? Og må jeg pusse bordet før jeg starter, eller kan jeg bare sette i gang på overflaten som den er? Bordet er jo uansett billig og det er ikke så farlig om jeg roter det til sånn at det ikke blir så veldig fint. Skal bruke det i stua en periode framover, men kommer uansett til å kjøpe nytt før sommeren. Har bare lyst å gjøre noe med dette jeg har, og samtidig prøve hvordan det er å ha et litt sprekt/morsomt/spesielt/unikt bord før jeg igjen skal kjøpe et mer nøytralt bord. Jeg har googlet litt og funnet bilder til inspirasjon, men klarer ikke å finne noe jeg virkelig får lyst til å prøve. Det må være noe enkelt, jeg er egentlig ingen maler. Kanskje bare male det i en knæsj farge? Som rød, turkis eller lime? Stua vår er ganske nøytral med lyse vegger, grå sofa, gråsvart teppe, grålilla gardiner og et brunsvart tv-bord. Så litt knæsje farger til å friske opp kan være på sin plass. Tar gjerne imot ideer og tanker rundt dette som kan inspirere meg.
lurine Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Et lag grunning bør du ha på. Det burde holde. Evt pusse litt med pussesvamp eller helt fint sandpapir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå