Gjest Mandalas Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Jeg hadde en gang en baby-cd, tror den var fra Go'boken, med klassisk musikk. Og på den var det en låt/sang som var så vakker. Men jeg husker da naturligvis ikke navnet. Skal uansett oppdatere klassisk-lista på Spotify, så hva er din favoritt?
Armitage Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 (endret) Joe Hisaishi:D Min lenke Endret 8. januar 2012 av Armitage
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Veldig glad i mozart - rondo alla turca jeg.
Horge Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 (endret) Hvis vi uansett skal finne frem de mest klissete sviskene, så kliner jeg til med Johann Pachelbels "Canon". Dette er vel ikke den beste innspillingen jeg har hørt, men gjenkjennelseseffekten bør være der: Nerdete nok, så må jeg vedgå at jeg først ble kjent med stykket gjennom en midi-fil som fulgte med mitt første lydkort, SoundBlaster 2.0. Når jeg tenker etter, så har stykket delvis forfulgt meg flere ganger i livet. Jeg var blant annet innom kavaleriet, hvor vi trakterte store kanoner; og tror du jammen ikke jeg er litt canon-fanboy på fotosiden. Endret 9. januar 2012 av Horge 1
Gjest Mandalas Skrevet 9. januar 2012 #6 Skrevet 9. januar 2012 Horge: Det var den jeg lette etter! Jeg elsker den! :D De andre skal jeg sjekke ut senere idag
Fashionistaen Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Elsker Frederic Chopin. Han er i alle fall min yndlingskomponist! 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #8 Skrevet 11. januar 2012 Alle Chopins "Nocturnes" er så vakre og beroligende. 1
Arlandria Skrevet 11. januar 2012 #10 Skrevet 11. januar 2012 Eric Satie - Gymnopedie. Jeg ELSKER den.
NullHull Skrevet 13. januar 2012 #11 Skrevet 13. januar 2012 (endret) Johan Sebastian Bach er og blir min store helt! Særlig hans komposisjoner for orgel ettersom jeg spiller det selv. Ellers så rører denne meg langt inn i sjelen hver gang jeg hører den: Åh, det er så fantastisk mye vakker klassisk musikk ! Endret 13. januar 2012 av NullHull
Gjest Sitronmelisse Skrevet 15. januar 2012 #12 Skrevet 15. januar 2012 Veldig glad i barokk musikk, jeg. Händel blant annet. Men den aller fineste plata jeg har er med http://www.youtube.com/watch?v=_2zc0wTORSI, sunget av Andreas Scholl og Barbara Bonney!
Gjest "gjest" Skrevet 15. januar 2012 #13 Skrevet 15. januar 2012 Cherubinis Medea med Maria Callas, Firence 1951.
Eudyptula Skrevet 15. januar 2012 #14 Skrevet 15. januar 2012 Kanskje kjedelig å nevne denne, men jeg synes den er betagende vakker
Mr. Jones Skrevet 15. januar 2012 #15 Skrevet 15. januar 2012 Kanskje kjedelig å nevne denne, men jeg synes den er betagende vakker Veldig enig, kunne den på piano for et år siden, men gikk i glemmeboken etter at keyboardet mitt røyk Favoritten er forøvrig
Gjest Corto Maltese Skrevet 15. januar 2012 #16 Skrevet 15. januar 2012 Jeg vet ikke hvorfor men jeg har veldig sansen for Beethoven-Fur Elise Men det er jo mange andre fantastiske klassiske verk av mange forskjellige komponister 1
Gjest "gjest" Skrevet 15. januar 2012 #17 Skrevet 15. januar 2012 Joan Sutherland, Haendels Rodelinda. Hele operaen. Damen i storform og de andre sangerne er også sublime. http://www.youtube.com/watch?v=hfE36a9avGM
Giacomo_P Skrevet 15. januar 2012 #18 Skrevet 15. januar 2012 Jeg har alt for mange favoritter.... Puccini: Tosca La Bohème Turandot Verdi: Aïda Un ballo in Maschera Rigoletto Wagner: Tristan & Isolde Chopin: Nocturnene Tchaikovskij: Pikovaja Dama Jevgenij Onegin Symphonie no. 4 og 6 Mahler: Symphonie no. 2 og 5 Das Lied von der Erde Mozart: Don Giovanni Figaros Bryllup Requiem Arvid Kleven: Lotusland Debussy: Trois Nocturnes Luciano Berio: Sinfonia Richard Strauss: Elektra Ariadne auf Naxos Don Juan Also Sprach Zarathustra Og en masse andre verk. Det er så mange skatter! Jeg kunde bruke resten av natten på å ramse opp en uhorvelig mengde verker jeg har et nært forhold til....
Gjest SemperFi Skrevet 15. januar 2012 #19 Skrevet 15. januar 2012 En av mine. Hører en god del på klassisk musikk når jeg arbeider med studiene. Gir en indre ro i forhold til annen musikk. http://www.youtube.com/watch?v=sE-sS_1JQZI 1
Giacomo_P Skrevet 16. januar 2012 #20 Skrevet 16. januar 2012 (endret) Jeg MÅ forresten legge til Umberto Giordanos "Andrea Chenier". ....og Olivier Messiaens "Turangalîla-symphonie"..... .........og Eric Saties "Socrate"....... Og sangene til Paolo Tosti..... Og Jules Massenets "Thaïs" Endret 16. januar 2012 av Giacomo_P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå