Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som jobber som frivillig i røde kors? Jeg tenker først og fremst enten på besøkstjeneste eller leksehjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært både ansatt og frivillig;)

Men litt lettere å svare om du utdyper spørsmålet litt:)

AnonymBruker
Skrevet

Har vært både ansatt og frivillig;)

Men litt lettere å svare om du utdyper spørsmålet litt:)

Nei, hva skal jeg si... Lurer på hvordan det er og hvordan det fungerer. Er vel egentlig aller helst leksehjelp jeg snuser på.

Skrevet

Jeg har vært frivillig i Røde Kors, men kan dessverre ikke lenger fordi tiden ikke strekker til. Jeg kontaktet bare det lokale Røde Kors, sa jeg ville hjelpe til med leksehjelp eller barnegrupper, og sånn fikk jeg være frivillig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Det beste er om du kontakter din lokale Røde Kors og spør hvilke tilbud de har. Da blir du invitert til en informasjonskveld om ulike aktiviteter, så kan du vurdere utfra dette hva du ønsker.

Det som er viktig er at man binder seg for en stund - akt fra 6 mnd til ett år. Man kan selvsagt bytte aktivitet eller slutte dersom det passer dårlig, men man bør være innstilt på å gjøre en innsats en periode.

Du har sikkert lest på nettsidene om leksehjelp; http://www.rodekors.no/leksehjelp

Den tradisjonelle varianten er at man utelukkende tilbyr leksehjelp, mens andre aktiviteter igjen har leksehjelp som en del av et større tilbud. Eksempelvis som leksehjelp i aktiviteten "arbeid mot menneskehandel" som er i Oslo.

Jeg vet at de også har hatt leksehjelp som et tilbud på enkelte krisesentre, så dette vil nok variere fra sted til sted etter behov.

Ellers er det jo også stort behov for besøksvenn - et tilbud jeg ikke har prøvd selv, men det virker utrolig koselig ;) Da kan man enten gå alene på besøk - eller besøke grupper(sykehjem etc).

Uansett så er et godt tips å ta kontakt med din lokale forening, så vil de kalle deg inn til et intervju hvor du blir vurdert som aktuell eller ikke - og så kan de deretter anbefale aktiviteter for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...