Gå til innhold

Hotell med privat basseng.. umulig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sitter og planlegger sommerens ferie. I år vil vi være litt kresne på hotellet og leter derfor etter et hotell som tilbyr rom med private basseng. I letingen finner jeg rom som deler basseng med naborommet eller villa - men der kreves det flere personer enn to stk. Er det virkelig så vanskelig å finne et hotell som tilbyr rom for to personer med privat basseng til en overkommelig pris? Vi er ikke kresne på sted, enten tyrkia eller hellas. Noen som kan anbefale? Gjerne via reisebyrå som tilbyr pakke, fly og hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har reist mye rundt i verden, men aldri hørt om HOTELL hvor dere får eget basseng!

Da må du vel heller prøve leie dere en privat-villa, hvis dere vil ha helt eget basseng... Men da får dere jo ikke hotell service, ferdig laget mat, bar/rest., underholdning osv. Såda blir det en avveining, tenker jeg.

Mye fint og deilig på markedet der i Spania, Italia og Hellas. På Solkysten i Spania er du stort sett garantert basseng ved villa leie. Det er ikke billig da, men høres jo ut som du vil ha dyr luksus, så da er vel en villa like greit. Vet der fins de som leier ut med butler og hushjelp osv - men da begynner det å bli noen tusen euro i døgnet.

Leier dere leilighet, så må dere nok dele basseng og uteområde med de andre i komplekset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så dette et sted i Thailand, men er litt usikker på hvor... Thailand er jo ikke akkurat et sted man reiser på sommerferie da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske logisk at et hotell ikke vil bygge egne basseng (som er dyrt å bygge) til bare et rom med to mennesker?? De fleste hotell har ett eller flere basseng, (lekebasseng, dype basseng, bølgebasseng, mosjonist basseng etc, etc) men har til dags dato ikke hørt om noen som får bruke det for seg selv 'for de er så spesielle'! :filer:

Og når du i tillegg vil ha det til overkommelig pris - ja da er du skikkelig storforlangende.Det må i så fall være de super-lux hotellene i Asia, men der er ikke prosen overkommelig for en vanlig årslønn. :gjeiper:

Sier meg enig med AB, vil du ha eget basseng, må det bli villa leie. Har gjort det selv i fjor, var greit nok, men savnet room-service og daglig opprydning som man får på hoteller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vist du begynner å søke på bryllups reiser så finner du mere , da kommer det opp hotell som er ment som luksus for to .

Fant et nydelig hotell i egypt engang, med ganske stort basseng og egen strand linje .

Husker også at det var en helt "grei" pris , dyrt var det jo , men var nesten det samme som du betaler når du skal til thailand med 2 .

15 000-20 000 hver kanskje om jeg ikke husker feil , 7 dager .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det hørtes herlig ut! Vi var på hotell i Tyrkia som var lite og koselig, med delt basseng. Det store problemet var at folk kaprer alle solsengene, legger hånddukene sine, bøker etc oppå dem, så rusler de ned i byen noen timer, og så kommer de kanskje innom og bruker solsenga på slutten av dagen. VELDIG irriterende for oss som ville tilbringe hele dagen ved bassenget. Det var først-til-mølla-prinsippet som gjaldt, og alle gikk ut og kapret solstoler klokka 06:00 om morgenen da de ble satt ut, og så gikk de inn og la seg og sov videre.

Syntes dette var en forferdelig uskikk, og ganske frekt, og skjønner godt at folk ønsker eget bassend hvis det er dette som er praksis på de fleste sydenhotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er litt utenfor tenkt reiseområde, men vi leide dobbeltrom med egen patio og basseng i Acapulco, Mexcio. Prisen var ca. 700 pr natt, men nå var dette litt utenfor høysesongen da.

Helt herlig forresten, fikk frokost servert i en liten luke på veggen hver morgen, og hotellet hadde eget badeområde (lå i en åsside så det var shuttle ned dit).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes en del hotell der de tilbyr dobbeltrom/suiter med privat basseng. Vet ikke helt hva du anser som overkommelig pris, men her er iallefall noe av det jeg fant:

Minoa Palace på Kreta.

Avra Imperial på Kreta.

Restia Suites på Korfu.

Atlantica Resort på Korfu.

Du finner flere hotell på denne linken:

http://www.ving.no/swim-out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...

Annonse

AnonymBruker

Driver og planlegger bryllupsreise, og kom over denne gamle tråden! Noen som har en oppdatert liste over hoteller i Hellas med privat basseng / boblebad på terassen? *Drømme* :)

Anonymkode: b82a9...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var på et hotell i Albufeira, Portugal med privat basseng på terrassen. Det kostet en formue da... og dere ville ikke til Portugal uansett?

Anonymkode: 87f4c...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 8.1.2012 den 16.36, AnonymBruker skrev:

Sitter og planlegger sommerens ferie. I år vil vi være litt kresne på hotellet og leter derfor etter et hotell som tilbyr rom med private basseng. I letingen finner jeg rom som deler basseng med naborommet eller villa - men der kreves det flere personer enn to stk. Er det virkelig så vanskelig å finne et hotell som tilbyr rom for to personer med privat basseng til en overkommelig pris? Vi er ikke kresne på sted, enten tyrkia eller hellas. Noen som kan anbefale? Gjerne via reisebyrå som tilbyr pakke, fly og hotell.

Jeg har vært på dette hotellet på Kreta og her har de mange rom med private basseng.  Nydelig hotell.  Gode restauranter  , fantastisk  frokost og det er og deilig innendørs basseng fritt tilgjengelig.   

https://www.ving.no/hellas/kolimbari/avra-imperial-beach-resort-spa?push=accommodation

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på et hotell i Albufeira, Portugal med privat basseng på terrassen. Det kostet en formue da... og dere ville ikke til Portugal uansett?

Anonymkode: 87f4c...adbb

Nei, er nok Hellas vi drømmer om til akkurat bryllupsreisen. Spesielt de greske øyer, mange flotte perler der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, caroprins skrev:

Jeg har vært på dette hotellet på Kreta og her har de mange rom med private basseng.  Nydelig hotell.  Gode restauranter  , fantastisk  frokost og det er og deilig innendørs basseng fritt tilgjengelig.   

https://www.ving.no/hellas/kolimbari/avra-imperial-beach-resort-spa?push=accommodation

Tusen takk for flott tips!

Tar gjerne i mot flere og, så vi får litt forskjellig å velge mellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for flott tips!

Tar gjerne i mot flere og, så vi får litt forskjellig å velge mellom :)

Best å finne et hotell uten barn kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...