AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Del Skrevet 8. januar 2012 Planlegger å lage en sengegavl. Vet ikke om jeg skal trekke den med stoff eller male/tapetsere den, men vet ikke hvor jeg får tak i selve gavlen. Ser noen steder at man kan bruke MDF plater. Hva er det? Jeg trenger en plate på 120 x 180 cm. Hvor får jeg kjøpt det og hvordan får jeg den med meg hjem (har liten bil). Og hvor tykke er en slik plate? Og til sist - hva koster det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 9. januar 2012 #2 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg sydde en gang hele kappen rundt senga (som et kappelaken) og brukte en hobbyplate som gavl. Denne fikk samme trekket som kappen, gjorde den "puffy" ved å henge en dyne under og sydde på knytebånd i sidene. Det ble ok, men det var litt av en jobb og sy kappen, så det frister lite å gjøre igjen. Skulle også visst hvor de selger løse gavler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frustrertpike Skrevet 9. januar 2012 #3 Del Skrevet 9. januar 2012 Hun her har laget sengegavl av en dør:) http://oldchic.blogspot.com/2011/11/soverom-med-dr-som-sengegavl.html Du kan jo bruke hva som helst.. bare det er solid og du tenker å trekke om. Hva med å snekre med noen planker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #4 Del Skrevet 9. januar 2012 Skulle også visst hvor de selger løse gavler... Det selges alle steder hvor de selger senger. Se i annonsene, så står det i de fleste tilfeller at sengegavlen på bildet ikke følger med, men må kjøpes separat. Linker til sengegavler: JYSK BOHUS IKEA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #5 Del Skrevet 9. januar 2012 Så på noen inspirasjonsbilder på et svenskt innredningsnettsted at noen hadde brukt et gammelt stakittgjerde som hodegavl. Utrolig stilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 9. januar 2012 #6 Del Skrevet 9. januar 2012 Det selges alle steder hvor de selger senger. Se i annonsene, så står det i de fleste tilfeller at sengegavlen på bildet ikke følger med, men må kjøpes separat. Linker til sengegavler: JYSK BOHUS IKEA Javel, da har Ikea fått noen fler enn i fjor tror jeg. Da fant jeg bare en. Jeg har 2 90-senger (rammemadrasser,på hver sin vegg) som jeg gjerne skulle hatt noe i enden på. Men en får holde øynene åpne, som sagt det er mye som egentlig var tiltenkt noe helt annet som kan bli kult Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frustrertpike Skrevet 11. januar 2012 #7 Del Skrevet 11. januar 2012 Hvilken mente du? Fra Ikea. Jeg har sett en der med stoff, men det er samme stoffet som blekinge trekket som de bruker til henriksdal spisestuestuestoler og de tiltrekker seg masse støv og hår, så jeg ville gjort det selv og valgt et bedre stoff. Jeg gikk for selvik sengen fra Ikea, etter å ha gjort bomtur på et finnkjøp. En smijernseng som smittet av på alt. Den var smidd på gård og litt skjev også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå