AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Jeg planlegger å utdanne meg som frisør og fortalte dette til en venninne som er frisør og som har jobbet med dette i noen år. Hun fortalte meg at det var mye drama og bitching i dette yrket. Vet ikke helt hva hun mente med dette. Kan noen som er frisører her fortelle meg om dette stemmer eller om det bare er overdrevet? Forøvrig så har jeg en annen venninne igjen som jobber som frisør og hun har en kvinnelig sjef som er skikkelig ukoselig mot sine ansatte. Men slike sjefer kan man vel støte på i de fleste yrker?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Idiot sjefer og bitchete kollegaer finnes det over alt. Jeg har ingen erfaring innenfor frisøryrket, men kan aldri tenke meg at det skulle være værre der enn i andre yrker mht arbeidsmiljø. Tviler på at venninnen din har jobbet så mange steder at hennes oppfatning er representativt for alle, eller de fleste, arbeidssteder. Noen mener jo at det er generelt et dårligere klima i kvinnedominerte yrker, men det blir jo noe annet. Synes ikke slike "rykter" skal stoppe deg i å gå den veien om det er dte du ønsker.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Idiot sjefer og bitchete kollegaer finnes det over alt. Jeg har ingen erfaring innenfor frisøryrket, men kan aldri tenke meg at det skulle være værre der enn i andre yrker mht arbeidsmiljø. Tviler på at venninnen din har jobbet så mange steder at hennes oppfatning er representativt for alle, eller de fleste, arbeidssteder. Noen mener jo at det er generelt et dårligere klima i kvinnedominerte yrker, men det blir jo noe annet. Synes ikke slike "rykter" skal stoppe deg i å gå den veien om det er dte du ønsker. Nei, jeg har ikke tenkt å la meg stoppe av den grunn. Er også ferdig utdannet makeupartist, så jeg har tenkt å jobbe freelance med hår og makeup når jeg er ferdig utdannet frisør. Bare lurte fordi jeg følte at da jeg gikk på makeupartist, så var det bare hyggelig og snille jenter der og en del av de var frisører også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå