Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å pusse opp kjøkkenet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal male, ta bort en dør og lage vegg der, flytte på et par stikkekontakter, sette på veggplater eller fliser mellom benkeskapene og veggskapene, ta bort gamle skap og montere nye IKEA skap. Vi har kjøleskap, oppvaskkum, oppvaskmaskin, komfyr og ovn å montere.

Tror dere det tar mer enn 2 dager å gjøre alt? Her mener jeg minst 12 timer arbeid per dag. Vi får noen fra IKEA å hjelpe med montering av skapene og stikkekontaktene og så er vi 4 stykker som skal male, ta bort døra, osv.

Ser det ut som mye arbeid eller klarer vi dette i 2 dager?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det tar mer enn to dager, ikke fordi det er så mye arbeid, men fordi alt ikke kan gjøres samtidig. Malingen må tørke, håndverkere må koordineres (med mindre dere har snekker, elektriker og rørlegger i ett), og det er alltid noe som må gjøres før noe annet kan gjøres. IKEA-folkene kommer for eksempel ikke til å være der i tolv timer hver dag, de følger sin arbeidstid. Det blir alltid dødtid innimellom, og vips har det gått lenger tid enn to dager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det tar mer enn to dager, ikke fordi det er så mye arbeid, men fordi alt ikke kan gjøres samtidig. Malingen må tørke, håndverkere må koordineres (med mindre dere har snekker, elektriker og rørlegger i ett), og det er alltid noe som må gjøres før noe annet kan gjøres. IKEA-folkene kommer for eksempel ikke til å være der i tolv timer hver dag, de følger sin arbeidstid. Det blir alltid dødtid innimellom, og vips har det gått lenger tid enn to dager.

Det var det jeg fryktet også. Først skal vi ta bort døra og sette vegg der. Etterpå må vi ordne kontaktene, så at vi kan male. Eller maler vi etter at skapene og alt er på plass? Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Har veldig mye lyst å spare penger på den tekniske delen, men elektriker og rørlegger skal vi ha.

Fins det noe "Puss opp kjøkkenet selv på 1-2-3" noe sted? :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha tatt døra først og satt opp vegg, evt. begynt å male i et annet hjørne samtidig. Få elektriker til å fikse kontaktene mens dere maler et annet område, så går det litt kjappere. Og definitivt maling før skap er på plass, sparer masse tid med maskeringsteip og selve malingen blir raskere også. Rørlegger trenger dere ikke før alt er på plass og rørene kan monteres på, men elektriker kan det være greit å ha to ganger.

Lykke til! Det er et slit mens det står på men det glemmer man raskt når man står der med sitt nye kjøkken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...