Gå til innhold

Allværsjakke/regnjakke + veske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har endelig fått kjøpt meg en lenge etterlengtet allværsjakke, men så dukket det opp et teit dilemma: bruker man veske til en sånn jakke? Hadde tenkt å bruke den på kino, på butikken etc (når det regner), men så plutselig for meg at det kan se litt rart ut med ei veske til? Skal jeg heller bruke sekk, eller skal jeg prøve å stappe alt jeg trenger i en lomme? Bruker folk vesker til allværsjakken når det regner? Og hvis det regner, så blir jo hele veska våt...? :sjenert:

Nesten så jeg ønsker å løse problemet med å fortsette å bruke vanlig jakke + paraply...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_noon
Skrevet

Kommer an på jakka og veska det. Farge, stil, snitt osv.. :)

Har du ei rød eller lys blå allværsjakke med designer håndveske til, vil det i mine øyne se litt dumt ut. Da ville jeg heller valgt ei skulderveske som var ganske enkel.

Har du ei jakke i en mer nøytral farge(mørk lilla, brun, mørk blå, sort) kan det passe med ei finere veske.

Er i alle fall det jeg ser for meg:P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns alltid allværsjakke ser dumt ut - utenom når man er på tur, og da har man vel sjeldent med seg veske.

Gjest just words
Skrevet

Jeg bruker ofte alværs jakke. Har ikke tenkt så mye på om det ser dumt ut med veske eller ikke. Nå er ikke jeg den store væske bæreren, men jeg kan bruke både sort og grønn veske til den om jeg føler for det.

Skrevet

Aaargh, har samme dilemmaet. Har endt opp med å ikke bruke veske til allværsjakken. Bruker "vanlig" jakke + paraply + veske. Eller allværsjakke med fulle lommer hvis jeg ikke skal noe spesielt :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det ser fælt ut med allværsjakke og veske, men det kommer litt an på jakka og veska. Hvis allværsjakka er litt nøytral og ikke skrikende sportslig i stilen, og veska er litt røff, og kanskje ikke så liten, - da KAN det kanskje gå.

Jeg fyller lommene hvis jeg er nødt til å gå med allværsjakke, selv om min er nøytral (svart).

Det er sportspreget på enkelte allværsjakker som passer så ekstremt dårlig til en veske. Nesten bedre å gå rundt med en Nravesen-pose, hehe ..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En av grunnene til at jeg bruker allværsjakke er fordi de er praktiske, og jeg er praktisk jente som kun har nødvendigheter som har plass i lommene.

Synes veske ser teit ut med den stereotypiske allværsjakka.

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

allværsjakker og vesker går ikke overens synes jeg, har jeg jakke så putter jeg det jeg trenger i lommene :)

• Liker 2
Skrevet

Hadde det vært for 2 år siden hadde jeg ikke brydd meg, men nå har jeg blitt mer nøye med hva jeg går med i offentligheten:p

Jeg tror ikke jeg hadde lagt merke til ei som hadde gått med allværsjakke og veske, men jeg ville ikke gått sånn selv. Kan du ikke ha det mest nødvendige i lommene da?

Skrevet

Allværsjakke og veske er dårlig kombo. Jeg stapper bare lommene fulle om jeg først bruker en slik jakke :)

• Liker 1
Skrevet

Takker for innspill!!

Det var det jeg tenkte, så da dropper jeg veske til allværsjakken. (Den er forøvrig en svart og enkel breheimen bergansjakke.)Godt å få noen ærlige tilbakemeldinger. Forhørte meg med ei venninne, og hun svarte bare "du må jo gå med det du vil", og "ingen kommer til å bry seg om at det blir litt kræsj". Er sikkert sant, men JEG bryr meg jo om hvordan jeg framstår.

Det blir å stappe lommene fulle, og heller gå for sekk dersom jeg skal ha mye med meg. Bor i Stavanger, så tror nok det blir litt allværsjakke på meg framover.

TS

Skrevet

Nå går jeg sjeldent med allværsjakke om jeg ikke skal gå tur for turens skyld, så den problemstillingen er jeg ikke helt kjent med, men jeg ville aldri brukt veske til allværsjakke.

Stapper det jeg trenger i lommene, eller kjører på med en liten sekk eller en slik "taske" som henger på hoftene.

Skrevet

Nå går jeg sjeldent med allværsjakke om jeg ikke skal gå tur for turens skyld, så den problemstillingen er jeg ikke helt kjent med, men jeg ville aldri brukt veske til allværsjakke.

Stapper det jeg trenger i lommene, eller kjører på med en liten sekk eller en slik "taske" som henger på hoftene.

"taske" på hoftene - da HÅPER jeg du snakker om drikkebelte til bruk under trening :fnise:

Skrevet

Jeg bor i Bergen, og her er det helt vanlig å bruke veske sammen med regnjakke. Ikke bruk den meste glorete og prangende vesken du har, men en sort eller brun enkel veske går fint an. Ingen som ser rart på deg av den grunn.

Gjest just words
Skrevet

Jeg bor i Bergen, og her er det helt vanlig å bruke veske sammen med regnjakke. Ikke bruk den meste glorete og prangende vesken du har, men en sort eller brun enkel veske går fint an. Ingen som ser rart på deg av den grunn.

Hee hee helt enig, om vi her i byen (Bergen ) skulle godt rundt og tenkt på slikt så hadde vi ikke kunne levd et normalt liv. Jeg får ingen blikk eller kommentarer, ser flust av folk med veske og allværsjakke hver dag. Man innstiller seg etter forholdene synes jeg da.

Skrevet

Jeg bruker det innimellom, bruker allværsjakke svært sjelden, foretrekker parkas. Men da har jeg som regel en sånn stor "skoleveske". Begynner man å bruke jålete vesker til som kræsjer helt med farge osv så syns jeg ikke det er særlig pent :P

Skrevet (endret)

"taske" på hoftene - da HÅPER jeg du snakker om drikkebelte til bruk under trening :fnise:

Noe lignende denne typen - jeg har flere sorter. Disse brukes på tur og under trening.

Endret av Zaphireh
Skrevet

Jeg og bor en rimelig regnfull plass hvor vesker og allværsjakker er vanlig, betyr ikke at jeg synes det er så lekkert når jeg tenker over det for det. Men jeg tenker ikke akkurat så mye over det når jeg er ute og går forbi de som bruker veske, så det er ikke så farlig.

Skrevet

ja det ser teit ut. Bruk en røffere sekk, eller bruk alle lommene.

Grøsser av slike klær. Har brukt det 2 ganger i år.... huff!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...