Gå til innhold

Litt usunnhet midt i det sunne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss si at dersom man spiser sunn frokost og lunsj, trener styrke annenhver dag, går turer hver dag og ligger på et fornuftig, moderat kaloriunderskudd... alt bra så langt. Men, så spiser man usunn middag! F.eks tar man en Grandiosa til middag, på en ellers sunn dag. Denne er selvsagt regnet med til dagens kalorier, sånn at man fremdeles ligger i underskudd. Næringsstoffer har man allerede hentet i frokostens grønne smoothe med omega3-tilskudd og nøtter, og i lunsjen som også bestå av masse grønnsaker, i tilleg til proteiner og langsomme karbs.

Fortsatt at dette skjer relativt ofte, vil slike usunne middager påvirke treningen og slankingen? I så fall hvordan/hvorfor?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det vil ikke påvirke noe.

Skrevet (endret)

Så lenge du ligger i kaloriunderskudd vil du gå ned i vekt. Men hvis du spiser junk før trening i stedet for sunn mat, kan det hende du ikke får like mye energi til treninga. Jeg er i hvert fall sånn at jeg føler meg mye bedre og har mer energi til trening hvis jeg har spist noe "ordentlig" :)

Det er jo noen (antakeligvis hardt sponsede) studier som viser at man får bedre resultat av treninga hvis man får i seg protein rett etter trening. F.eks. denne, som tar utgangspunkt i kun 23 personer... :lete:

Endret av Dragonfly84
Skrevet

Grandis og ferdig mat er fullbi palmeolje, noe som er det verste kroppen kan få i seg...

AnonymBruker
Skrevet

Grandis og ferdig mat er fullbi palmeolje, noe som er det verste kroppen kan få i seg...

Spiser ikke sånt hver dag altså, bare for å ha det klart. :) Frossenpizza blir det nok kanskje en 3-4 ganger pr måned, men Toro og annen halvferdig mat er det verre med..

Hva gjør palmeolje med kroppen?

AnonymBruker
Skrevet

Sett av en dag til å kose deg med maten, feks lørdag :) Da holder du motivasjonen oppe til å være flink resten av dagene :D

Skrevet

Spiser ikke sånt hver dag altså, bare for å ha det klart. :) Frossenpizza blir det nok kanskje en 3-4 ganger pr måned, men Toro og annen halvferdig mat er det verre med..

Hva gjør palmeolje med kroppen?

Toro er også full i palmeolje. Søk på Google

AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Spiste italiensk gryterett her ene dagen, der var det.. åh jeg husker ikke. Solsikkeolje? Men ikke noe vegetabilsk eller palmeolje.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, et søk viser at de har tatt affære mht palmeolje, og erstatter den med annen olje! Toro er palmeoljefri til våren.

Uansett, det er da ikke veldig mye olje i en pizzadeig... hvis den i det hele tatt skulle innholde palmeolje.

Er mer oppgitt over Findus som i de nydelige Nøtteroser, inneholder delvis herdet vegetabilsk fett. :frustrert: Det burde vært helt unødvendig i et dypfryst produkt. Og selv om det ikke er helsekost akkurat, er det ikke så usunt siden hovedingrediensen er hasselnøtter..

AnonymBruker
Skrevet

TS, hvorfor lager du ikke selv alt fra bunnen og fryser ned, klar til bruk, så kan du lage favorittmaten så sunn som du bare ønsker?

Eller kjøp halvfabrikat fra iHerb som har stort utvalg i sunne varianter...

AnonymBruker
Skrevet

TS, hvorfor lager du ikke selv alt fra bunnen og fryser ned, klar til bruk, så kan du lage favorittmaten så sunn som du bare ønsker?

Eller kjøp halvfabrikat fra iHerb som har stort utvalg i sunne varianter...

Hehe jo, du kan så si.. Synes bare det blir så dyrt, tidkrevende og vanskelig å finne noe som smaker godt. :gjeiper: Er ganske så håpløs på kjøkkenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...