Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha en fest for jentene i klassen, og temaet er "hobby". (Ja, jeg er bare 12 år.. blir 13)

Det jeg vil spørre om hjelp for er om noen har noen ideer til hva vi kan gjøre, og hvordan jeg skal planlegge det best mulig.

Selvfølgelig er det noen jeg ikke er mye med (...) i klassen av jentene, og jeg håper bare det blir bra. Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for at de andre skal være fornøyde. Og da kan kanskje litt bra planlegging hjelpe?

I fjor hadde jeg bare de vennene jeg var mest med, men i år vil jeg på en måte at alle skal være samla. Kanskje det ikke blir bra, men jeg håper det blir det.

Så jeg trenger tips!

Hva kan vi gjøre på hobbybursdagen, hvordan skal jeg planlegge det, hvordan skal jeg ha bordplasseringen (noen er mer med andre av jentene, skal jeg gå utifra det, eller skal det være tilfeldig?), og rett og slett litt forskjellige tips!

Takk :):hjerte:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bordplassering anbefaler jeg deg å ha tilfeldig, slik at de som er litt usikre og ikke kjenner andre så godt ikke føler at de må sitte med noen, sånn sett skaper du en hyggelig stemning da allerede. Hobby bursdag, da tenker jeg på litt forskjellige temaer, kanskje dere kan leke litt med bilder, eller scrapbooking, kanskje en tur ut eller noe?

Skrevet

Bordplassering anbefaler jeg deg å ha tilfeldig, slik at de som er litt usikre og ikke kjenner andre så godt ikke føler at de må sitte med noen, sånn sett skaper du en hyggelig stemning da allerede. Hobby bursdag, da tenker jeg på litt forskjellige temaer, kanskje dere kan leke litt med bilder, eller scrapbooking, kanskje en tur ut eller noe?

Ja, kanskje det! :) Takk for tipset, men det er en ting jeg lurer på her da, fordet om. Tur ut? Hva mener du med det? Ta bilder eller... Bursdagen er i Februar, så da er det vel sikkert kaldt...

Skrevet

Det fins jo en del dere kan lage i løpet av bursdagen? På panduro f.eks har de jo en del sånne "hobbysett" med alt du trenger for å lage en spesiell ting. De har sånne på lekebutikker også, men jeg vet ikke om dere kanskje har blitt for store for dem? Tenker på å lage f.eks såper, sprettballer, smykker eller decoupage. Kanskje vanskelig å finne en ting dere alle syns er morsomt, men du kan jo kikke litt på det :)

Skrevet

Det fins jo en del dere kan lage i løpet av bursdagen? På panduro f.eks har de jo en del sånne "hobbysett" med alt du trenger for å lage en spesiell ting. De har sånne på lekebutikker også, men jeg vet ikke om dere kanskje har blitt for store for dem? Tenker på å lage f.eks såper, sprettballer, smykker eller decoupage. Kanskje vanskelig å finne en ting dere alle syns er morsomt, men du kan jo kikke litt på det :)

Hm. Takk for tipset, skal kikke nærmere på det! Ulempen er jo at Panduro er så utrolig dyrt noen ganger da.. :/ Men takk likevel :)

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg skal ha en fest for jentene i klassen, og temaet er "hobby". (Ja, jeg er bare 12 år.. blir 13)

Det jeg vil spørre om hjelp for er om noen har noen ideer til hva vi kan gjøre, og hvordan jeg skal planlegge det best mulig.

Selvfølgelig er det noen jeg ikke er mye med (...) i klassen av jentene, og jeg håper bare det blir bra. Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for at de andre skal være fornøyde. Og da kan kanskje litt bra planlegging hjelpe?

I fjor hadde jeg bare de vennene jeg var mest med, men i år vil jeg på en måte at alle skal være samla. Kanskje det ikke blir bra, men jeg håper det blir det.

Så jeg trenger tips!

Hva kan vi gjøre på hobbybursdagen, hvordan skal jeg planlegge det, hvordan skal jeg ha bordplasseringen (noen er mer med andre av jentene, skal jeg gå utifra det, eller skal det være tilfeldig?), og rett og slett litt forskjellige tips!

