Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så forelsket og glad i kjæresten min, at det spiller negativt ut.

Jeg kjenner jeg blir svært bekreftelsessyk, svært oppmerksom på hans væremåte (faresignaler!) og livredd for å bli såret.

Vel, jeg er der nå. To netter på rad nå har jeg drømt at kjæresten min er utro! Det er helt forferdelig og i drømmene føles det så ekte! Det er et smertehelvette i drømmen, og å våkne opp er en fryd!

Jeg er blitt helt paranoid! Jeg analyserer kjæresten min i hodet for å se om han kunne vært typen til å gjøre det! Jeg slapper overhodet ikke av når han er ute alene!

Jeg vet at man bare "må" stole på kjæresten sin, så lenge han ikke har gjort noe som motbeviser, men HJELP!! Hva er det jeg begir meg utpå?

Jeg hadde seriøst gått rett i kjelleren dersom han hadde vært utro eller sluttet å elske meg :(

Det er gjammen meg hardt å være i forhold! I alle fall når kjæresten er meget populær blandt jentene!

Jeg er i midten av 20 årene og har generelt god selvtilitt.

Andre som sliter med slike tanker? og hva kan jeg eventuelt gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prat med ham?

• Liker 3
Skrevet

Hei! Jeg kjenner meg faktisk litt igjen i dette. Kjæresten min er veldig kjekk, og jeg vet at det er mange jenter som er ute etter han. Men jeg vet også at han er verdens snilleste gutt, og at han elsker meg og aldri har gitt meg én eneste grunn til å ikke stole på han. :) Jeg kjenner jo på sjalusi noen ganger når jeg ser jenter tar kontakt med han. Men han avslår de, og jeg vet han ikke har noen interesse av dem på den måten. Hva gjør kjæresten din i slike situasjoner?

Jeg tror bare du må jobbe med deg selv og disse tankene dine. Og ikke fortell han alt du tenker om det. Han har, såvidt jeg forstår ut fra innlegget ditt, ikke gjort noe som viser at du ikke kan stole på han? Da kan det bli veldig slitsomt med en kjæreste som hele tiden leter etter tegn på utroskap...

Men det her tror jeg du vet allerede, egentlig. Jeg har ingen andre råd til deg, desverre. :) Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Han avviser heldigvis, i alle fall når jeg er tilstede. Ellers kan han kanskje flørte litt da eller ikke akkurat flørte, men han er veldig "smilende" av seg da. :P

AnonymBruker
Skrevet

Husk på at øyet ser forskjellig, så noen jenter vil syns kjærsten din er kjekk, andre ikke.

Det er også slitsomt å være sammen med noen som er så redd for det du er redd for, at det faktisk kan ødelegge forholdet.

Vil han ha deg, blir han, og om han går lei, så går han lei. Sånn er livet ... det er ingenting du kan gjøre med følelsene hans, for det er det han som bestemmer.

Men jeg er ganske sikker på at om du stoler på han og ikke henger pal over han, så vil han kose seg i ditt selskap.

Er slitsomt med noen som ikke kan kose seg fordi hun må følge med på alt kjæresten gjør ...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du må jobbe litt med deg selv. Selv om han er pen så er sjalusien din fremdeles urasjonel. Hyggelig og "smilende" er ikke grunner det heller. Når de tankene slår deg forsøk så godt du kan å roe deg selv ned og fokuser på noe annet en stund.

Jeg har en nydelig mann som får mye oppmerksomhet av jenter, og jeg blir "hysterisk" sjalu, særlig når han er alene. Jeg har all tillit i hele verden til min kjære, men noen ganger må jeg minne meg selv på det. Kan få innfall at han ikke liker meg mer, eller at han er ute på flørteren. Første steg for meg blir å roe meg ned, puste godt inn og ut, tenke på alt "beviset" jeg har for at han liker meg (søte ting han har sagt i det siste, kose stunder osv.), og når jeg får en glad følelse av å tenke på det så sier jeg meg ferdig med den situasjonen og tenker på andre ting. Sjalusien blir bedre med tiden merker jeg, og jeg lar ikke dette lille problemet lekke ut over min fantastiske kjæreste. Som faktisk ikke har gjort noe annet galt enn å rett og slett bare være fantastisk :P

• Liker 1
Skrevet

Kjære deg. Du må forsøke å slappe av og tillate kjæresten din å være den han er. Om han er veldig "smilende" så er jo det et tiltalende karaktertrekk. Du kommer til å slite deg ut hvis du analyserer og tolker alt.

• Liker 3
Skrevet

Min eks var så kjekk at andre damer kastet seg over han ute på byen. Og han stakk med de også. Selv etter at jeg hadde spandert på han og da benektet han at vi var kjærester.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette kan berolige deg litt, så kan jeg si at når man drømmer at kjæresten er utro, så er det ofte et tegn på at det er noe de aldri kommer til å gjøre. Bare at det er den som drømmer det som er utrolig redd for det.

"Utro :

Dette er en motsetningsdrøm. Drømmer du din partner er utro vil han eller hun alltid være trofast. Dette gjelder selvsagt bare hvis drømmen er et symbol, og ikke en forutsigelse."

- Droemmetydning.com

Skrevet

Er ikke sikkert alle andre jenter syns han er kjekk fordi om du syns han er det.

Om andre jenter kommer bort når han er sammen med deg så kan han ikke sende særlig tydelige signaler om at han er opptatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sikkert alle andre jenter syns han er kjekk fordi om du syns han er det.

Om andre jenter kommer bort når han er sammen med deg så kan han ikke sende særlig tydelige signaler om at han er opptatt.

Hahaha, har hatt kjerringer slenge seg ned på fanget til kjæresten min mens han sitter og holder rundt meg, kysser og smiler søtt i min retning. Noen kvinnfolk tar ikke hint. Eller så annser de ikke meg pen nok til å være sammen med ham, og at de kan stjele ham lett som bare det..

AnonymBruker
Skrevet

Min eks var så kjekk at andre damer kastet seg over han ute på byen. Og han stakk med de også. Selv etter at jeg hadde spandert på han og da benektet han at vi var kjærester.

Hva spanderte du på ham? :klo:

• Liker 2
Skrevet

Jeg spanderte drikke. Men han ble neppe fullere enn meg, da jeg er langt lavere og lettere enn han. Og jeg ville aldri reist med en annen mann eller sagt at vi ikke var kjærester. Så enkelte er drittsekker selv om de er pene. Han skulle forresten også alltid sitte nærme der andre damer satt, selv om det var massevis av andre ledige seter. Han sa til og med at vi skulle gifte oss og få barn...!

Jeg har også hatt andre kjærester som merkelig nok heller ikke har blitt noe av og de likte også å oppholde seg der andre damer var.

Skrevet

Hahaha, har hatt kjerringer slenge seg ned på fanget til kjæresten min mens han sitter og holder rundt meg, kysser og smiler søtt i min retning. Noen kvinnfolk tar ikke hint. Eller så annser de ikke meg pen nok til å være sammen med ham, og at de kan stjele ham lett som bare det..

Har noe vanskelig for å tro at jenter har satt seg i fanget til typen din, mens han holder rundt deg og kysser.

Han må virkelig sende ut litt blandede signaler til andre jenter i tilfeller siden det virker på deg som at det er noe som skjer gjentatte ganger.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg føler med deg. Kjæresten min er ikke superkjekk da, men jeg har fortsatt hatt, og har til en viss grad de samme kjipe tankene som deg. Men det som jeg tror er viktig er å jobbe med seg selv, vet ikke hvor lurt det er å ta det opp med ham. Eller, jeg ville ha tatt det opp med ham én gang og forklart hvordan du faktisk har det og føler det. Men du trenger ikke fortelle ham hver gang du har slike tanker, det kan lett bli for mye for ham. Jeg gjorde det en stund, hadde lett for å "ta det opp" endel, og det ødela bare synest jeg... det er ikke alt de har godt av å vite..og kjæresten min trodde da at jeg dikk rundt og tenkte på det hele tiden, uansett hvor mange ganger han hadde fortalt at det bare var meg i livet hannes. Kanskje bedre å snakke med noen utenforstående om det? :klemmer:

Men i mange tilfellfer så er det faktisk bare hjernen vår som spiller oss et puss, så det beste er å prøve å få tankene til å gå vekk. De er nok ikke realistiske :)

Endret av LovelyMonroe
  • Liker 1
Skrevet

Drømmer handler ikke om hva som kommer til å skje i virkeligheten, så at du drømmer at han er utro betyr ikke at han kommer til å være det, men heller ikke at han aldri kommer til å være utro. Man drømmer om ønsker og det man frykter, så det betyr bare at du er redd for at han skal være utro, ikke at han kommer til å være det.

Jeg har selv drømt slikt, og synes det er forferdelig, så skjønner hvordan det er. Jeg sliter med å stole på folk generelt sett, men når man er i et forhold må man bare prøve. Hvis det er veldig vanskelig for deg, anbefaler jeg å fortelle ham det og snakke skikkelig ut med en venninne, for at du skal få bearbeidet frykten din skikkelig. Bare vær nøye med å si til kjæresten din, at det ikke er hans feil :)

• Liker 1
Skrevet (endret)
Hvis dette kan berolige deg litt, så kan jeg si at når man drømmer at kjæresten er utro, så er det ofte et tegn på at det er noe de aldri kommer til å gjøre.

Tull. Om man drømmer om det eller ikke gir deg ingen indikasjon på om personen faktisk er eller vil være utro.

"Utro :

Dette er en motsetningsdrøm. Drømmer du din partner er utro vil han eller hun alltid være trofast. Dette gjelder selvsagt bare hvis drømmen er et symbol, og ikke en forutsigelse."

- Droemmetydning.com

Hahaha, for noe tull.

Liker spesielt hva det egentlig står der: "Drømmer du om at han er utro vil han aldri være utro, med mindre drømmen er sann og han faktisk er utro."

Så uansett hva som skjer har svindlerne på droemmetydning.com helgardert seg. De får rett uansett! :fnise:

Endret av hulaboer
  • Liker 4
Skrevet

Huff, kjenner meg godt igjen der! Har vært sammen med kjæresten min i 1 år, og i begynnelsen av forholdet var jeg sååå storm forelsket (noe som jeg enda er!) men da var jeg liv redd for å miste han, siden forholdet var så nytt. Jeg drømte nesten hver natt at han var utro. Det var helt forferdelig! Og hver gang han snakket med noen jenter så sto jeg på vakt, og alle tanker gikk rundt i hodet mitt om at, tenk hvis han ikke liker meg mer og heller vil ha henne??? Men etterhvert så forsvant alt det. For det jeg og DU må tenke på er at: det er DEG han er glad i, for det er maaange andre der ute han kunne ha valgt, men han valgte akkuratt DEG! Og det må bety noe. Du må bare lære seg å slappe av og slutte med de dummskapene! He he. lykke til ihvertfalll :)

Gjest Tore på Sporet
Skrevet

Jeg er så forelsket og glad i kjæresten min, at det spiller negativt ut.

Jeg kjenner jeg blir svært bekreftelsessyk, svært oppmerksom på hans væremåte (faresignaler!) og livredd for å bli såret.

Vel, jeg er der nå. To netter på rad nå har jeg drømt at kjæresten min er utro! Det er helt forferdelig og i drømmene føles det så ekte! Det er et smertehelvette i drømmen, og å våkne opp er en fryd!

Jeg er blitt helt paranoid! Jeg analyserer kjæresten min i hodet for å se om han kunne vært typen til å gjøre det! Jeg slapper overhodet ikke av når han er ute alene!

Jeg vet at man bare "må" stole på kjæresten sin, så lenge han ikke har gjort noe som motbeviser, men HJELP!! Hva er det jeg begir meg utpå?

Jeg hadde seriøst gått rett i kjelleren dersom han hadde vært utro eller sluttet å elske meg :(

Det er gjammen meg hardt å være i forhold! I alle fall når kjæresten er meget populær blandt jentene!

Jeg er i midten av 20 årene og har generelt god selvtilitt.

Andre som sliter med slike tanker? og hva kan jeg eventuelt gjøre?

* Sjekk over alle tekstmeldingene hans

* legg inn en "keylogger" på hans PC.

* Prøv systematisk over tid å bryte ned hans selvtillitt, slik at han bare stoler på deg.

* Betro dine veninnner om hans pinlige episoder, dette vil gjøre at han blir oppfattet latterlig og dermed miste popularitet.

* Pass på å hindre kontakt med andre mennesker som kan finne på å gi han "ide'er", velg gjerne ut hans omgangskrets.

Jeg kunne ramset opp en god del triks, men har desverre ikke tid :-)

Men disse triksene er en god og effektiv start på et godt forhold :-)

Skrevet

God og effektiv start på et godt forhold? Hehe. Du har no humor da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...