Gå til innhold

Roma = hvor burde vi bo..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en gjeng på 5 stk ønsker veldig gjerne å bo midt i byen hvor alt er tilgjengelig sigthseeing shopping osv ,,

Hvilket område burde jeg se etter?

Har sett litt finner mye rundt colloseum osv men det er kansje ikke lurt ? Siden jeg har hørt at det er utenfor byen ??

Vi vil gjerne bo slik at vi slipper å busse ta taxi osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv denne siden:) Der kan du se bilder av hotellene, rommene og lese om andre reisenes erfaringer med de forskjellige hotellene.

Det er også opplysning om priser og andre ting man lurer på:)

Min lenke

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Områdene rundt Pantheon, Piazza Navona og Trastevere er alle sentrale og innenfor gåavstand til alt.

Unngå Termini.

Skrevet

Hei

Selve bykjernen i Roma er ikke så stor så du bor ikke akuratt ut av byen hvis du bor med Collosseum. Jeg var på tur der for noen år siden og da bodde jeg opp mot Termini og det tok oss ca 15 minutt å spasere til Collosseum. Vi var skeptisk for vi hadde lest så mye negativt om Termini område men det gikk helt fint og vi gikk rundt i byen, tok bussen og metro. Her er et reisebrev med bilder og linker som kanskje kan være til nytte: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Se også dette Google kartet: http://gardkarlsen.com/rome_italy_map.htm . Det viser litt om hvor de forskjellige attraksjonen ligger og den gule markøren viser hotellet som vi benyttet. Lykke til med planleggingen :-)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk Gard:) :goodbye:

Ts

Skrevet

Områdene rundt Pantheon, Piazza Navona og Trastevere er alle sentrale og innenfor gåavstand til alt.

Unngå Termini.

De to forste er jeg helt enig i, men Trastevere er jo ikke saa sentralt, og det er ikke i naerheten av metroen. Jeg elsker Trastevere men ville heller valgt omraadet rundt Piazza Navona eller Campo de' Fiori hvis dere bare har to dager.

AnonymBruker
Skrevet

Colosseum er absolutt ikke utenfor byen, det er veldig sentralt. Jeg synes også Termini er mye bedre enn sitt rykte, har bodd der to ganger og det var helt greit. Også veldig praktisk hvis man skal ta flytoget eller reise andre steder i Italia.

• Liker 1
Skrevet

Vi bodde i et "smug" rett ved spansketrappen, og det funker flott.

Skrevet

Tusen takk for god hjelp folkens:)

Tror vi ender opp enten med leilighet i spagna eller så blir det colloseum ,,

Pris forskjellen er faktisk dobbel , vist vi vil bo i spagna området , leilighetene er helt like , vilt :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...