Takk :):hjerte:

Jeg prøver å huske tilbake til jeg selv var 12-13 år, men det er neimen ikke lett :fnise: Hva liker 12-13 år gamle jenter i dag å gjøre, egentlig? Kunne det for eksempel være en idé med sånn "make-over"-greie? At dere sminker hverandre, ordner hverandres hår, kler opp hverandre? (At alle tar med noe sminke, noe klær, noe hår-greier). Og så kan dere ha "foto-shoot" etterpå f.eks? (at dere tar bilder av hverandre, eller om en forelder kan hjelpe til med å ta bilder - så kan dere ta både gruppebilder og enkeltbilder)

Kunne dere hatt en variant av det derre Superkviss som går på NRK-super? Ikke fullt så avansert selvfølgelig, men noe lignende, hvor dere deler opp i 2 lag og konkurrer mot hverandre? Og så kunne det laget som vinner få en eller annen premie (istedenfor at det laget som taper må gjøre noe som er flaut, for det kan bli veldig feil i et sånt selskap).

Jeg merker at det er neimen ikke lett å komme med gode forslag... Som kan henge sammen med at det er maaange år siden jeg var 12-13, og ikke har noe tenåringsbarn selv.

Beklager at jeg ikke hadde noen bedre forslag - håper det ordner seg for deg/dere :)

Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Dblt innlegg

Endret av Adriane
Skrevet

Jeg prøver å huske tilbake til jeg selv var 12-13 år, men det er neimen ikke lett :fnise: Hva liker 12-13 år gamle jenter i dag å gjøre, egentlig? Kunne det for eksempel være en idé med sånn "make-over"-greie? At dere sminker hverandre, ordner hverandres hår, kler opp hverandre? (At alle tar med noe sminke, noe klær, noe hår-greier). Og så kan dere ha "foto-shoot" etterpå f.eks? (at dere tar bilder av hverandre, eller om en forelder kan hjelpe til med å ta bilder - så kan dere ta både gruppebilder og enkeltbilder)

Kunne dere hatt en variant av det derre Superkviss som går på NRK-super? Ikke fullt så avansert selvfølgelig, men noe lignende, hvor dere deler opp i 2 lag og konkurrer mot hverandre? Og så kunne det laget som vinner få en eller annen premie (istedenfor at det laget som taper må gjøre noe som er flaut, for det kan bli veldig feil i et sånt selskap).

Jeg merker at det er neimen ikke lett å komme med gode forslag... Som kan henge sammen med at det er maaange år siden jeg var 12-13, og ikke har noe tenåringsbarn selv.

Beklager at jeg ikke hadde noen bedre forslag - håper det ordner seg for deg/dere :)

Ja, kanskje det? Takk for ideen!:)

Gjest Wei Wei
Skrevet

Hvor lenge skal bursdagsfeiringen vare?

Gjest Adriane
Skrevet

Ja, kanskje det? Takk for ideen!:)

Å, haha - jeg så ikke før nå at det skulle være hobbytema!! :flau:

Da var jo mine idéer helt bak mål :flire:

Hobbytema ja... Da tenker jeg lage smykker sammen, male, tegne, lage gipsfigurer, leirefigurer, scrappe, lage lys, lage såper, lage konfekt :)

Ang Panduro: det er jo ganske dyrt der, men hvis du passer på å handle nå som det er salg, så kan du sikkert få kjøpt en del uten at det trenger å bli så fryktelig dyrt. Jeg regner med/håper at du har noen voksne som betaler for selskapet, og dette er langt fra den dyreste løsningen ;-)

Dere kan jo også lage maten dere skal spise selv, for eksempel? Matlaging er jo en hobby det også ;)

Lykke til, og gratulerer med den forestående 13-årsdagen. Det er stort å endelig bli tenåring ;)

AnonymBruker
Skrevet

Fotografering er en hobby. Kanskje du kan låne et kamera, eller få en kjenning, en kul nabo eller onkel eller noe, til å være fotograf - og lage et lite fotostudio? Dere kunne hatt rekvisita som parykker, fjærboaer, bestemorkjoler, hatter, briller el.l.,og så kunne du hengt opp fine tepper/duker/metervarestoffer slik at dere hadde ulike bakgrunner. Dere kan posere sammen flere, og alene. Har også sett at det kan bli veldig kult hvis man har store, tomme bilderammer som man holder i hendene og tar bilde gjennom, med kameraet. Hehe, vanskelig å forklare, dette...

