Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Da jeg gikk på ungdomsskolen (8-9 klasse) ble jeg mobbet av alle guttene som gikk i klassen. Mange av jentene og. Men guttene kalte meg stygg, hore, bitch osv.. En gang var det en i klassen spyttet papirbiter i håret mitt, og da jeg tilslutt snudde meg, så sa han "æsj" bare. Læreren var der og gjorde ingenting. Ingen av guttene ville sitte ved siden av meg (ikke at jeg hadde så lyst å sitte med dem heller) og sa at jeg var for stygg til å sitte ved siden av. Det verste som fortsatt gjør veldig vondt er at ei i klassen sa til meg at jeg aldri kom til å få meg kjæreste.

Så i 10 klasse fikk jeg nok og bytta skole. Da fikk jeg mange venner og ingen kalte meg stygg eller noe. Jeg fikk litt sjokk egentlig da mange sa at de var misunnelige på meg fordi jeg var så pen. Jeg kunne jo aldri i verden tro at jeg så bra ut liksom.

Men så sa nesten alle det. Ikke bare jenter, men mange gutter sa at jeg var veldig, veldig pen og søt osv.

Så ble jeg kjent med gutter som var noen år eldre som jeg aldri livet skulle tro var oppnåelige for meg (for jeg tenkte fortsatt at jeg ikke kunne se så bra ut etter det de hadde sagt på den forrige skolen), men oppnåelige var de!

Ganske kort tid etter hadde jeg klina med flere gutter. Kjekke gutter, og det var et veldig selvtillitsboost altså! Også da jeg tenkte på hun jenta i klassen som sa jeg aldri kom til å få meg kjæreste.

Vel, så jeg ville bare fortelle om hvordan det gikk med meg som ble mobbet, men som tilslutt ble en av de mest populære jentene på den nye skolen. Men på en måte er jeg litt glad for at jeg ble mobbet og, for da kan jeg se hvordan de som har det som jeg hadde det har det! Og da vet jeg hva som skal til for å hjelpe dem. Og det har jeg gjort og.

Vel, fortsatt så har jeg store problemer med selvtilliten, men jeg kan faktisk de meg i speilet og tenke "hey, jeg ser da kanskje ikke så verst ut?"

Måtte bare få skrive det en plass, for det er noe jeg ALDRI har sagt til noen, men som jeg nå føler jeg må få ut.

Ha en god kveld folkens! :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du bytta skole og fikk sett at du er pen og flott! Jeg ble også kalt stygg på ungdomsskolen, men jeg turte ikke bytte skole, så det tok meg mange år å skjønne at det var mobberne det var noe i veien med, og at jeg faktisk ikke var stygg i det hele tatt. Selv om jeg fikk komplimenter på både videregående og i studietida var det de negative kommentarene som satt dypest.

Mobbere tar jo tak i "svake" individer, folk som ikke gjør som alle andre, eller som ikke passer inn i det de andre har bestemt at er kult. Så finner de noe å ta dem for. De bestemte seg bare for å kalle deg stygg, og fortsatte med det da de skjønte det gikk innpå deg.

Tror ikke mobbere vet hvor mye slengbemerkninger og konstant hakking gjør med et menneske.

Kjempeflott at du kom deg ut av det og at du beviste for deg selv at du er pen og verdt å like. Og veldig bra at du kan bruke erfaringene dine til å hjelpe dem som blir mobba. You go girl!! :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du bytta skole og fikk sett at du er pen og flott! Jeg ble også kalt stygg på ungdomsskolen, men jeg turte ikke bytte skole, så det tok meg mange år å skjønne at det var mobberne det var noe i veien med, og at jeg faktisk ikke var stygg i det hele tatt. Selv om jeg fikk komplimenter på både videregående og i studietida var det de negative kommentarene som satt dypest.

Mobbere tar jo tak i "svake" individer, folk som ikke gjør som alle andre, eller som ikke passer inn i det de andre har bestemt at er kult. Så finner de noe å ta dem for. De bestemte seg bare for å kalle deg stygg, og fortsatte med det da de skjønte det gikk innpå deg.

Tror ikke mobbere vet hvor mye slengbemerkninger og konstant hakking gjør med et menneske.

Kjempeflott at du kom deg ut av det og at du beviste for deg selv at du er pen og verdt å like. Og veldig bra at du kan bruke erfaringene dine til å hjelpe dem som blir mobba. You go girl!! :klemmer:

Tusen takk! :) Det innlegget varmet :klemmer:

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...