Gå til innhold

Perler i Groruddalen

Fremhevede innlegg

Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

Jeg har lyst til å flytte til Groruddalen, fordi jeg ønsker billig bosted, nærhet til sentrum og marka, og banen... men de fleste steder er ved første øyekast stygge med høye blokker og e6 som nærmeste nabo.. likevel vet jeg at det finnes lukkede områder i groruddalen, som er små perler med trygge og barnevennlige omgivelser, og en større andel etnisk norske. Ikke at jeg har noe i mot de som ikke er etnisk norske, men jeg ønsker en litt jevnere blanding enn det er mange steder i drabantbyene.

Kan noen gi noen tips? Er på utkikk etter rekkehus helst.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kalbakken er vel fortsatt fint, deler av Ammerud, og Rødtvet, Tonsenhagen, Høybråten (men ikke Haugenstua)... Det er områder hvor jeg er/har vært litt kjent og som har hatt en grei utvikling. Men rekkehus er nokså dyrt der også, da det er ganske få av dem.

Skrevet

Jeg bor selv i det området. Flyttet dit i fjor. På begynnelsen var jeg skeptisk men er faktisk positivt overrasket. Trives veldig godt her. Kalbakken, Rødtvedt og Ammerud er fine steder å bo.

Gjest Elfrida
Skrevet

Hellerud-området, Godlia, Trasopp, Ulsrud etc. Groruddalen er full av rekkehus og villaområder, det er bare å søke på Finn.

Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

Vet det er masse rekkehus der:) grunnen til at jeg spør, er fordi broren min og familien hans bor i en slik "perle" på lindeberg. Det er bilfritt, ungen kan løpe mellom hverandre uten tilsyn, og de voksne har også blitt en vennegjeng. Marka er rett ved og det er masse fritidstilbud, og banen er rett ved. Sånn vil jeg også ha det,men ikke på samme sted som broren min:) derfor lurer jeg på om dere vet om andre slike små steder, som man ikke vet om ut i fra bildene på finn;) pengemessig har vi råd til alt av rekkehus i groruddalen/øst.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Søndre Nordstrand? http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=32425967

Jeg bor selv i rekkehus i dette borettslaget, her bor det masse småbarnsfamilier, omtrent alle naboene er etnisk norske (tror vi kun har to utenlandske familier av 80 i borettslaget) og vi bor 5 minutter unna Holmlia senter med matbutikk, apotek, polet osv og toget som tar 11 minutter inn til Oslo S. Barneskolen ligger kloss inntil borettslaget, og alle ungene leker ute i gata og i hagene til hverandre om sommeren. Bilfrie veier og trygt og fint!

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor med 1 barn på Kalbakken/Flaen, og her er det supertrivelig. I gata vår er det nesten kun 2-mannsboliger og barnet på 7år leker alene ute med andre barn. I nærheten finnes svømmehall, Nordtvedt gård og marka. Skolen har ca. 40% norske elever.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...