Gå til innhold

Kaffe på jobben - kostnad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har gratis svart kaffe, te og frukt. Men om jeg en dag har lyst på kaffe latte, betaler jeg litt over 20 kroner. Helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

varierer fra privat til offentlig

og fra kommune til kommune og fra institusjon til institusjon.

private firma/bedrifter har ofte kjøpt inn kaffemaskiner til sånn 60 000 - 80 000.

( men de lager stort sett bare dritkaffe som smaker sølevann :P ) - og blir ofte erstattet helt eller delvis av Moccamaster-traktere.

i det offentlige pleier kaffen gjerne å være spleiselag.

endten at man betaler 5,- eller 10,- for kaffen for hver gang man er på jobb i en felleskaffe

- eller at man turer på å kjøpe inn kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kr koppen - ca 3 kopper dagen. Det er 6 kr dagen. Arbeider ca 40 uker i året. Det blir 1200 kr året. Huff jag ante ikke at det var så mye... Er lærer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe, te og varm sjokolade (fra pose) er gratis hos oss. Det samme er melk til kaffen for de som bruker det.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er per halvår ;) , så det blir 2000 kr i året. Det er ei kaffemaskin, med dårlig kaffe, men man kan velge udrikkelig kakao, espresso osv. I tillegg lyser den som regel rødt når jeg har tid til å hente meg en kopp, så jeg er ikke helt fornøyd med tilbudet. Det er et sånt pulversystem i den. Ikke sånn fancy maskin som maler bønner eller noe slikt.

Nei herregud! For 2000 kroner i året skal du ha kaffemaskin av gull og kaffe kjøpt på spesialbutikk i tillegg til godt utvalg av alt fra brunt sukker til fløte til kakao til det ene med det andre! For den prisen kan du jo like gjerne kjøpe deg en Nespresso og ett års kapselforbruk jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke Statoil-koppen sånn 200kr eller noe? Bedre å fylle på den på vei til jobb, og i pauser om man har en statoil ikke langt unna. Det er 200kr i året for så mye kaffe du orker å drikke.

Hvor mange i landet tror du har mer enn 500 meter til nærmeste Statoil-stasjon?

Og selv det er for langt å gå for en kaffekopp eller to når det skal skje daglig.

Selv har jeg gratis tilgang, men bruker kun varmt vann til te...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig traktekaffe er gratis, sammen med melk, te, brød, smør og knekkebrød. Vi har kaffebar på jobben og der har vi en kaffeavtale hvor vi betaler 700 kr/året for å drikke så mye kaffe man vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Sverige jobbet jeg en periode for et stoooort firma (600 ansatte på huset) som serverte FULL FROKOST (!) med brød, knekkebrød, frokostblandinger, pålegg, juice, melk osv. til samtlige ansatte HVER morgen, gratis. Det sto kaffemaskiner med alt av utvalg i flere områder i hver etasje, vi fikk fersk frukt to ganger i uken, 1 påspandert lunsj hver uke i forbindelse med møtevirksomhet med avdelingen, fredager var det kosestund kl 16.30 med godteri, kaker, brus og annet snadder til samtlige og i tillegg til dette dro firmaet av på skatten ved å sende hver avdeling ut en gang i måneden for å bowle, spise middag eller gjøre noe annet hyggelig sammen!

Dette er muligens i overkant, men dere kan jo selv tenke dere hvor mye firmaet vinner på dette mtp lojale, fornøyde ansatte som er nærmest fanatiske i sin vurdering av sitt eget arbeidssted.

Her jeg jobber nå får vi også kaffe og te osv gratis, og iblant har vi en kveld ute eller afterwork etc, og det er koselig:)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss koster det 150 kr. for 3 måneder. Tror ikke det egentlig er kaffen vi betaler for, denne kaffekassen går nemlig til gaver til ulike anledninger for de ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halebein

er lærer, vi blir trukket 30 kr i mnd på lønnsslippen for kaffe. Ikke alle som drikker kaffe, men de blir trukket likevel. Er så liten sum at man ikke merker det uansett. 2000 kr hørtes veldig mye ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi pleide å betale 25 kr mnd for svart kaffe, og så ble det heller til at hver skulle kjøpe med seg kaffe på omgang, men det fungerte dårlig. Så nå får vi gratis kaffe og te, men det er kjøpt inn en kaffemaskin slik at de som heller vil ha det tar med egne kapsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker pulverkaffe som jeg kjøper selv. Vi har vannautomat med kaldt/varmt vann på pauserommet rett ved siden av.

Ellers kan vi bruke kaffeautomaten, det koster 50 kr i månden. Den står i en annen etasje så den gidder jeg ikke bruke.

vi kan også få kjøpt kaffe i kantina. Der koster en liten kopp 3 kr og en stor 5 kr. Men den kaffen er så fæl at jeg aldri drikker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk og vi har gratis kaffe, men teposer og slikt må vi ordne selv om noen vil ha det. Ellers er alt kjøp og betal for selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss blir alle trukket i lønn hver mnd: 100 kr i kaffepenger.

jobber i kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...