AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Jeg har en sønn som er 19 mnd når jeg skal ha ferie i juli, og i år vil jeg dra til et litt varmere sted enn Hamar på sommeren. Det vil mest sannsynlig bare være meg og han, så det må være et sted der vi kan være hvor alt er på samme sted. Om det er Danmark eller Kypros spiller ikke såå stor rolle, men det bør være muligheter for bading og sol. Noe tips?
Sign Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Siden sønnen din er såpass liten er det vel ikke behov for noen "opplevelsesferie", sol og bad skulle vel være nok for dere Vanskelig å gi noen konkret tips når man ikke vet hva du synes er best; å kjøpe en ferdigferie eller ordne selv? Kjøper du en chartertur finnes det jo utallige alternativer både når det gjelder land, bosted etc. De fleste sydenoperatører har vel egne barnesteder? Kan kanskje være greit å dra til et ferdig opplegg? Er du av den mer selvstendige og eventyrlystne typen kan man jo sy sammen et eget opplegg. Både Danmark og Sverige har jo feriesenter med både innendørs og utendørs bademuligheter. Dan-senter i Danmark. Man kan jo reise kollektivt eller leie bil, igjen avhenger det jo av hva du ønsker. Uansett håper jeg dere får en fin ferie!
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Nei, jeg tror ikke det er behov for så mye spenning og opplevelser ennå, det er mest mammaen som trenger litt sol og varme, og å komme seg helt bort fra hverdagen. Det enkleste er nok en ferdig "pakke", så jeg ikke trenger å ordne så mye. Er litt redd for å plutselig stå uten f.eks hotell eller fly om det skulle skje noe. Jeg har vel egentlig sett for meg (sånn ca) en uke på hotell med gode barnebassenger og muligheten for å trille litt turer i "nærområdet" for å finne et sted å spise, titte litt på stedet f.eks. Om vi reiser til type Danmark kan det være aktuelt å leie bil, men vet ikke om jeg tør å kjøre alene i "Syden". Jeg trenger ikke noe barnevaktopplegg heller, vil helst være sammen med gutten min. Jeg har kun vært utenfor Skandinavia 1 gang, så jeg aner ikke noe om hvilke steder som passer for barnefamilier eller noe, annet enn at jeg kjenner til de "verste" partystedene. Og i juli er det jo mange steder som er ganske varme, og jeg har ikke lyst til å sitte for mange timer på fly med en liten en heller. Beklager for langt innlegg.. TS
Sign Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Jeg har vært svært lite på charter, men vet at i allefall at det er kjempevarmt i Tyrkia i juli. Aner ikke hvor det levelig temperatur, men det går det kanskje an å få tips om på et reisebyrå?
Gjest EryMax Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Jeg var i Tyrkia i juli, å da var det hetebølge. Da var det 50 grader i sola å lufta brant i lungene.
Betty84 Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 Nazar.no ingen over og ingen ved siden av når du reiser med barn uansett alder. Det er ihvertfall min mening. Anbefaler aqua fantasy, flust av barnebasenger, strand og aktiviteter, i det hele tatt topp for små og store barn
Solbærsaft Skrevet 8. januar 2012 #7 Skrevet 8. januar 2012 (endret) Jeg var i Tyrkia i juli, å da var det hetebølge. Da var det 50 grader i sola å lufta brant i lungene. Kan jeg spørre hvor i Tyrkia du var? Juli i Alanya i 2011 var det 35-36 grader i skyggen jevnt hele måneden, og så tok det seg opp til ca 40 grader i august. Endret 8. januar 2012 av lema
Gjest EryMax Skrevet 8. januar 2012 #8 Skrevet 8. januar 2012 Jeg sa det var hetebølge når jeg var der, det var mange som hadde dødd. Å jeg var i Side
momo Skrevet 8. januar 2012 #9 Skrevet 8. januar 2012 Jeg har reist en del med mine barn alene. Og vi har foretrukket de barnevennlige hotellene, som blue village til star tour eller sumwing resort til ving. Der er det aktiviteter for barna, barnevennlig, barneklubb og mange andre barn. Og hvilket land vi har vært i har faktisk ikke spilt så stor rolle.
nissejenta Skrevet 8. januar 2012 #10 Skrevet 8. januar 2012 Nazar.no ingen over og ingen ved siden av når du reiser med barn uansett alder. Det er ihvertfall min mening. Anbefaler aqua fantasy, flust av barnebasenger, strand og aktiviteter, i det hele tatt topp for små og store barn Henger meg på denne tråden for vi skal også reise med små barn til sommeren og er ganske så rådville Hvordan er tyrkia vs hellas når det gjelder temperatur i juli og hvordan er maten på aqua fantasy? Så utrolig fint ut der
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #11 Skrevet 8. januar 2012 Henger meg på denne tråden for vi skal også reise med små barn til sommeren og er ganske så rådville Hvordan er tyrkia vs hellas når det gjelder temperatur i juli og hvordan er maten på aqua fantasy? Så utrolig fint ut der Det er enda varmere i Tyrkia enn i Hellas. Jeg hadde ikke dratt til noen av stedene midt på sommeren med små barn som ikke er vant til sterk varm. Det føles som å være inne i en ovn.