Bør ha en fotoprinter, kanskje, tilgjengelig, eller sende alle jentene bildene med hjem på cd eller minnepinne eller noe...

Skrevet

Søstrene Grene har også masse billige hobbyting, hvis du tenker å handle perler, garn, småting man kan male osv. Masse fint!

Skrevet

Hvor lenge skal bursdagsfeiringen vare?

Antageligvis i enten 2- 4 timer, egentlig helt valgfritt.. hehe!

Tenker den skal starte sånn ca klokken 18, og slutte 21 eller 22, men jeg vet ikke :)

Skrevet

For et flott konsept, og så fint at du ønsker å inkludere alle! Hva med å lage såper, badebomber eller konfekt? Det finnes mange fine oppskrifter på nettet. En del ingredienser og sett er ganske dyre, men det finnes mye billig også. Husk bare å spørre foreldrene dine hvor mye dere får lov til å rote!

Dere kan også dekorere T-skjorter. Kjøp inn stoffmaling, fotopapir, pene stoffer, perler og lignende. Be gjerne alle om å ta med en egen t-skjorte om det blir for dyrt å handle inn til alle sammen.

Og til middag kan du f.eks ha gjort istand pizzadeig, og så kan alle lage sin egen pizza med akkurat det de selv ønsker på. Kan være greit å "ansette" en forelder som kjøkkensjef, for det med stekes i omganger.

Gjest Villanda
Skrevet

Søstrene Grene har også masse billige hobbyting, hvis du tenker å handle perler, garn, småting man kan male osv. Masse fint!

Nille og Europris også:)

Skrevet

Jeg (som riktignok nærmer meg 40) har veldig lyst til å prøve meg på å dekorere kubbelys med servietter. Se for eksempel hvordan det er gjort i denne bloggen: http://www.levlivetlett.se/?p=143

Det viktige i en slik bursdag er vel å velge en eller flere aktiviter der man holder på med noe, men samtidig kan skravle og hygge seg, uten at det blir for mye kaos. Da burde jo dette være en god idee. Kubbelys på Nille koster ikke så mye, og ikke ulike servietter heller.

Smykkelaging er vel også morsomt, med da blir fort "ingrediensene" så dyre. Såpelaging er gøy, men jeg ser for meg at det blir litt mye kaos, det lønner seg vel heller med noe man kan holde på med rundt bordet.

Skrevet

Jeg (som riktignok nærmer meg 40) har veldig lyst til å prøve meg på å dekorere kubbelys med servietter. Se for eksempel hvordan det er gjort i denne bloggen: http://www.levlivetlett.se/?p=143

Det viktige i en slik bursdag er vel å velge en eller flere aktiviter der man holder på med noe, men samtidig kan skravle og hygge seg, uten at det blir for mye kaos. Da burde jo dette være en god idee. Kubbelys på Nille koster ikke så mye, og ikke ulike servietter heller.

Smykkelaging er vel også morsomt, med da blir fort "ingrediensene" så dyre. Såpelaging er gøy, men jeg ser for meg at det blir litt mye kaos, det lønner seg vel heller med noe man kan holde på med rundt bordet.

Skrevet

Du kan jo også støpe forskjellige gips figurer i forkant, for så å male dem i bursdagen.

Husker jeg likte det veldig godt. Mange flotte gipsfigurer der ute :)

Skrevet

Om dere får tak i glassmaling og har ikea i nærheten går det ann å kjøpe noen billige vaser/kopper/boller og male de.

Skrevet

Liker du scrapbooking, så har faktisk flere scrapbutikker tilbud om bursdagsfeiring :) Da betaler du en viss sum for hele kvelden, og så får dere alt av utstyr der. Verdt å sjekke ut om du har en butikk i nærheten av deg.

Europris og Clas Ohlson har billige lerret og maling. Det er også noe de fleste synes er morsomt. Krever litt plass men...

Panduro har forresten salg også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...