Gjest EryMax Skrevet 8. januar 2012 #12 Skrevet 8. januar 2012 Mange fine plasser både i Danmark og i Sverige.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #13 Skrevet 9. januar 2012 Mange fine plasser både i Danmark og i Sverige. Skulle gjerne hatt tips til noen konkrete plasser da, steder folk kan anbefale. Jeg vet det finnes mye bra, men tar ikke med meg gutten på feks Tivoli eller Liseberg ennå, og da er mye av det jeg kjenner til utelukket. Takk for svar dere andre! Hvordan er det på Kanariøyene i juli? Har hørt det er mange stille og rolige plasser der? TS
Betty84 Skrevet 9. januar 2012 #14 Skrevet 9. januar 2012 Henger meg på denne tråden for vi skal også reise med små barn til sommeren og er ganske så rådville Hvordan er tyrkia vs hellas når det gjelder temperatur i juli og hvordan er maten på aqua fantasy? Så utrolig fint ut der Vi har vært der i slutten av august, og i september(3år på rad). Kan ikke uttale meg om juli dessverre. Maten der var også over all forventning. Er buffet til alle måltider, samtidig som det står x-antall kokker og lager mat. Så om ikke f.eks "vanlig" frokost frister, lager de omelett, pannekaker osv....Alltid nybakt brød :)Eneste som er å klage på er de ekle (syntes jeg) tyrkiske kakene...klissete og rare, men er masse annet å velge mellom. Reisen virker kanskje dyr ved første øyekast, men når vi har vært 2voksne og 2 barn har vi brukt rundt 1000kr i lommepenger totalt. Å en ting til...flyene er litt trange, men er heldigvis ikke lange turen.
Betty84 Skrevet 9. januar 2012 #15 Skrevet 9. januar 2012 Skulle gjerne hatt tips til noen konkrete plasser da, steder folk kan anbefale. Jeg vet det finnes mye bra, men tar ikke med meg gutten på feks Tivoli eller Liseberg ennå, og da er mye av det jeg kjenner til utelukket. Takk for svar dere andre! Hvordan er det på Kanariøyene i juli? Har hørt det er mange stille og rolige plasser der? TS Odense i Danmark er en koselig liten by, masse rart å se på, flotte parkområder, kafeer og butikker :)Ikke veldig turistpreget, og mange studenter leier ut boligene demmes i sommermånedene. Liten søt dyrehage er det også det og rundt HC Andersen huset er det ofte aktiviteter for små barn.
Gjest EryMax Skrevet 9. januar 2012 #16 Skrevet 9. januar 2012 Jeg er best på plasser i Nord Sverige, Byske Havsbad eller Pite Havsbad er kjempeflotte.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #17 Skrevet 9. januar 2012 Jeg hadde styrt unna Sverige og Danmark, da er du IKKE garantert fint vær. så det kan bli gørr kjedelig. Så hadde jeg styrt unna plasser som blir så varme som Tyrkia, Kreta og Kypros, ungen din kommer til å plages mye av det. Så jeg hadde gått for Italia, Spania(fastlandet) eller Frankrike. Du er ikke garantert at det ikke blir hetebølger her, men det hører til sjeldenheten at det bikker over 35 grader. Anbefaler også at du bestiller reise og opphold samme plass, som feks Apollo etc. Da er det gjerne transfeer fra flyplassen, som kan bestilles sammen med reisen. Da skal du slippe å tenke på transport også.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #18 Skrevet 9. januar 2012 Takk for siste tips, skal sjekke det ut!
Gjest Consensio Skrevet 9. januar 2012 #19 Skrevet 9. januar 2012 Hva med en seiltur i Hellas? Har en bekjent som var det med sin sønn (han er 2 år) og de hadde det kjempefint. De bestilte plass på en seilbåt med skipper og det var vel 4 andre med der om jeg ikke husker feil. De lå på hotell først og så hadde de noen dager på seilbåten hvor de dro fra havn til havn og avsluttet med et par netter på et hotell før de dro hjem.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #20 Skrevet 9. januar 2012 Hva med en seiltur i Hellas? Har en bekjent som var det med sin sønn (han er 2 år) og de hadde det kjempefint. De bestilte plass på en seilbåt med skipper og det var vel 4 andre med der om jeg ikke husker feil. De lå på hotell først og så hadde de noen dager på seilbåten hvor de dro fra havn til havn og avsluttet med et par netter på et hotell før de dro hjem. Det hørtes faktisk veldig spennende ut, men jeg kan ikke gå på Aker Brygge uten å bli sjøsjuk, så det utgår dessverre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå